|
کدخبر: 167325

بهترین خودروی ۲۰۲۱ مشخص شد + لیست فینالیست ها

در سال ۲۰۰۵ آئودی A۶ برنده اولین جایزه خودروی سال شد. از آن زمان تاکنون جوایز سالانه این رقابت به ۵ بخش شامل بهترین خودروی پرفورمنس، بهترین طراحی، بهترین خودروی لوکس، بهترین خودروی شهری و البته برنده کلی افزایش یافته است. برای سال ۲۰۲۱ این فولکس‌واگن ID.۴ بوده که توانسته برنده جایزه خودروی سال شود.

وقتی به لیست سه فینالیست رقابت‌های امسال نگاه می‌کنیم شاید با خود بگوییم همین فولکس ID.۴ تنها انتخاب منطقی داوران بوده است. رقبای این خودرو در سال ۲۰۲۱ مدل شهری هوندا e و تویوتا یاریس بوده‌اند، خودروهایی که در بازار آمریکا عرضه نمی‌شوند. البته ID.۴ روانه نمایندگی‌های فروش شده و بررسی‌های تخصصی نشان داده فولکس کراس اووری جادار، راحت و توانا را تولید کرده است. اگرچه نسخه تک موتوره این خودرو فقط ۲۰۱ اسب بخار قدرت داشته و پرفورمنس بسیار خوبی ندارد اما شعاع حرکتی ۴۰۲ کیلومتری آن نسبتاً خوب می‌باشد.

فولکس-آیدی۴

اما درباره دیگر برندگان باید گفت مرسدس بنز S کلاس جدید بدون هرگونه تعجبی برنده جایزه خودروی لوکس سال شده است. این سدان پرچم‌دار سال‌هاست که در بحث اشرافیت و تکنولوژی حرف اول را می‌زند.

اس-کلاس۱

پورشه ۹۱۱ توربو برنده جایزه خودروی پرفورمنس سال شده است. این خودرو در تریم غیر S قدرت ۵۷۲ اسب بخاری و شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۲.۷ ثانیه‌ای دارد.

پورشه-۹۱۱

دیگر برندگان عبارت‌اند از هوندا e در بخش بهترین خودروی شهری و لندروور دیفندر که برنده بهترین طراحی سال شده است. قبلاً جایزه‌ای هم در بخش خودروی سبز سال برای خودروهای الکتریکی و هیبریدی در نظر گرفته شده بود که حذف شد اما از سال آینده یک بخش کاملاً جدید برای خودروهای تمام الکتریکی معرفی خواهد شد.

هوندا-ای

دیفندر۱

۹۴ خبرنگار از سراسر جهان در فرایند داوری و بررسی خودروها شرکت داشته‌اند. خودروها برای حضور در جوایز خودروی سال باید حداقل در ۲ قاره از ۷ قاره جهان و حداقل به مدت یک سال (از ماه می تا ماه می سال بعد) عرضه شده باشند.

منبع: پدال

ارسال نظر