|
کدخبر: 139231

قیمت خودروهای پرتیراژ کاهش یافت + جدول

در شرایطی که بازار نیمه تعطیل است و عرضه و تقاضا وجود ندارد، برخی معامله گران در بازار خودرو روی موج اخبار سیاسی نوسان نرخ ایجاد می‌کنند.

خودرو قیمت خودروهای پرتیراژ کاهش یافت + جدول

براساس ارزیابی‌های صورت گرفته بازار خودرو دیروز شاهد رشد نرخ نسبت به میانه هفته بود، اما این روند دیروز تعدیل شد بطوریکه بسیاری از خودروهای پرتیراژ مجدد وارد کانال افت نرخ شدند. نرخ پراید ۱۳۱ که در روزهای آخر هفته گذشته به زیر ۱۰۰ میلیون تومان رسید و با رنج قیمتی ۹۵ تا ۹۷ میلیون تومان خرید و فروش شد، مجدد به کانال ۱۰۰ میلیون تومان وارد شد و در بازار ۱۰۸ میلیون تومان نرخ خورد، اما این خودرو مجدد افت قیمت را تجربه کرد نرخ این خودرو ۱۰۵ میلیون تومان عنوان می‌شود این نرخ گرچه در مقایسه با روز سه شنبه سه میلیون تومان ارزان تر است اما نرخ پراید را در کانال ۱۰۰ میلیون نگه داشت.

در میان محصولات ایران خودرو نیز دو خودرو پرطرفدار این شرکت یعنی ۲۰۶ تیپ ۲ و تیپ ۵ که رشد نرخ داشته اند؛ روند نزولی را تجربه کردند، به طوریکه پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با ۴ میلیون تومان کاهش، ۱۹۵ میلیون تومان و تیپ ۵ نیز با ۱۰ میلیون تومان افت قیمت، ۲۵۰ میلیون تومان در بازار معامله شد؛ سایر محصولات این دو خانواده نیز در بازار افت نرخ را تجربه کردند. اما در خصوص دو خودرو «lx سمندبا موتور EF۷ » و «سمندسورن» به دلیل عدم عرضه امکان کشف نرخ آنها در بازار وجود نداشت.

دلیل نوسان در بازار خودرو

اما پرسشی که در این میان مطرح می‌شود این است که چه عواملی موجب شد تا بازار دستخوش تغییرات پی در پی شود. در این خصوص فعالان بازار خودرو معتقدند که طرح «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران» که سه شنبه گذشته از سوی بهارستان نشین‌ها به تصویب رسید موجب شد تا روند نرخ خودرو در بازار صعودی شود، طرحی که امروز اثر آن در بازار کمرنگ تر شد و این امر نزولی شدن نرخ خودرو در بازار را به همراه داشته هرچند در این میان ذکر این نکته ضروری است که نرخ با وجود نزولی شدن به سطح روز دوشنبه نرسید.

از سوی دیگر برخی از تحلیگران معتقدند به دلیل اینکه بازار در زمان مرده قرار دارد به معنی آنکه خرید و فروشی در بازار صورت نمی‌گیرد درحال‌حاضر قدرت نوسان گیرها بیشتر شده است.

با تمام این شرایط برخی امیدوارند با عادی شدن کسب و کارها روند قیمتی تعدیل شود، اما برخی دیگر کماکان تاکید دارند که روند کاهشی نرخ پایدار خواهد بود و بازار از فاز هیجانی خارج خواهد شد.

خودروهای-پرتیراژ-جدول۱۳آذر

 

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها