|
کدخبر: 130258

ارزان ترین خودروهای بازار را بشناسید + جدول قیمت

در هفته گذشته پژو ۲۰۶ صندوقدار بیشترین افت قیمت را ثبت کردند و پراید ۱۳۱ نیز بیشترین درصد کاهش قیمت را تجربه کرد.

خودرو ارزان ترین خودروهای بازار را بشناسید + جدول قیمت

در هفته گذشته بازار خودرو شاهد دو پدیده بود. در پدیده اول اکثر نمایندگی ها تمایلی به ارائه قیمت خودرو نداشتند توجیه آنان گم شدن قیمت به دلیل نوسان شدید در بازار خودرو بود. به ادعای آنان افت و خیزهای پی در پی در این هفته به گونه ای بوده که بازار خودرو گیج شده بود و در برخی روزها اصلا امکان کشف قیمت مختل می شده است و فروشندگان قادر به تشخیص روند نمی شدند.

همین رفتار موجب شد بازار با پدیده دوم روبرو شود در این پدیده که بر اساس برآیند قیمت ها داوری می شود حرکت دنده عقب قیمت خودرو تا روز سه شنبه ادامه داشته است اما در دو روز آخر هفته، قیمت ها کمی از افت روزهای ابتدایی را جبران کردند گرچه در برآیند بازار خودرو نزولی ماند و همه محصولات پرتیراژ افت قیمت را تجربه کردند.

معرفی ارزان ترین خودرو بازار

پراید ۱۳۱ را می توان در حال حاضر ارزان ترین خودرو در میان پرتیراژها در بازار دانست، براساس ارزیابی بازار در آخرین روز کاری هفته قبل این خودرو با قیمت ۱۱۳ میلیون تومان در بازار معامله شد، که نسبت به هفته ماقبل افتی ۱۳.۷ درصدی را ثبت کرده است. به لحاظ درصدی این میزان افت بالاترین نرخ افت درصدی در میان سایر خودرو ها است.پراید ۱۱۱ نیز آخرین هفته مهر ماه را با قیمت ۱۴۰ میلیون تومان سپری کرد تا همانند همزاد صندوق دار کاهش ارزش ۱۰.۸ را تجربه کند.

خودرو_1

خانواده ۲۰۶ در بازار

از سوی دیگر ارزیابی بازار خودرو نشان دهنده آن است که خانواده پژو ۲۰۶ نیز که در ماههای اخیر روند رو به رشد پیوسته ای را در پیش گرفته بود در ابتدای آبان افت قمیت را تجربه کرد. بیشترین افت قیمت در این خانواده به پژو ۲۰۶ صندوق دار رسید این در حالی است که ۲۰۶ صندوق دار هفته سوم مهر بالاترین رشد قیمت را در میان خودروهای پرتیراژ تجربه کرده بود اما در اولین هفته منتهی به آبان افتی ۱۱.۵ درصدی را ثبت کرد و قیمت آن در بازار به ۲۸۳ میلیون تومان رسید. پژو ۲۰۶ صندوق دار از نظر کاهش ریالی رتبه اول افت قیمت را کسب کرد.

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ۲ که در آخرین هفته مهر ماه به ۲۵۰ میلیون تومان رسید، در پایان هفته قبل ۲ درصد را افت کرد تا کمترین میزان افت را در میان سایر خودرو ها داشته باشد. تیپ پنج این خانواده اما پشت سر صندوق دار عقب رفت، ۲۰۶ تیپ ۵ در این هفته ۹.۵ درصد کاهش قیمت داشت و از کانال ۳۰۰ میلیونی عقب نشینی کرد.

خودرو_2

سمند در بازار چند؟

سمند LX نیز در ابتدای آبان از جرگه کاهش قیمت عقب نماند و مانند دیگر محصولات پرتیراژ بازار با افت قیمتی مواجه شد، این خودرو با کاهش ۹ درصدی به مرز ۲۰۰ میلیون تومان عقب نشینی کرد. قیمت سمند در هفته سوم مهر ۲۲۵ میلیون تومان بود اما در پایان هفته گذشته به ۲۰۴ میلیون تومان رسید. سمند LX با موتور EF۷ نیز در ابتدای آبان ۲۷۴ میلیون تومان در بازار عرضه شد؛ این خودرو به دلیل آنکه در رده محصولاتی کم عرضه بازار است در بیشتر مواقع غایب محسوب می شود و قیمتی برای آن عنوان نمی شود به همین دلیل امکان مقایسه قیمتی با هفته سوم مهر برای این مدل خودرو وجود ندارد. سمند LX با موتور EF۷ جز ء محبوب ترین ها در خانواده پر جمعیت سمند به حساب می آید.

خودرو_3

قیمت خانواده تیبا در بازار

تیبا صندوقدار هم روزهای میانی پاییز را همانند سایر محصولات پرتیراژ با افت قیمت سپری کرد؛ افت قیمت این خودرو در بازار به ۱۲.۷ درصد رسید و ۱۳۷ میلیون تومان قیمت خورد.

تیبا۲ نیز از افت قیمت بی نصیب نبود و در این مدت کاهش ۹.۷ درصدی را ثبت کرد قیمت این خودرو در بازار ۱۵۷ میلیون تومان شد؛ ساینا نیز که به لحاظ قیمتی و حتی فرمی هم تراز تیبا است ۷.۵درصد نسبت به هفته سوم مهر ارازنتر شد و با قیمتی ۱۶۰ میلیون تومان در بازار خرید و فروش شد.

خودرو_4

دلیل کاهش قیمت خودرو

فعالان بازار خودرو می گویند سرریز کاهش قیمت ها در بازار های دیگر به بازار خودرو نیز رسید، پس از کاهش قیمت در بازار دارایی ها به خصوص ارز تقاضا از بازار خودرو عقب نشینی کرد این پدیده موجب شد برخی فروشندگان که پول لازم شده اند با انعطاف در قیمت ها رقم پیشنهادی خود را پایین بیاورند. اما پس از اینکه حرکت نزولی در بازار ارز و سکه تعدیل شد بازار خودرو هم از روند افت خود کاست.

اما دسته ای دیگر از معامله گران اعتقاد دارند در بازار خودرو قیمت ها به یک سقف محکم رسیده است و این اصلاح محصول رشد های بی وقفه از میانه تابستان است. این گروه روند بازار را نوسانی می بیند اما اعتقاد دارد به دلیل چسبندگی قیمت ها در بازار خودرو فروشندگان حاضر نیستند قیمت های پیشنهادی را از سطحی بیشتر پایین بیاورند مگر انکه احتمال گشایش در اقتصاد ایران ایجاد شود. در این حالت با تعدیل انتظارات تورمی ممکن است خودرو نیز همانند سایر بازار ها کاهش قیمت جدی تر را تجربه کند.

 

منبع: اقتصاد نیوز
  • ناشناس ارسالی در

    فقط درحدتبلیغ است فقط حرف کجای بازاربه این قیمتها میفروشند ماکه هرچی میچرخیم پراید111 راکمتر139 کمترنمیدهند

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها