|
کدخبر: 149618

هدف دولت حمایت از خودروسازی است

معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس‌جمهوری ضمن مثبت ارزیابی کردن اقدامات اخیر ایران خودرو با وجود مشکلات و موانع، گفت: ایران خودرو تعداد تولید را افزایش داده و در شرایط فعلی محصول جدیدی را هم به تولید رسانده و این جای امیدواری زیادی دارد.

خودرو هدف دولت حمایت از خودروسازی است

سعید شیرکوند، در نشست با مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، با تاکید بر این‌که هدفمان حمایت از خودروسازی به عنوان یکی از پیشران‌های اقتصاد کشور است، گفت: با اقدامات ایران خودرو، امیدواری بسیار زیاد است که بتوانیم خودروساز خوبی هم در منطقه و هم در دنیا شویم.

وی گفت: هزینه تمام شده خودرو بسیار بالا رفته و از سوی دیگر قیمت فروش محصولات در حدی باقی مانده که خودروساز حتی قادر به تامین هزینه تمام شده نیست. از سوی دیگر نیز قیمت خودرو در بازار به شکل غیر متعارفی افزایش یافته است.

شیرکوند تصریح کرد: عدم تعادل فعلی که نتیجه تحریم‌ها و شرایط خاص اقتصادی کشور است، سبب شده تا دولت توجه جدی به موضوع خودرو داشته باشد.

معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس‌جمهوری تصریح کرد: خودرو تبدیل به کالای سرمایه‌ای شده و در واقع تقاضای موجود برای مصرف آن نیست، از طرفی شرایط برای تولید‌کنندگان نیز بسیار سخت شده است.

وی اظهار امیدواری کرد، با گزارش‌هایی که تهیه و در جلسه کارگروه جهش تولید ارائه می‌شود، تصمیم خردمندانه‌ای اخذ شود که تولید در بخش خودرو جهش لازم را پیدا کند.

ایجاد اشتغال در زنجیره تامین و تولید اتوبوس ایران خودرو دیزل

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو نیز در این نشست، با اشاره به دستاوردهای شرکت ایران خودرو دیزل در تولید و توسعه محصولات خود، بیان کرد: امسال، پس از هشت سال وقفه خط تولید اتوبوس احیا شد. این مسیر در ابتدا با ارزبری ۵۸ هزار یورویی آغاز و امروز به ۴۴ هزار یورو ارزبری در تولید هر دستگاه از اتوبوس‌ها رسیده است.

فرشاد مقیمی با بیان این‌که دو کشنده ۱۹۴۳ و ۲۶۳۰ از تولیدات فعلی ایران خودرو دیزل به شمار می‌روند که در حال عبور از مراحل انجام تست‌های نهایی و آماده سفارش‌گذاری هستند، اظهار کرد: در حال حرکت به سمت ایجاد قابلیت هایی مانند قرار دادن اتاق جدید و شرایط راحتی راننده در هنگام رانندگی و سفرهای برون شهری هستیم.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در ادامه افزود: موتور ۴۵۷ نیز پس از هشت سال توقف توسط شرکت ایدم تولید می‌شود. این موتور تا پیش از این به کشور وارد می‌شد، اما درحال‌حاضر با ۳۵ درصد ساخت داخل و با استاندارد آلایندگی یورو چهار، در حال تولید است.

وی با بیان این‌که ایران خودرو دیزل ظرفیت تولید سالانه پنج هزار دستگاه اتوبوس را داراست، گفت: درحال‌حاضر ۴۰۰ سفارش قطعی ثبت شده است. این امر موجب اشتغالزایی می‌شود کما اینکه درحال‌حاضر نیز در زنجیره تامین و تولید اتوبوس، اشتغال‌زایی چشمگیری ایجاد شده است.

در ادامه این نشست گزارشی از اقدامات و برنامه‌های گروه صنعتی ایران خودرو در حوزه نهضت ساخت داخل و جهش تولید ارائه شد.

پس از آن نیز معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس‌جمهوری و هیات همراه، از خطوط تولید ایران خودرو، مرکز تحقیق، طراحی و تکوین محصولات ایران خودرو و نیز شرکت ایپکو بازدید و هم چنین با حضور بر مزار شهید گمنام ایران خودرو، به مقام والای این شهید ادای احترام کردند.

 

منبع: ایکوپرس

ارسال نظر