|
کدخبر: 129591

فوری / ریزش قیمت خودروهای داخلی و خارجی در بازار

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو با بیان اینکه نوسان نرخ ارز در قیمت خودرو تاثیر می‌گذارد، گفت: طی امروز قیمت خودروهای داخلی تا ۱۰ میلیون تومان و خارجی‌ها تا ۴۰ میلیون تومان کاهش یافته است.

خودرو فوری / ریزش قیمت خودروهای داخلی و خارجی در بازار

سعید موتمنی در مورد تاثیر کاهش نرخ دلار بر بازار خودرو، اظهارکرد: نوسانات نرخ ارز ارتباط نزدیکی با قیمت خودرو دارد، وقتی اتفاقی در بازار ارز رخ می‌دهد، به سرعت تاثیر خود را در بازار خودرو نشان می‌دهد.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو افزود: قیمت خودرو در بازار صرفاً از روی کاغذ اعلام و بالا و پایین می‌شود و معامله‌ای روی نرخ‌های بالا انجام نمی‌شود؛ اما طی دیروز و امروز با توجه به اینکه نرخ دلار به سمت کاهشی شدن حرکت می‌کند، قیمت‌های کاغذی خودرو نیز در حال ریزش است.

به گفته وی، طی امروز نرخ خودرو چه در بازار خودروهای نو و چه کارکرده داخلی و خارجی ۱۰ تا ۴۰ میلیون تومان کاهش یافته است.

وی ادامه داد: اگر نرخ دلار به همین صورت ریزش کند، قیمت‌ها در بازار خودرو کاهش می‌یابد.

وی بار دیگر تاکید کرد: مدتی است در بازار خودرو قیمت‌ها به صورت سلیقه‌ای اعلام می‌شود اما هیچ خرید و فروشی روی این نرخ‌ها انجام نمی‌شود.

موتمنی تصریح کرد: بازار خودرو از بیستم شهریور به این سو قفل شده و خرید و فروش در این بازار به صفر رسیده است. از نظر خریداران قیمت‌ها در بازار غیرمنطقی است و مصرف‌کنندگان تمایلی به خرید ندارند.

وی افزود: مردم به خودرو به چشم یک کالای سرمایه‌ای نگاه می‌کنند و درحال‌حاضر هیچ خرید و فروشی انجام نمی‌شود.

در جدول زیر قیمت برخی از خودروهای پرفروش آمده است؛ البته قیمت‌ها شناور بوده و به عنوان مثال برای خودروی پراید ۱۳۱ هم قیمت ۱۲۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و هم قیمت ۱۱۷ میلیون تومان دیده می‌شود. همچنین برای خودروی پژو ۲۰۶ تیپ ۲ دو نرخ ۲۴۴ میلیون تومان و ۲۳۸ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

قیمت۱

خودرو قیمت ۲۷ مهر قیمت ۲۹ مهر
ساینا ۱۷۳ میلیون تومان ۱۶۴ میلیون تومان
سایپا ۱۳۱ ۱۳۰ میلیون تومان ۱۲۲ میلیون تومان
تیبا صندوق دار ۱۵۷ میلیون تومان ۱۵۰ میلیون تومان
تیبا هاچ بک ۱۶۲ میلیون تومان ۱۶۱ میلیون تومان
پژو ۴۰۵ ۲۴۰ میلیون تومان ۲۳۰ میلیون تومان
سمند سورن ۲۸۵ میلیون تومان ۲۷۵ میلیون تومان
دنا معمولی ۳۱۸ میلیون تومان ۳۱۴ میلیون تومان
پژو ۲۰۶ تیپ ۲ ۲۴۷ میلیون تومان ۲۴۴ میلیون تومان

 

 

منبع: مهر
  • حسن روحانی ارسالی در

    اصلا هیچ ارزون نشد باید قیمت هارو از هر کدوم 125 میلیون با بد کاهش یافت خودرو ها یی که 500 میلونی رو باید 450 میلیون باید کاهش یافت وضعیت مالی ما نسبت به قبل خیل ی بد تر شد

ارسال نظر