|
کدخبر: 125163

قیمت جدید دنا پلاس توربو اتوماتیک چقدر است؟

پس از جنجال های رخ داده بر سر تحویل «دنا پلاس توربو اتوماتیک» به نمایندگان مجلس و پاسخ های داده شده از جانب اشخاص حقیقی و حقوقی، بالاخره قیمت جدید این خودرو برای حواله داران تابستان ۹۹ مشخص گردید.

خودرو قیمت جدید دنا پلاس توربو اتوماتیک چقدر است؟

چند شب قبل یکی از اعضای هیئت رئیسه مجلس در گفت و گوی تلفنی با برنامه «تهران ۲۰» شفاف سازی را در مورد نحوه تخصیص دنا پلاس توربو اتوماتیک به نمایندگان مجلس انجام داد. در صحبت های او مشخص شد که درخواست خرید این خودرو در تابستان ۹۹ به تایید کمیته خودرو و ایران خودرو رسیده و برای همین مبنای قیمت همان بازه زمانی برای نمایندگان مجلس در نظر گرفته شده است.

پیش از این ایران خودرو اعلام کرده بود که قیمت ۲۵۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان فقط برای حواله داران بهار ۹۹ است و شورای رقابت عددی دیگر را برای دارندگان حواله های تابستان دنا پلاس توربو اتوماتیک در نظر گرفته است. با توجه به گفته های این عضو هیئت رئیسه مجلس و مصوبه های کمیته خودرو در خصوص تخصیص این محصول جدید ایران خودرو به نمایندگان مجلس، مشخص است که شورای رقابت قیمتی حدود ۳۰۲ میلیون تومان را برای مشتریان تابستان ۹۹ این خودرو در نظر گرفته است.

از اواخر بهار ۹۹ اینگونه برنامه ریزی شد تا شورای رقابت فرایند قیمت گذاری خودروهای ایران خودرو و سایپا را زیر نظر داشته باشد و بهای تمام شده محصولات این دو خودروساز را خود تعیین کند. همچنین با توجه به نوسان قیمت مواد اولیه و نرخ ارز، خودروسازان می توانند در بازه های زمانی سه ماهه (هر فصل) درخواست افزایش قیمت خود را ثبت کنند و شورای رقابت قیمتی جدید را برای خودروهایشان در نظر بگیرد.

با توجه به اینکه دنا پلاس توربو اتوماتیک با شش ماه تاخیر به دست مشتریان رسید، شورای رقابت تصمیم گرفت تا فعلا دو معیار قیمتی را برای حواله داران بهار و تابستان ۹۹ این خودرو اعلام کند و برای همین است که می بینیم دعوتنامه های مشتریان بهار دنا پلاس توربو اتوماتیک، بر مبنای قیمت مصوب ۲۵۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان صادر می شود. حال با توجه به اتفاقات چند روز اخیر، مشخص است که دعوتنامه های این خودرو برای مشتریان سه ماهه دوم سال جاری با قیمت مصوبی در محدوده ۳۰۲ میلیون تومان صادر خواهد شد.

 

منبع: اسب بخار

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها