|
کدخبر: 143034

خودرو به این قیمت برسد عادلانه است

اگر نرخ خودروهای داخلی بین ۱۰ تا ۵ درصد دیگر در بازار کاهش یابد، با نرخ تورم کنونی، قیمت‌ها می‌تواند واقعی و عادلانه باشد.

خودرو خودرو به این قیمت برسد عادلانه است

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان خودروی اصفهان با اشاره به ریزش ۱۰ تا ۳۰ درصدی نرخ خودرو و رکود این بازار، گفت: درحال‌حاضر میزان معامله خودرو در اصفهان بسیار کم و به نوعی رکود در بازار حاکم است.

وی با اشاره به روند کاهشی نرخ خودرو، گفت: با این وجود خریدار واقعی شاید به میزان ۱۰ درصد در بازار است و همه در انتظار کاهش و ثبات نرخ خودرو هستند.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو اصفهان با بیان اینکه حدود ۲۰ روزی است که دلال بازی از بازار خودرو کنار رفته است، افزود: در این مدت به نوعی فروشنده زیاد و خریدار اندک است و در صورتی که افراد ناچار باشند، خرید می‌کنند.

وی با اشاره به دلایل کاهش نرخ خودرو، اظهار کرد: افزایش تولید خودرو و عرضه بالای خودرو توسط خودروسازان، بهبود روند تحویل خودرو به مشتریان، کاهش نرخ ارز و از سوی دیگر ورود خودروهای دپو شده مردم در منزل که پیش تر خریداری کرده بودند، موجب ریزش شدید نرخ خودرو شده است.

قندی با بیان اینکه بیشتر خودروهای سایپا و ایران خودرو کاهش نرخ داشته اند، گفت: به عنوان مثال خودرو دنا پلاس ۴۲۰ میلیون تومانی امروز ۲۸۰ میلیون، پارس تیو ۵ ۳۲۰ میلیون تومانی اکنون ۲۳۵ میلیون تومان، پراید ۱۳۵ میلیونی اکنون ۱۰۰ میلیون، تیبا۲ ۱۷۰ میلیونی امروز ۱۲۰ میلیون و ۲۰۶ تیپ دو ۲۵۵ میلیونی به ۱۷۵ میلیون تومان رسیده است.

وی درباره اینکه کدام نرخ خودروها در بازار واقعی است، تصریح کرد: قیمت‌های بالای خودروها اصلا واقعی نیست و به نوعی حباب است و حتی نرخ کنونی خودرو نیز واقعی نیست و اگر نرخ خودرو بین ۱۰ تا ۵ درصد دیگر در بازار کاهش یابد، با نرخ تورم کنونی، قیمت‌ها می‌تواند واقعی و عادلانه باشد.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو اصفهان تاکید کرد: با خالی شدن حباب خودرو و ریزش نرخ آن، درحال‌حاضر نرخ کارخانه و بازار آزاد با یکدیگر همخوانی می‌کند و تصور می‌شود اگر پراید که خط تولید آن متوقف شده ۸۰ میلیون تومان باشد و همچنین پارس تیو ۵ تا مرز ۲۰۰ میلیون تومان برای مصرف‌کننده عادلانه باشد.

وی با بیان اینکه اگر نرخ خودروهای داخلی تا ۱۰ درصد دیگر کاهش یابد، قیمت‌ها واقعی خواهد بود، با پیش‌بینی بازار خودرو تا پایان سال، گفت: به طور قطع نرخ خودرو دیگر افزایشی نخواهد بود.

قندی درباره خرید و فروش خودروهای دست دوم نیز، اظهار کرد: خودروهای دست دوم نیز به نسبت خودروهای صفر کیلومتر ریزش نرخ داشته و اکنون بیشترین معامله در رده خودروهای دست دوم انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: با تغییرات وزرات صمت و ورود تعزیرات به بازار خودرو، درحال‌حاضر خودروها از سوی خودروسازان در حال وارد شدن به بازار هستند و به نوعی کمبود قطعه ندارند.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو اصفهان اما گفت: با وجود روند کاهشی نرخ خودرو، قطعات خودرو بسیار گران هستند و لوازم یدکی خودرو اصلا کاهش نداشته است.

وی تاکید کرد: درحال‌حاضر نرخ طلا، دلار و مسکن که به نوعی در بورس است، رو به کاهش است، اما نرخ قطعات خودرو، مصالح ساختمانی، لوازم خانگی، لوازم برقی و... نه تنها کاهش چشمگیر نداشته، بلکه گران تر هم شده است.

قندی درباره وضعیت خودروهای خارجی نیز، توضیح داد: درحال‌حاضر خودروهای خارجی اصلا معامله نمی‌شود و از ۱۰۰ درصد قبل حدود ۵ درصد معامله می‌شود و این خودروها کاهش شدید ۲۰ تا ۳۰ درصدی نرخ دارند.

وی با اشاره به اینکه همپای کاهش نرخ دلار، نرخ خودروهای خارجی در حال ریزش است، گفت: خودروهای بالای ۵ میلیارد تومان حدود ۱.۵ میلیارد، خودروهای ۳ میلیاردی حدود ۹۰۰ میلیون تومان و خودروهای ۲ میلیاردی حدود ۵۰۰ میلیون تومان کاهش نرخ داشته اند، با این وجود به دلیل نرخ بالای خودروهای خارجی خریداران آنها نیز عقب نشسته‌اند.

منبع: ايسنا
  • ناشناس ارسالی در

    اتحادیه فروشندگان خودرو خود سر باند دلالان بازار خودرو هست.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها