|
کدخبر: 150972 شروین اشیدری

در گفت و گوی گسترش نیوز با کارشناس خودرو مطرح شد:

پیش بینی جدید از قیمت تارا و شاهین / بازار خودرو در آستانه جدال نفس گیر

قیمت تارا و شاهین بعد از ورود به بازار خودرو چقدر خواهد شد؟ آیا تارا با قیمت بالاتری به فروش می رسد و این به نفع محصول سایپا تمام می شود؟

خودرو پیش بینی جدید از قیمت تارا و شاهین / بازار خودرو در آستانه جدال نفس گیر

تارا و شاهین که به نوعی گل سر سبد این دو خودروساز محسوب می شود که به زودی روانه بازار خواهند شد. البته زمان ورود تارا دیرتر خواهد بود. تارا در دو نسخه دنده ای و اتوماتیک عرضه خواهد شد که به ترتیب برای هر کدام از این مدل ها ۱۴۳.۵ میلیون و ۱۹۲.۵ میلیون تومان پیش پرداخت دریافت شده است. اما قیمت نهایی این خودرو مشخص نیست و اعلام شده که بر اساس شرایط روز خواهد بود. همچنین زمان عرضه تیر تا دی ماه ۱۴۰۰ اعلام شده است.

خبر جالبی که در خصوص ایران خودرو تارا اخیرا منتشر شد قیمت اعلامی در سایت کدال بود. ۳ دستگاه از این خودرو با قیمت ۱۴۹ میلیون و ۱۶۶ هزار و ۶۶۶ در سایت کدال به ثبت رسید که به نظر می رسد این قیمت مربوط به نسخه دنده ای یا پایه باشد. این در حالی است که قیمت اعلامی در کدال پایین تر از دنا و رانا خواهد بود.

در مورد خودروی شاهین نیز پس از تصمیم گیری شورای رقابت و صدور دعوتنامه ها مشخص شد که با قیمت ۲۶۰ میلیون تومانی به دست مشتریان ثبت نام کننده می رسد. هرچند که صحبت های زیادی در خصوص قیمت گذاری این محصول وجود داشت چراکه مبلغ ۸۰ میلیون تومان از مشتریان به عنوان پیش پرداخت دریافت شد. در نتیجه عده ای احساس می کردند که این مبلغ در حقیقت نیمی از قیمت نهایی خودرو است. به کفته مجید باقری، قائم مقام مدیر عامل سایپا در قرارداد پیش فروش شاهین ذکر شده است که مبلغ دریافتی به صورت علی‌الحساب بوده و مبلغ نهایی خودرو در زمان تحویل و پس از ابلاغ شورای رقابت تعیین می‌شود.

حال با وجود تمام این موارد هنوز مشخص نیست که قیمت این محصولات پس از ورود به بازار چه عددی خواهد بود. اما گسترش نیوز برای بررسی بیشتر این موضوع و پیش بینی قیمت این دو خودرو در بازار به سراغ فربد زاوه، کارشناس حوزه خودرو رفته است.

زاوه1

شاهین با چه قیمتی سر از بازار در می آورد؟

زاوه در این رابطه اظهار کرد: در مورد تارا خیلی زود است که قضاوت کنیم قیمت آن بعد از ورود به بازار به چه عددی می رسد چون تحویل آن تابستان سال آینده خواهد بود. با توجه به تورم موجود در کشور و شرایط حال حاضر پیش بینی قیمت این خودرو در بسیار سخت است. اما شاهین چون پیش از سال جدید به دست مشتریان خواهد رسید قیمت آن در بازار زیر ۳۴۰ الی ۳۶۰ میلیون تومان نخواهد بود. 

گرانی تارا به نفع شاهین

وی همچنین اظهار کرد: این قیمت ها با توجه به سایر رقبای موجود در بازار مطرح می شود. شاید در شروع نیز حتی قیمت های بالاتر از این نیز اعلام شود. تارا نیز قاعدتا باید قیمت مشابه با شاهین داشته باشد چرا که اگه گران تر عرضه شود تنها بازار شاهین داغ تر خواهد شد. همچنین تارا مزیت خاصی نسبت به شاهین ندارد.

  • ناشناس ارسالی در

    دولتیها وکارمندان از بدبختی مردم بیشتر س ود میبرند!!!!

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها