|
کدخبر: 129758

نحوه جدید قیمت گذاری خودرو

مدیرکل صنایع حمل و نقل وزارت صمت اظهار داشت: درخواست شد که طبق ضوابط تعیین قیمت سازمان حمایت، هیات مدیره‌ی شرکت‌ها قیمت پایه را تعیین کند ولی سازمان حمایت نظارت کند که این ضوابط رعایت شود، طوری باشد که حداقل خودروساز ضرر نکند.

سهیل معمارباشی، مدیرکل صنایع حمل و نقل وزارت صمت، در پاسخ به سوالی پیرامون آزادسازی قیمت خودرو و ارائه آن در بورس کالا اظهار داشت: از زمانی که مجلس طرحی تحت عنوان «تحول در صنعت خودرو و بازار» تدوین کرد و با حضور نهادهای مختلف بررسی شد، مکانیسمی مورد نظر این بود که خودروسازها خارج از بورس کالا نتوانند خودرو عرضه کنند. قرار بود شورای رقابت یک قیمت پایه تعیین کند بعد در بورس و تحت رقابت، کشف قیمتی شود و به فروش برود. مبلغی که به خودروسازها می‌رسد همان قیمت پایه است و قرار بود ما به التفاوت نیز به یک صندوق واریز شود که اهدافی برای آن مشخص کرده بودند. برای مثال بخشی از آن به توسعه‌ ناوگان حمل و نقل عمومی یا وام به خودروسازها برای توسعه محصول اختصاص داده شده بود.

وی ادامه داد: این طرح در پنج جلسه بررسی شد و موارد اصلاحی از سوی نهادهای مختلف مطرح و قرار شد پس از اصلاحات لازم، برای گرفتن نظر نهایی ارسال شود. هفته گذشته جلسه بررسی طرح در کمیسیون صنایع برگزار شد، چون رای نیاورد به کارگروه بازگشت تا موارد مطروح اعمال شود.

معمار‌باشی خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد در این طرح هم شورای رقابت قیمت دهد، الان هم‌که شورای رقابت قیمت می‌دهد که با این قیمت ایران خودرو ۴۰-۵۰ میلیون تومان و سایپا ۴۰ میلیون تومان روی هر خودرو ضرر می‌کنند. بنابراین مشکلی از خودروساز حل نخواهد کرد. مصرف کننده هم در این وضعیت با قیمت بالاتری خودرو را می‌خرد و به نفع او هم نیست. لذا ما طرحی را مطرح کرده‌ایم که نه به نفع مصرف‌کننده و نه به نفع تولیدکننده است. فقط ما به التفاوت قیمت به جای جیب دلال به یک صندوق می‌رود که برایش برنامه ریخته می‌شود. راهگشای مسائل و مشکلات صنعت خودرو نخواهد بود.

وی افزود: بنابراین درخواست شد که طبق ضوابط تعیین قیمت سازمان حمایت، هیات مدیره‌ی شرکت‌ها قیمت پایه را تعیین کند ولی سازمان حمایت نظارت کند که این ضوابط رعایت شود، طوری باشد که حداقل خودروساز ضرر نکند.

 

منبع: ایلنا
  • ناشناس ارسالی در

    با اینکار خودرو گران میکنید.وجیب مردم خا لی میکنید.سازمان حمایت از مصرف کننده به زیان مصرف کننده کارمیکند.نباشه بهتره

  • بدبخت بی خودرو ارسالی در

    خودرو روز داچیا لوگان رومانی همون ال ۹۰ سال۲۰۲۰ قیمتش ۵۸۰۰ دلار است با دلار ۳۰ ت ومان هم حساب کنی میشه ۱۸۰ میلیون تومان ح الا فقط یکی بیاد بگه ببینم این خودروهای داخلی کدوم شون با خودر یادشده قابل مقایس ه هستند که حالا خودرو ساز ادعای ضرر هم م ی‌کنه با این قیمت های فضایی. آقایان مرد م رو سر کار گذاشتید. خودتون هستید

  • ناشناس ارسالی در

    سلام باافزایش قیمت جیب مصرف کننده راهم د رنظربگیریدکه توان پرداخت آن رادارد یاخیر
    فقط ضررخودروسازودرنظرنگیرید .

  • رضا ارسالی در

    اقای محترم
    تا عرضه و تقاضا با هم برابر نباشد هر کالایی باشد افزایش قیمت دارد و دولت وظیفه دارد تا قیمت را کنترل کند کنترل کنترل کند نه اینکه از مردم پول بیشتری بگیرد و برای خودش خرج کند . ای خدا چه گیر ادم هایی بی سوادی افتادیم اقا عرضه رابیشتر کنید عرضه عرضه عرضه خودرو را بیشتر کنید

  • رضا ارسالی در

    بر مبنای کیفیت قیمت گذاری شود و انحصار ت ولید خودرو برداشته شود دانش خودرو سازی و قطعه سازی در تمام نقاط کشور توسط دانشگا ه و مراکز دانش بنیان و نخبگان انتقال و ک ارخانجات بزرگ و خانگی برای بیکاران به جا ی پرداخت یارانه نقدی ساخته شود تمام مدیر ان ناکارآمد و تهی از دانش اخراج شوند

  • ناشناس ارسالی در

    خدا الهی لعنتتون بکنه نامردا با این پیش فروشا تون بی وجدانا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها