|
کدخبر: 157843

تویوتا یاریس خودرو سال اروپا شد

تویوتا یاریس جدید عنوان خودروی سال اروپای ۲۰۲۱ را به دست آورد. به گزارش سایپانیوز، این هاچ‌بک ژاپنی تاج را از چنگ فیات ۵۰۰، کوپرا فُرمنتور، فولکس واگن‌ای دی۳، اشکودا اکتاویا، لندرور دیفندر و سیتروئن سی۴ ربود.

.درست مثل هر سال، خودروی سال اروپا که با علامت اختصاری ECOTY مخفف European Car of the Year معرفی می‌کنند، برای نمایشگاه بین‌المللی خودروی ژنو برنامه‌ریزی می‌شود. اما امسال به‌دلیل کرونا، خود نمایشگاه خودرو کنسل شد، اما معرفی خودروی سال طبق روال در همان مکان همیشگی (پلکسوی ژنو) به‌صورت آنلاین برای تمام جهان به شکل زنده پخش شد.

در ژانویه امسال، تویوتا یاریس به‌عنوان فینالیست معرفی شده بود و در دسته بندی‌های مختلف رقابت بین ۶ خودرو برگزار شد. به‌منظور شرکت منصفانه در این رقابت و برای احراز شرایط حضور در این رقابت، باید خودرو جدید باشد و در بازار خودرو امکان خرید آن در یکی از ۵ بازار اصلی اروپا وجود داشته باشد یا حداقل تا پایان سال ۲۰۲۱ که رقابت برای همین سال انجام شده در معرض فروش باشد.

از دلایل انتخاب یاریس جدید به‌عنوان خودروی سال اروپا، «ظاهر زیبا، کیفیت اثبات شده، ایمنی و راحتی تجهیزات، عملکرد [سرعت، شتاب و قدرت] و هندلینگ [فرمان‌پذیری مناسب]» بودند. اما مهم‌ترین ویژگی یاریس جدید که خیلی بیشتر از ویژگی‌های دیگر مورد توجه هیات داوری قرار گرفت سامانه بسیار بهینه هیبریدی این خودرو بود. فرانک جانسن Frank Janssen رئیس هیات داوری خودروی سال اروپای سال ۲۰۲۱ در مورد انتخاب یاریس گفته است: «یک برنده ارزشمند برای امسال انتخاب شده است، خودرویی که به شایستگی در رأس ۶ رده بندی در بین رقبا قرار گرفته است.»

یاریس تنها خودرویی است که در تاریخ جایزه‌های خودروی سال اروپا، برای سومین بار است که موفقیت خود را تکرار کرده است. رنو کلیو و فولکس گلف هم بیش از یک بار در تاریخ برگزاری این رقابت‌ها، عنوان خودروی سال اروپا را به دست آورده‌اند.

 

منبع: ایسنا

ارسال نظر