|
کدخبر: 156451 شروین اشیدری

اختصاصی گسترش نیوز:

بازگشت پژو به سال ۱۹۶۰!

خودروسازان معمولا در طول عمر خود سعی می‌کنند لوگوی خود را تغییر دهند و به نوعی به روز کنند.

خودرو بازگشت پژو به سال ۱۹۶۰!

پژو جزو آن برندهایی است که ایرانی ها به شدت با آن آشنا هستند و هر روز مدل های مختلف البته قدیمی آن را در خیابان ها می‌بینیم. لوگوی این خودروساز با نماد شیر است و از گذشته تاکنون ۱۰ مرتبه تغییر کرده است. حال پژو سیتروئن با پیوستن به فیات – کرایسلر بزرگ تر شده و قرار است لوگوی آن نیز برای بار یازدهم تغییر کند.

بهتر است ابتدا نگاه کوتاهی به تاریخچه برند پژو داشته باشیم. این برند معروف در سال ۱۸۱۰ تاسیس شد البته در آن زمان کار ساخت آسیاب های قهوه را انجام می داد. پژو از سال ۱۸۸۲ پژو وارد صنعت حمل و نقل شد و در سال ۱۸۸۹ نخستین خودروی سه چرخ آن به تولید رسید. در اوایل کار، نماد این خودروسازی به صورت یک شیر بود که روی یک پیکان قرار داشت. شیر نماد قدرت و پیکان نماد سرعت است.

در ادامه روند تغییرات لوگوی پژو در طول سالیان مختلف از ۱۹۱۰ تا ۲۰۱۰ آورده شده است. لازم به ذکر است که لوگوی پژو به مرور و با گذشت زمان تا حدودی ساده تر شد تا با سبک محصولات این خودروسازی نیز هماهنگ باشد.

پژو-لوگو۲

پژو-لوگو-۳

پژو-لوگو-۴

حال این خودروسازی تصمیم گرفته است که محصول جدید خود یعنی پژو ۳۰۸ مدل ۲۰۲۱ را با لوگوی جدید وارد بازار کند؛ لوگویی که برای بار یازدهم در طول تاریخ این خودروسازی تغییر می‌کند. اما نکته جالب اینجاست که این لوگو شباهت زیادی به نمونه ای دارد که در سال ۱۹۶۰ استفاده می‌شد. در این نماد یک شیر خشمگین قرار دارد که دندان سمت چپ آن نیز دیده می‌شود و نام پژو همانند یک تاج بالای سر آن قرار دارد.

پژو-لوگو-۸

با توجه به این که کمی جزئیات دوباره به لوگوی پژو بازگشته به نظر می‌رسد که این خودروسازی قصد دارد تغییرات اساسی در روند تولیدات خود بدهد. ضمن این که به گفته مدیرعامل پژوی انگلستان قرار است تغییراتی در زمینه سفارشی سازی محصولات نیز صورت گیرد.

پژو-لوگو۹

ارسال نظر