|
کدخبر: 173134

بازگشت نیم ‌شاسی ارزان و محبوب ایرانی ها به بازار خودرو

مونتاژ کراس اوور(نیم‌شاسی) ارزان قیمت بایک با عنوان ۲۵ X که نسبت به خودروهای همرده ظاهر زیباتر و به روزتری دارد به دلیل نبود قطعات یک سالی می شد متوقف شده بود اما با ترخیص قطعات از گمرک قرار است دوباره از سر گرفته شود.

خودرو بازگشت نیم ‌شاسی ارزان و محبوب ایرانی ها به بازار خودرو

این روزها اگر با بودجه زیر ۳۵۰ میلیون تومان به بازار خودرو بروید و بخواهید خودروی کراس اووری بخرید که عمرش بیشتر از سه سال نباشد، تنها می توانید از بین چند گزینه دست به انتخاب بزنید و چندان جای چانه زدن هم ندارید: ام وی ام X۲۲ ، ام وی ام X۳۳ و لیفان X۶۰. شاید هم بتوانید نمونه کارکرد بالای چانگان CS۳۵ را پیدا کنید اما گزینه دیگری هم وجود دارد؛ بایک X۲۵ که محصول ۲۰۱۵ چین است و در دو مدل ۹۷ و ۹۸ از سوی دیارخودرو به بازار فرستاده شد.

اگر حوصله دردسر ندارید و نمی خواهید مصائب یک کراس اوور چینی کارکرده را تحمل کنید، می‌توانید منتظر مدل ۱۴۰۰ هم باشید که گمان نکنیم بیشتر از ۳۸۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان برچسب قیمت بخورد.

محبوب چین؛ مغضوب ایران!

بایک X۲۵ در اولین سال حضورش رقم فروش چندان زیادی را ثبت نکرد؛ پنج هزار و ۷۵۳ دستگاه که عمدتا به خاطر ورود آن در پایان سال بود اما در سال ۲۰۱۶ رقم فروش اعجاب برانگیز ۸۱ هزار و ۳۵۹ دستگاه را ثبت کرد.

در ایران بایک بایک X۲۵ چندان موفق نبود که باید علت آن را رقیب اصلی X۲۵ و فاتح بازار کراس اوورهای ارزان ایران یعنی ام وی ام X۲۲ بدانیم.

در حقیقت مشتریان ترجیح دادند به سراغ گزینه ای بروند که هم شرایط فروش جذاب تری داشت؛ هم می شد به شبکه خدمات پس از فروشش اعتماد بیشتری کرد و هم هنگام فروش دوباره در بازار دست دوم‌ها مدت زمان زیادی انتظار نکشید.

ظاهر این خودرو نسبت به هم رده هایش تاحدی به روزتر و زیباتر است و حتی مدل های قدیمی تر سانگ یانگ مثل اکتیون و نیوکوراندو را به ذهن متبادر می کند. اگر از نمای عقب ساده X۲۲ چندان دل خوشی ندارید نمای عقب X۲۵ می تواند نظرتان را جلب کند. در نمای جانبی هم از سه خط تیز استفاده شده و خبری از نمای جانبی ساده و بی آلایش کراس اوورهای مشابه نیست. با این حال کوچک بودن چرخ ها کماکان توی ذوق می زند.

منبع: کاماپرس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها