|
کدخبر: 154124

پای خودروی سایپا به افریقا باز می‌ شود + فیلم

چندی پیش خبری در خصوص صادرات کوییک به افریقا در فضای مجازی منتشر شد. اینطور که مشخص است سایپا قصد دارد با شرکت خودروسازی مورزا در ژوهانسبورگ افریقای جنوبی اقدام به تولید کوییک کند که خودروسازی مطرح در سطح قاره افریقا محسوب می‌شود.

خودرو

 بنابر اعلام این شرکت، خودرو کوییک با نام Mureza Prim۸ به تولید خواهد رسید و در فاز اول در کشور زیمباوه به فروش خواهد رسید.

در گزارش تنظیم شده توسط رسانه‌های افریقایی، به همکاری مورزا با سایپا و قدمت این خودروسازی اشاره شده که به نیم قرن می‌رسد. سایپا کوییک نیز هاچ‌ بکی مناسب در تمام شرایط توصیف شده و مردم این کشور استقبال خوبی هم از این خودرو کرده‌اند.

بازار خودرو در زیمباوه و بسیاری از کشور‌های افریقایی، در انحصار خودرو‌های دست دوم ژاپنی و اروپایی است و حال شرکت‌های خودروسازی افریقایی قصد دارند با عرضه خودرو‌های ارزان قیمت، مشتریان را به خرید خودرو‌های صفر کیلومتر ترغیب کنند.

موضوعی که اکنون پررنگ است، تفاوت‌های ظاهری در این خودرو است، اینطور که مشخص است فرمان این خودرو در کوییک یا همان پرایم ۸ جابه‌جا شده و از سمت چپ به سمت راست رفته است، اما نکته جالب این جاست که فرمان سمت راست شده اما دکمه‌های کنترل آینه و بالابر کماکان در سمت چپ است.

عرضه خودرویی همچون کوییک می‌تواند مشتریان افریقایی را وسوسه کند تا از خرید خودرو‌های دست دوم ژاپنی دست کشیده و با همان بودجه، یک خودرو صفر کیلومتر ارزان قیمت را خریداری کنند. البته مشخص نیست که سایپا کوییک در خودروسازی مورزا با چه کیفیتی به تولید می‌رسد و آیا قادر است با خودرو‌های ژاپنی دست دوم از نظر کیفی رقابت کند یا خیر.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
  • ناشناس ارسالی در

    خدا بداد بروبچه های افریقا برسه سایپا او ن آشغال هاشو میخواد بندازه به اون
    حتما به همون قیمت

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها