|
کدخبر: 121147

نخستین اثر قیمت گذاری سه ماهه خودرو

یک کارشناس بازار خودرو گفت: قرار بر این شد شورای رقابت هزینه تمام شده محصولات را محاسبه و سود متعارفی را برای شرکت‌های لحاظ کند و سپس کسی در بازار حق فروش ۱۰ درصد بالاتر از آن را نداشته باشد، اما این اتفاق در بازار رخ نداده است.

مرتضی شجاعی کارشناس بازار خودرو گفت: نخستین اثر بدعت قیمت گذاری هر سه ماه خودرو، تحریک و التهاب بازار آزاد است.

وی افزود: قرار بر این شد شورای رقابت هزینه تمام شده محصولات را محاسبه و سود متعارفی را برای شرکت‌های لحاظ کند و سپس کسی در بازار حق فروش ۱۰ درصد بالاتر از آن را نداشته باشد، اما این اتفاق در بازار رخ نداده است.

شجاعی با تائید اینکه وحدت رویه در قیمت گذاری شورای رقابت بین خودرو‌ها دیده نمی‌شود، اضافه کرد: در قیمت گذاری‌ها باید بازنگری شود.

کارشناس بازار خودرو در ادامه این برنامه درباره موفق بودن الگوی قرعه کشی خودرو در بازار افزود: سیاست گذاری متناقض در موضوع قرعه کشی خودرو مشکل ساز شده است و در قرعه کشی خودرو سود مشارکت صفر و خودرو ساز هر سه ماه قیمت محصولات خود را بالا می‌برد.

وی درباره قیمت گذاری خودروی دناپلاس توربوشارژ اتومات گفت: زمانی که پیش خریداران تأخیر قابل توجهی در تحویل خودرو داشتند و از طرفی با قیمت‌های فعلی خودروسازان مواجه می‌شوند موج نارضایتی به وجود می‌آید.

 

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر