|
کدخبر: 147940

آزادسازی ۱۰ مدل خودرو به تعویق افتاد / پراید چقدر ارزان شد؟

نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو می‌گوید: آزادسازی قیمت ۱۰ مدل خودرو به تعویق افتاد. با توقف خرید و فروش خودرو واسطه‌ها از بازار فرار کردند.

خودرو آزادسازی ۱۰ مدل خودرو به تعویق افتاد / پراید چقدر ارزان شد؟

قیمت دلار روند نزولی به خود گرفته است. با کاهش قیمت دلار وضعیت بازار خودرو راکد است و به گفته نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو، شورای رقابت با پیشنهاد سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) مبنی بر آزادسازی قیمت حداقل ۱۰خودرو شامل دناپلاس توربو شارژ، هایما، رانا، کوئیک، شاهین، ساینا، پژو ۲۰۷ پانوراما، چانگان، آریا، کی ۱۳۲موافقت کرده بود اما آزادسازی این ۱۰ مدل خودرو به تعویق افتاده است.

نعمت‌الله کاشانی‌نسب معتقد است: بازار خودرو جذابیتش را برای سرمایه‌گذاری از دست داده است. فعلا خرید و فروشی انجام نمی‌شود. تنها مصرف‌کننده واقعی در این بازار وجود دارد و واسطه‌ها از این بازار فرار کرده‌اند.

هفته گذشته هم نعمت‌الله کاشانی نسب، نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو گفته بود: «بازار خودرو دیگر کشش افزایش شدید قیمت را ندارد. هفته آینده با افزایش قیمت دلار ممکن است، قیمت خودروها بین سه تا چهار میلیون تومان تغییر کند.» پیش‌بینی‌ای که محقق نشد و در هفته پایانی دی ماه قیمت خودروهای داخلی بین سه تا هفت میلیون تومان ارزان شد.

قیمت خودرو سه تا هفت میلیون تومان ارزان شد

نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو درباره وضعیت بازار به تجارت‌نیوز گفت: این هفته قیمت خودرو نسبت به هفته گذشته بین سه تا هفت میلیون تومان ارزان شد. فعلا بازار خودرو آرامش دارد و این کاهش قیمت خودرو با تدوام کاهش قیمت دلار ادامه‌دار است.

کاشانی نسب اظهارکرد: عملا با این رویه به نظر می‌رسد امسال بازار خودرو جذاب نباشد. خوشبختانه تولید خودروسازان افزایش یافته است و با افزایش میزان عرضه قیمت خودرو در بازار ارزان شده است. به طوری که قیمت پراید نسبت به هفته گذشته با سه میلیون تومان کاهش به قیمت ۱۰۲ میلیون تومان رسید.

پژو ۲۰۶ تیپ دو هم با هفت میلیون کاهش نسبت به هفته گذشته با قیمت ۱۹۳ میلیون تومان معامله شد.

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر