|
کدخبر: 136895

قیمت خودرو به این شرط کاهش می ‌یابد

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل اراک گفت: «قیمت‌های فعلی در بازار خودرو یا مسکن واقعی نیست و نرخ بالای ۱۰۰ میلیون‌تومانی پراید نشان از وجود مشکل در اقتصاد کشور دارد.»

ولی‌اله بیرقی با بیان اینکه نمایشگاه‌های خودرو جزو مشاغل گروه ۲ بوده و از روز یکم آذر به‌مدت دو هفته تعطیل هستند، اظهار کرد: «بازار خودرو نسبت به یک ماه گذشته با ریزش نرخ و همچنین ریزش معاملات مواجه شده؛ به‌طوری که تعداد معاملات در اراک حدود ۷۰ درصد و نرخ خودروهای داخلی بسته به‌نوع آن بیش از ۲۰ درصد کاهش یافته است.»

وی افزود: «در یک بازه زمانی حباب شدیدی در بازار خودرو ایجاد شد که در این مدت کمی از این حباب کاسته شده و از طرفی شرکت‌های خودروساز ثبت‌نام و عرضه خودرو به نرخ کارخانه را آغاز کردند که این موارد سبب کاهش نرخ ایجادشده در بازار خودرو شد. اگر این کارخانجات در گذشته این اقدام را انجام می‌دادند، عرضه و تقاضا به‌هم نمی‌خورد و بازار خودرو و قیمت‌ ها به‌وضعیت امروز نمی‌رسید.»

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل اراک اضافه کرد: «همچنین از طرفی انتخابات امریکا نیز بر این بازار تاثیر داشت؛ درحالی که این انتخابات نباید بر بازار خودرو داخلی تاثیر داشته باشد.»

بیرقی ادامه داد: «با توجه به‌تجربیات گذشته، وقتی نرخ محصولی افزایش می‌یابد به‌سختی به‌حالت قبل بازمی‌گردد. اما پیش‌بینی می‌شود درصورتی که اقتصاد کشور بهبود پیدا کند، حال بازار خودرو نیز در پی آن بهتر شود. چراکه قیمت‌های فعلی در بازار خودرو یا مسکن و... واقعی نیستند و نرخ بالای ۱۰۰ میلیون تومانی پراید نشان از وجود مشکل در اقتصاد کشور دارد.»

منبع: اخبار خودرو

ارسال نظر