|
کدخبر: 138015 شروین اشیدری

اختصاصی گسترش نیوز:

قیمت نجومی پلاک خودرو در دوبی / دو رقمی ۸ میلیارد تومان!

خرید و فروش پلاک‌های رند در دوبی با قیمت‌های نجومی هم به صورت آنلاین و هم مزایده انجام می‌شود.

خودرو قیمت نجومی پلاک خودرو در دوبی / دو رقمی ۸ میلیارد تومان!

دوبی می‌تواند یکی از شهرهای جذاب برای عاشقان خودرو باشد، جایی که مملو از جدیدترین و خاص‌ترین خودروهای دنیاست. از سریع‌ترین خودروهای دنیا به خصوص بوگاتی گرفته تا لوکس ترین‌ها نظیر رولزرویس در این شهر تردد می‌کنند. خودنمایی با این مدل خودروها یک کار عادی در دوبی به شما می‌رود. اما این جلب توجه فقط از این طریق انجام نمی‌شود بلکه یکی از مواردی که نظر بسیاری از افراد را به خود جلب می‌کند پلاک خودروهاست.

پارامترهای تعیین قیمت

پلاک خودروها در دوبی از سال ۲۰۱۸ شکل و شمایل جدیدی به خود گرفت. در این پلاک‌ها سمت چپ یک یا دو حرف انگلیسی وجود دارد و در وسط هم اعداد قرار می‌گیرد. عواملی هستند که باعث می‌شود قیمت این پلاک‌ها به شدت افزایش پیدا کند. به طور کلی اگر سمت چپ یک حرف انگلیسی باشد قیمت پلاک بالاتر می‌رود. این حرف اگر جزو حروف ابتدایی زبان انگلیسی باشد مجدد قیمت بالاتری دارد. به عنوان مثال حرف A نرخ بیشتری نسبت به حرف S دارد.

اعداد و تعداد آنها نیز به شدت روی قیمت‌ها تاثیر می‌گذارد. پلاک هایی که تک رقمی هستند با قیمت گزافی به فروش می‌رسند. معمولا فروش پلاک‌های رند از طریق مزایده صورت می‌گیرد. سال ۹۵ یک تاجر هندی پلاکی با حرف D و شماره ۵ را به قیمت ۹ میلیون دلار خریداری کرد. قاعدتا این پلاک بایستی روی یک خودروی لوکس یا اسپرت خاص نصب می‌شد و همین اتفاق هم افتاد و روی یک رولزرویس فانتوم قرار گرفت. لازم به ذکر است که سال گذشته هم ۱۰ پلام رند به ارزش ۱۹.۷ میلیون درهم در دوبی فروخته شد.

آنطور که اعلام شده گران‌ترین پلاک خودرو در دوبی با عدد ۱ فروخته شده است. قیمت این پلاک که در سال ۲۰۰۸ فروش رفت ۵۲ میلیون درهم بود.

پلاک6

فروش آنلاین پلاک ها

حال می‌خواهیم نگاهی به قیمت فعلی برخی پلاک‌های خودرو در دبی بیندازیم. قیمت درهم را نیز حدود ۶۹۰۰ تومان در نظر می‌گیریم.

پلاک2

پلاک دو رقمی i۹۸ یک میلیون و ۳۰۰ هزار درهم است که به پول ایران ۸ میلیارد و ۹۷۰ میلیون تومان خواهد بود.

پلاک‌های ۴ رقمی که تقریبا عادی به حساب می‌آیند حدود ۶ الی ۱۵ هزار درهم قیمت دارند. که البته باز هم برخی از این پلاک‌ها می‌توانند رند باشند.

به عنوان مثال یک پلاک با شماره و حرف G۱۰۰۰۰ قیمت ۷۹۵ هزار درهمی یعنی حدود ۵ میلیارد و ۴۸۵ میلیون تومان دارد. یا به عنوان مثال بری پلاکی دیگر به صورت R۷۰۰۰۰ قیمت ۴۲ هزار درهم اعلام شده که حدود ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان می‌شود.

پلاک3

پلاک4

در هر صورت نکته جالب در دبی این است که می‌توانید با مراجعه به یک سری سایت‌ها پلاک خودرویتان را به صورت جداگانه بفروشید. افرادی هم که قصد خرید پلاک رند دارند از همین طریق اقدام می‌کنند.

  • Mohmmad Safi ارسالی در

    من میخایم ماشین خراب شود بخرم تا قسمت 80 00دالر

ارسال نظر