|
کدخبر: 138661 شروین اشیدری

اختصاصی گسترش نیوز در گفت و گو با کارشناس خودرو:

پراید ۶۰ میلیون می شود؟ / پیش بینی قیمت خودرو تا پایان سال

یک کارشناس خودرو گفت: اگر اتفاق خاصی در سیاست و اقتصاد کشور رخ ندهد این احتمال وجود دارد که قیمت پراید باز هم افت کند و به آخرین نرخ آن در کارخانه نزدیک شود.

خودرو پراید ۶۰ میلیون می شود؟ / پیش بینی قیمت خودرو تا پایان سال

این روزها صحبت درباره وضعیت قیمت ها در بازار خودرو دوباره زیاد شده است. مدتی قیمت ها به شدت رو به افزایش بود اما حالا آنطور که گفته می شود شاهد ریزش قیمت خودروها هستیم. با وجود این که نمایشگاه های خودرو به دلیل محدودیت های کرونایی تعطیل هستند اما گفته می شود که قیمت خودرو به طور متوسط ۳۰ الی ۴۰ درصد کاهش داشته که البته این افت قیمت برای برخی از مدل ها بیشتر است. اما آیا این کاهش قیمت ها واقعی است و روند آن تا پایان سال ادامه خواهد داشت؟

با توجه به این که اکثر افراد قیمت خودرو را بر پایه مدلی مثل پراید در نظر می گیرند آیا قیمت این خودرو به آخرین نرخ های کارخانه نزدیک می شود؟ برای بررسی بیشتر این موضوعات گفت و گویی با حسن کریمی سنجری، کارشناس حوزه خودرو انجام دادیم. با گسترش نیوز همراه باشید.

سنجری

سنجری ابتدا در خصوص وضعیت قیمت ها و پیش بینی آن برای آینده گفت: پیش بینی می شود که تورم انتظاری کشور رو به پایین باشد چرا که تا حدودی خوشبینی به جامعه تزریق شده است.بنابراین خریداران خودرو که متقاضی هستند دست نگه داشته اند. با توجه به بحث انتخابات آمریکا مزیت های سفته بازی در بازار خودرو کمتر شد. یکی از مواردی که افزایش قیمت ها در بازار خودرو دامن می زد همین موضوع بود. همه این موارد باعث شده که تقاضا از بازار خودرو خارج شود و دلالی و سفته بازی سودمند نباشد.

همه فروشنده خودرو شدند

وی ادامه داد: در گذشته افراد خودروها را نگه می داشتند تا با قیمت بالاتر بفروشند چرا که هم از یک طرف عرضه کم بود و از طرف دیگر تورم رو به افزایش بود. در نتیجه نگه داشتن خودرو سودآور بود و طبیعی است که قیمت کاهش پیدا کند. همه در حال حاضر بیشتر از این که خریدار خودرو باشند تبدیل به فروشنده شده اند.

این کارشناس خودرو در پاسخ به این سوال که قیمت ها تا پایان سال به کدام سمت می رود؟ به گسترش نیوز گفت: یک سری موارد مربوط به محتوا و المان های بنیادین در اقتصاد کشور است. در این رابطه از جمله افزایش درآمدها و رشد اقتصادی کشور تغییری نداشتیم و در چند ماه آینده هم در این خصوص اتفاقی نمی افتد. اما از یک طرف شرایط عمومی کشور آسیب پذیر بود و هر شایعه ای باعث ایجاد حباب در قیمت ها می شد. پیشبینی می کنم اگر اتفاقی منفی در سیاست نیفتد و انتقال قدرت در آمریکا راحت صورت گیرد حباب قیمت خودرو از بین می رود. بنابراین احتمال ریزش دوباره قیمت خودرو وجود دارد و حتی احتمال ایجاد حباب منفی در قیمت ها هست.

پراید ۶۰ میلیونی در راه است؟

سنجری در پاین در خصوص قیمت پراید در بازار گفت: اگر این پیش بینی ها درست از آب در بیاید قیمت پراید به نرخ کارخانه نزدیک خواهد شد. شاید قیمت پراید به اعدادی مانند ۶۰ الی ۷۰ میلیون تومان نزدیک شود. بخشی از قیمت خودرو بازار ناشی از حباب و بخشی نیز مربوط به نرخ ارز و دلالی ها است. همه این موارد به شرط این است که اتفاق خاصی در سیاست و اقتصاد رخ ندهد.

  • مژگان ارسالی در

    چه خبر شصت میلیون پراید 15 میلیونم زیاد بعد هم ای خودرو بی کیفیت باید کنار گذاشته شود

    • ناشناس ارسالی در

      15میلیون زیاد 4میلیون فقط

  • ناشناس ارسالی در

    فقط نبایدخریدهمین تاخودرو3برابراین قیمتش کم بشه

  • محمد ارسالی در

    خدا کنه بیاد پایین همه بتوانند خودرو بخرند لاقل یک پرایدی که بتونه ما رو به کشتن بده

  • ایرانی ارسالی در

    حداکثر قیمت پراید ۲۰ میلیون

    • ناشناس ارسالی در

      والا ۲۰ میلیون هم واسه پراید زیاده

  • ناشناس ارسالی در

    باید پائین تر بیاید

  • ناشناس ارسالی در

    سلام.رقابت درساخت خودروباکشورهای خارجی ی عنی تخصص سازنده پرایدتاالان درایران اگر۲ ۰ هزارنفردرسوانح رانندگی کشته داده مقصرک یست اگرپرایدخوب است چراوکیل ونماینده مجل س باخانواده سوارنمی شوندسایناوپرایددرعرا ق وافغانستان برای جابجایی سبزی ومحصولات کشاورزی میخرندقیمت این خودروهابایدزیر۵۰ میلیون باشددوخودروسازتهران میگویندزیان ب له وقتی برای یک سالن ۵۰۰ نفری ساخت خودرو درکنارش ۵۰۰ نفراداری حقوق میگیرندوادعادا رندشغل ایجادکردیم همین میشودتیباوسایناوپ رایدو..۴۰۵ که مثل اژدهابنزین میخورندوامن یت جانی خانواده های مردم بخطرمی اندازندو چین وکرمان موتورهم ازاین موقعیت سواستفاد ه وهرروزه خودروشاسی ۷۰۰ میلیونی پرایدوسا یناوتیبا بایدزیر۵۰ میلون باشند

  • نویسنده ارسالی در

    ۶۰ هم نمیخرن

  • ناشناس ارسالی در

    ما هم امیدواریم قیمت بیاد پایین 🤣

  • sam ارسالی در

    اگه قیکت خودور بیارن پایین چه جوری هزینه هاشون تامین میکنن
    این دولت هیچ درامدی جز دست تو جیب مردم کردن نداره

  • ایرانی ارسالی در

    اگر دولت و مجلس غیر مستقیم در بازار دخال تی نکنند قیمت ها این میزان صعودی نمیشد . ولی عقل میگه کاری غیر ممکن چون ثروت اونه م از نوع مفت کیفی دارد که با هیچ چیز قاب ل تعویض نیست.پس زنده باد چلوکباب و دوغ و پیاز به یاد فقرا.

  • مذهبی ارسالی در

    60 میلیون کمه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! افغا نیا وضعشون از ما بهتره

  • تقی ارسالی در

    این کاهش قیمت نه بخاطر دلاره نه بخاطر ان تخابات آمریکا. تنها دلیلش بخاطر اینه که مردم توان خرید ندارن. اونهایی که داشتن خ ریدن.
    چون دیگه مردم توان خرید ندار ن ، دارن قیمت خودرو را پایین میارن. وگرن ه کی از پول بدش میاد؟
    مطمئنا اگه م ردم نخرن بهتون قول میدم که شرکتها دو راه دارن. یا قیمتو تا حد امکان پایین بیارن، و یا اینکه اعلام ورشکستگی کنن.همینو تما م.

  • ناشناس ارسالی در

    قانون ساده عرضه وتقاضاست اگرمردم جوزده م ا برای ثبت نام هجوم نبرن واصلا خریدی انج ام ندن بخدااین دوشرکت مزخرف التماستون می کنن بایک سوم این قیمتها واردبازی کثیف ای نها ودلالان عوضی نشیداگه کسی توبازارنباش ه اینا مجبورن قیمت روبشکنن نه 20 تا30درص دبلکه 300درصد

  • ناشناس ارسالی در

    به کمپین نه به خریدخانه ماشین ارزسکه لوا زم الکترونیک وخانگی بپیوندیم تازمانیکه همه قیمتها به اندازه پارسال پایین بیادیع نی به یک سوم میزان فعلی برسه

    • ناشناس ارسالی در

      کاملادرسته امیدوارم مردم همت کنن ونخرن

  • حسنوند ارسالی در

    من که پراید بشه 20 میلیون هم نمی خرم از جون خودم مگه سیرم

  • ناشناس ارسالی در

    شما ک میگید شصت یا هفتاد خوب بذارید ببینیم با این مبلغ چ خودروی میشه اونطرف گرفت بعد دوتا خودرو رو باهم مقایسه کنید از نظر کیفیت. ببینید واقعان این پول برا خرید پراید مبلغ منصفی است یا نه. فعلان ک شما دولت مردان سوار ما ملت هم پیاده. نوبت ما هم میشه

  • ناشناس ارسالی در

    ملت چقدرخوش باورن هههههه.شتر در خواب بیند پنبه دانه را.

  • بینام ارسالی در

    به به آخرش قیمت کارخانه رو به قیمت بازار رسوندن
    توجه کنید !کارخانه های ما شین ساز دزد ایران در جهت حمایت از جیب و منافع خودشون قیمت کارخونه رو اونقد بردن بالا تا به بازار رسوندنش
    دیگه چرا قرعه کشی و پیش فروش و از این بازیا در م یارین ؟
    مردم از بازارم بخرن فرقی ن داره تازه زودتر هم ماشین دار میشن
    ما شکایاتمون رو توی این کشور بی صاحب بای د به کی بگیم ؟
    چه کسی مجوز افزایش قیمت هر سه ماه یکبار رو به این کارخونه ه ای لگن ساز دزد میده؟
    مردم هم واقعا در برابر هر گونه ظلمی تسلیم هستن واصلا دنبال گرفتن حقشون نیستن.
    در ضمن چر ا باید برای یه نظر دادن تمام مشخصاتمون ر و بدیم؟پس آزادی بیان کجاست؟؟؟

  • Erfan ارسالی در

    درود
    هر وقت 7میلیون شد خبر بدید ش اید اون وقت 4میلیون بخریم

  • جورج فلوید ارسالی در

    قیمتو بیارین پایینتر تا پراید بخریم تا ا ینکه زود بمیریم ازدستتون راحت شیم

  • ناشناس ارسالی در

    من یکی ذوغ زده شدم پراید شش میلونی مخاد بشه شست میلیون واقان که

  • miladabbasi ارسالی در

    😐😐😐😑😑😑😑🤥🤥🤥🤥😒😒😒😒

  • ناشناس ارسالی در

    آش ماش به همین خیال باش

  • محمدباقرقدمیاری ارسالی در

    ماها می میریم همان پرایت نمی توانیم بخریم بااین حقوق بنزین مان جای دیکه مصرف میشه بخدا باخوانواده رای نمی دهیم پیش خدا مسوال نشیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها