|
کدخبر: 149003

رونمایی از سریع ترین خودروی بدون راننده + عکس

این خودروی مسابقه‌ای خودران بر پایه خودروی مسابقه‌ای Dallara IL-۱۵ توسعه یافته و به گونه‌ای طراحی شده که برای استفاده خودران مناسب باشد.

خودرو رونمایی از سریع ترین خودروی بدون راننده + عکس

شرکت Indy Autonomous Challenge یک خودروی مسابقه‌ای فوق پیشرفته خودران را رونمایی کرده که قرار است توسط تیم‌های دانشگاهی در نخستین مسابقه خودران سرعتی جهان استفاده شود.

این خودروی مسابقه‌ای خودران بر پایه خودروی مسابقه‌ای Dallara IL-۱۵ توسعه یافته و به گونه‌ای طراحی شده که برای استفاده خودران مناسب باشد. مهندسین این شرکت در خصوص جزییات این خودرو مطلب زیادی را بیان نکردند؛ ولی صرفا اظهارکردند که کامپیوترها و سیستم‌های محاسباتی فوق پیشرفته، فناوری‌های ارتباطی بین دو خودرو، سیستم‌های ادراکی، پردازنده‌های گرافیکی پیشرفته و قابلیت کنترل از راه دور مجهز شده است.

خودرو_خودران1

این خودروی مسابقه‌ای داران پردازنده مرکزی بسیار قدرتمندی بوده که قادر به اجرای صحیح تمام نرم افزارهای رانندگی خودران طراحی شده توسط تیم‌های شرکت‌کننده مختلف است. این قلب چنین چالشی محسوب می‌شود؛ چراکه خودروهای مسابقه‌ای خودران نیاز به سناریوهای تصمیم گیرنده لحظه‌ای و فوق دقیق دارند که به طور ناگهانی در یک مسابقه رخ می‌دهد؛ یکی از این سناریوها پیشگیری از برخورد با موانع غیر منتظره در سرعت‌های بالا است که ممکن بوده طی یک مسابقه در مقابل خودروها قرار گیرند.

هدف نهایی این چالش این است که موجب پیشرفت فناوری‌های رانندگی خودران شود و برنامه‌های تجاری‌سازی خودروهای تمام خودران و همچنین سیستم‌های ایمنی و کمکی راننده که موجب ارتقا سطح ایمنی و همچنین بهبود عملکرد خودروها می‌شوند را سرعت بخشد.

پائول میچل که یکی از برنامه ریزان کمپانی Indy Autonomous محسوب می‌شود اظهار کرد که خودروی مسابقه خودرانی که بر پایه دالارا IL-۱۵ توسعه یافته، سریع‌ترین و پیشرفته‌ترین خودروی تمام خودرانی است که تا به امروز تولید شده است.

خودرو_خودران2

وی افزود که تامین‌کنندگان ما با نصب قطعاتی مانند رادار، سنسورهای لیدار، دوربین‌های اپتیکال و کامپیوترهای فوق پیشرفته ارزش هر یک از این خودروهای مسابقه‌ای را به یک میلیون دلار رسانده‌اند.

در این رقابت بیش از ۵۰۰ دانشجو در مقاطع تحصیلی مختلف از جمله دکترا و همچنین استاتید و مربیان مختلفی شرکت می‌کنند تا بتوانند جایزه این رقابت که یکی از مدرن‌ترین و پیشرفته‌ترین مسابقات خودرویی در سطح دنیاست را به خود اختصاص دهند. در این رقابت ۳۹ تیم شرکت می‌کنند که ۱۴ تیم از امریکا هستند؛ شرکت‌کنندگان این رقابت از ۱۱ کشور مختلف هستند.

این رقابت قرار است که در تاریخ ۲۳ اکتبر در پیست موتور اسپیدوی ایندیاناپولیس برگزار می‌شود و تیم برنده جایزه‌ای به ارزش یک میلیون دلار دریافت می‌کند.

خودرو_خودران3

منبع: خودرو نویس

ارسال نظر