|
کدخبر: 144427

تفاوت چشمگیر قیمت دو مدل پراید + جزییات

بررسی قیمت ها در بازار خودرو حاکی از آن است که پراید هاچ بک برخلاف پراید معمولی که رو به ارزانی گذاشته ، روند گرانی را در پیش گرفته و فاصله قیمت این دو مدل – سایپا ۱۱۱ و سایپا ۱۳۱ – به حدود ۲۰ میلیون رسیده است.

بازار پراید هاچ بک یا همان سایپا ۱۱۱ از ابتدا هم از بازار پراید صندوق دار گرم‌تر بود. شاید در مقاطع خیلی کوتاه پراید‌صندوق دار قیمتی بیشتر از پراید‌ هاچ بک داشته اما سایپا ۱۱۱ غالبا با فاصله چند میلیونی از همتای صندوق دار خود پیش بوده است.

سایپا ۱۱۱ های کارکرده هم گران تر شدند

حالا از بازار خودرو خبر می رسد که آخرین هاچ بک های صفر کیلومتر موجود در بازار روند قیمتی رو به رشدی در پیش گرفته اند و هر روز فاصله قیمت خود را با همتایان صندوق دار خود بیشتر می کنند. این روند به پرایدهای هاچ بک کارکرده نیز سرایت کرده و آنها هم به جای آن که مثل پرایدهای صندوق دار در شیب ملایم کاهش قیمت قرار بگیرند، دنده معکوس گرانی را کشیده اند.

کمبود پراید هاچ بک صفر کیلومتر؛ دلیل گرانی

علت اصلی گرانی هاچ بک ها سایپا، کمبود پرایدهای ۱۱۱ صفرکیلومتر در بازار است. بازار به تدریج در حال روبرو شدن با این واقعیت است که تولید این خودرو مدتهاست متوقف شده و متقاضیان باید بر سر خرید خودروهای صفر کیلومتر باقیمانده با هم رقابت کنند. این واقعیت را مثل همیشه دلالان بسیار سریع تر از دیگران درک کرده و با خرید پرایدهای هاچ بک و نفروختن آنها ، فتیله قیمت این خودروها را بالاتر کشیده اند.

پراید صندوق دار رو به کاهش، هاچ بک رو به افزایش

در این شرایط متقاضیان پراید هاچ بک اگر بر تقاضای خود اصرار داشته باشند چاره ای جز پرداخت مبالغ بیشتر ندارند. در حال حاضر قیمت پراید هاچ بک صفرکیلومتر در بازار به حدود ۱۲۰ میلیون تومان رسیده و متقاضیان برای پیدا کردن و خرید این خودرو به قیمت مذکور هم باید مدتی وقت سپری کنند در حالی که پراید ۱۳۱ به قیمت ۱۰۰ میلیون تومان در دسترس است و با اندکی چانه زدن می توان این خودرو را به قیمت های پائین تر نیز خریداری کرد.

تغییر معادله قیمت سایپا ۱۱۱ با تیبا ۲ و کوئیک

معادله گرانی پرایدهای هاچ بک می تواند با کم و زیاد شدن قیمت تیبا ۲ و کوئیک دستخوش تغییراتی شود چرا که برخی متقاضیان پراید‌هاچ بک در صورت نزدیک شدن قیمت این خودرو به قیمت هاچ بک های دیگر شرکت سایپا یعنی تیبا ۲ و کوئیک، ترجیح خواهند داد به جای پراید ۱۱۱، خودروهای هاچ بک دیگر این شرکت را خریداری کنند.

به بیان دیگر، فعالان کهنه کار بازار خودرو دامنه افزایش قیمت پراید هاچ بک را محدود می دانند و معتقدند این خودرو با وجود محبوبیت بین متقاضیان جوان و کمبود در بازار، کشش چندانی برای افزایش قیمت ندارد و سبقت ۲۰ میلیونی کنونی از پراید صندوق دار، آخرین مانورهای این خودرو روی جاده گرانی است.

منبع: کاماپرس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها