|
کدخبر: 142998

عبور ایران خودرو از رکورد تولید یک ساله، در ۹ ماه

گروه صنعتی ایران‌خودرو موفق شد در روز پایانی آذرماه، هم زمان با میلاد حضرت زینب (س) و در آستانه شب یلدا، با تولید ۳۷۰هزار و ۳۹۹ دستگاه خودرو از کل تیراژ تولید سال گذشته عبور کند.

خودرو عبور ایران خودرو از رکورد تولید یک ساله، در ۹ ماه

ایران‌خودرو در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در سال جهش تولید، همسو با راهبرد دولت تدبیر و امید و وزارت صمت مبنی بر افزایش عرضه خودرو به بازار و با حمایت و مشارکت تمامی ارکان زنجیره ارزش خودرو از تامین تا خدمات پس از فروش، حمایت سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و سایر نهادهای مرتبط، سه ماه زودتر و در پایان آذرماه توانست رکورد تولید سال گذشته را به ثبت برساند و به این ترتیب سه ماه دیگر فرصت دارد تا با جهش دوباره، اهداف تعیین شده امسال و تولید دست‌کم ۵۰۰ هزار دستگاه خودروی سواری و وانت را محقق کند.

این رکورد تولید ایران‌خودرو، برای نخستین بار از زمان اعمال تحریم‌های ظالمانه به ثبت رسیده است.

خودروساز بزرگ کشور در طول امسال با همدلی و همراهی زنجیره تامین و جهادگران سنگر تولید، توانسته رکوردهای متعددی را در تولید روزانه، هفتگی و ماهانه بر جای بگذارد‌ و بدیهی است، این دستاورد جز در سایه همراهی تامین‌کنندگان و قطعه سازان ایران خودرو حاصل نمی‌شد.

 وضعیت عرضه به بازار و تحویل به مشتریان نیز رو به بهبود است، به‌گونه‌ای که تعهدات معوق از رقم بیش از ۲۰۰ هزار دستگاه در اردیبهشت سال گذشته به حدود ۲۰ هزار دستگاه درحال‌حاضر رسیده است. بخشی از این معوقات مربوط به خودروهای در انتظار قیمت‌گذاری است و تعدادی از آن نیز متعلق به سبد محصولات مشترک با شرکای خارجی است که تولید آن به کندی صورت می‌گیرد. با کسر این تعداد، خودروهای معوق به کم‌تر از ۱۰ هزار دستگاه می‌رسد که با برنامه‌ریزی صورت گرفته تا قبل از پایان امسال، تمامی تعهدات به روز خواهد شد.

گفتنی است، کارگران ایران‌خودرو، موفقیت شکست رکورد تولید را در شب یلدا کنار مدیران خود جشن گرفتند.

 

منبع: ایکوپرس

ارسال نظر