|
کدخبر: 148475 شروین اشیدری

اختصاصی گسترش نیوز:

اقدامات کلیدی ایران خودرو برای کاهش مصرف سوخت و آلودگی هوا

امروز مراسم رونمایی از پیشرانه سه سیلندر ایران خودرو برگزار شد و مدیرعامل ایران خودرو اقدامات این گروه خودروسازی را در خصوص جلوگیری از آلودگی هوا و کاهش مصرف سوخت توضیح داد.

خودرو اقدامات کلیدی ایران خودرو برای کاهش مصرف سوخت و آلودگی هوا

فرشاد مقیمی، مدیرعامل ایران خودرو در این مراسم اظهار کرد: اتفاقات بزرگی تاکنون در تولید موتور ۳ استوانه رقم خورده است. بحث اصلی مربوط به رهبری در خصوص تولید موتور کم مصرف است.

وی ادامه داد: امروز ۲۹ دی ماه مصادف با هوای پاک است. ۲۶ سال از این نامگذاری می گذرد و همه باید در موضوع هوای پاک اقدام کنند. ما در بحث منابع متحرک و ثابت تکالیفی داشتیم که باید انجام میدادیم.

ایران-خودرو

مقیمی گفت: ایران خودرو در هر دو حوزه فعالیت های خاصی داشت. در خصوص دسته بندی منابع، کوره های ریخته گری و خطوط رنگ کارهای مهمی صورت گرفت. اجرای فاز ۱ استاندارد مصرف سوخت از جمله مواردی بود که ایران خودرو انجام داد.

وی در خصوص فعالیت های ایران خودرو در خصوص کاهش آلودگی هوا اظهار کرد‌: شمارگان تولید خودروهای پرمصرف را به حداقل و تیراژ کم مصرف ها را بالا بردیم. طراحی و تولید موتور کم مصرف دوگانه سوز ای اف ۷ را نیز انجام دادیم. این نکته را باید گفت که میانگین مصرف سوخت خودروها را تا حد زیادی کاهش دادیم و به ۷.۸ لیتر در صد کیلومتر رسیدیم.

مدیرعامل ایران خودرو درباره تولید پیشرانه جدید و کم مصرف این گروه صنعتی گفت: امیدواریم در بهمن امسال موتور بهینه ای اف ۷ را رونماسی خواهیم کرد. در خصوص این موتور ۱ لیتر مصرف سوخت کاهش داشته است.

وی ادامه داد: سال آینده ظرفیت تولید موتور گازسوز نیز افزایش پیدا خواهد کرد‌. پیشرانه گازسوز تی یو ۵ پلاس گازسوز نیز در دست ساخت قرار دارد.

مدیرعامل ایران خودرو به تولید نسخه خاصی از تارا نیز اشاره کرد و گفت: خودروی تارای برقی نیز در راه است و ساخت این محصول در دستور کار قرار دارد.

وی در پایان در خصوص پیشرانه ۳ سیلندر توضیحاتی داد: موتور ۳ سیلندر ایران خودرو در چندین حجم مختلف و البته به صورت گازسوز نیز تولید می‌شود‌. امکان رسیدن به مصرف سوخت ۵ لیتر در صد کیلومتر نیز وجود دارد. این نکته را باید گفت که اکثر قطعات این پیشرانه توسط تولیدکنندگان داخلی ساخته شده است.

ارسال نظر