|
کدخبر: 117562

واکنش بازار خودرو به قرمزپوشی بورس / عقب گرد قیمت ها

قیمت ها در بازار خودرو برای دومین هفته پیاپی دنده عقب حرکت کرد.

خودرو واکنش بازار خودرو به قرمزپوشی بورس / عقب گرد قیمت ها

در هفته جاری قیمت ها با سرعت بیشتری کاهشی شد اما هم چنان رونقی در خرید و فروش نیست.

در هفته ای که رنگ قرمز بورس جشن سهامداران را بر هم زد و بخشی از حقیقی ها بدنبال انتقال سهام و خروج نقدینگی بودند. واکنش بازار خودرو هم عقب گرد بجای حرکت رو به جلو بود.

قیمت خودروهای پر تیراژ در بازار خودرو برای دومین هفته هم ریزشی شد ریزشی که نشان از تعدیل انتظارات بازدهی فروشندگان در این بازار دارد.این تعدیل انتظارات در هفته ای که بورس یکی از بی سابقه ترین بازدهی های منفی را کسب کرده می تواند معنا دار باشد. فعلا همبستگی قیمت ها در بازار خودرو با بورس مثبت است و فروشندگان خودرو با ریزش بورس معکوس نمی کشند.

دوگانه خریدار و فروشنده در بازار خودرو

در حالی که قیمت ها در بازار خودرو با سرعت بیشتر در حال حرکت به عقب است اما هنوز رکود معاملاتی در بازار حاکم است.در آخرین هفته میانی تابستان هم تقاضا به اندازه ای نیست که بازار را از این وضعیت خلاص کند.

این در حالی است که تا پایان تعطیلات تابستانی فقط یک ماه دیگر باقی مانده است اما به نظر می رسد کرونا و منطبق نبودن قیمت ها با انتظارات سمت تقاضا مانعی برای خروج خودرو از رکود معاملاتی است.برخی خودروها در دو هفته گذشته حدود 6 میلیون تومان ارزان شده اند اما با این حال هنوز پای خریداران را به بازار باز نکرده اند. خریداران هر روز نمودار قیمت ها را رصد می کنند و علی رغم کاهش قیمت معتقدند بازار خودرو کماکان این ظرفیت را دارد که در مسیر کاهشی حرکت کند.

 از طرف دیگر فروشندگان نیز به امید اینکه بار دیگر نمودار قیمت در بازار صعودی شود ترجیح می دهند کمتر خودرو به بازار عرضه کنند. آنها این نگرانی را دارند که محصولات خود را در این شرایط به بازار عرضه کنند اما چندی بعد که قیمت خودرو افزایش یافت مجبور شوند برای خرید خودروی جایگزین مبلغ بیشتری را پرداخت کنند. بنابراین فروشندگان این تحلیل را دارند که فروش خودرو در شرایط فعلی تنها ضرر را نصیب آن می کند.

 

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها