|
کدخبر: 112111

آخرین وضعیت قیمت‌ها در بازار خودرو (۹۹/۰۵/۰۳)

آخرین نرخ روز خودرو‌های سایپا و ایران خودرو امروز جمعه ۳ مرداد ۹۹ مشخص شد.

خودرو آخرین وضعیت قیمت‌ها در بازار خودرو (۹۹/۰۵/۰۳)

قیمت روز خودرو‌های سایپا و ایران خودرو امروز جمعه ۳ مرداد ۹۹ اعلام شد. نرخ خرید و فروش برخی خودرو‌ها همچنان بالاست.

بازار خودرو در بسیاری از معاملات همچنان سردرگم است و تعیین دقیق نرخ خودرو امکان‌پذیر نیست. برای یافتن دقیق نرخ روز خودرو برای هر برند باید تماس‌های مکرر با فروشندگان و نمایشگاه‌ها گرفته شود تا به متوسط نرخ دست یافت.

قیمت خودرو در بازار تحت تاثیر عواملی متعدد من جمله نرخ دلار نرخ ارز و حتی نرخ سکه و طلا قرار می‌گیرد و حالا که نرخ طلا لحظه‌ای بالا و پایین می‌شود نرخ خودرو نیز همچنان سر به فلک کشیده است.

لازم به ذکر است با وجود طرح‌های ویژه‌ای که برای فروش محصولات دو خودروسازی بزرگ کشور اجرا شد تا شاید نرخ خودرو‌های ایران خودرو و سایپا کنترل شود، ولی باز هم شاهد سیر صعودی محصولات خودرو این دو کمپانی بزرگ خودروسازی هستیم.

از طرفی رئیس شورای رقابت با اعلام اینکه خودروسازان هر سه ماه یکبار می‌توانند با تغییر نرخ تورم درخواست تجدیدنظر در قیمت‌ها را داشته باشند، گفت: البته این موضوع باید با تأیید ستاد تنظیم بازار هم برسد.

رضا شیوا با اشاره به اینکه خودروسازان هر سه ماه یکبار می‌توانند با تغییر نرخ تورم درخواست تجدیدنظر در قیمت‌ها را داشته باشند، اظهارکرد: بر همین اساس خودروسازان درخواست خود را با استناد به هزینه‌های تولید به وزارت صمت ارسال می‌کنند و این وزارتخانه اقدام به دریافت نرخ تورم بخشی از بانک مرکزی می‌کند.

از سوی دیگر ستاد تنظیم بازار در خصوص نرخ خودروها، مجوز افزایش نرخ انواع خودرو‌های داخلی صادر شد که براساس آن محصولات ایران خودرو به‌طور متوسط ۱۰ درصد و سایپا ۲۳ درصد افزایش نرخ پیدا می‌کنند. علاوه بر این، نرخ متعارف خودرو در کف بازار نیز همان نرخ تحویل خودرو در کارخانه به‌اضافه حداکثر ۱۰ درصد تعیین شد؛ که البته با توجه به بازار ارز و طلا این قیمت‌ها بسیار متفاوت می‌باشد.

قیمت خودرو‌های پرتیراژ مانند پراید بر اساس اعلام رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو درج شده است.

لازم به ذکر است به نرخ ابلاغ شده توسط شورای رقابت به خودروسازان داخلی، هزینه‌های بیمه شخص ثالث، مالیات بر ارزش افزوده، عوارض، هزینه‌های شماره‌گذاری و... نیز اضافه خواهد شد.

دیروز در مهم‌ترین معاملات خودرو‌های ایران خودرو پژو پارس ۱۵۷ تا ۲۲۲ میلیون تومان خرید و فروش شد، سمند EF ۷ معادل ۱۵۰ میلیون تومان نرخ خورده بود.

همچنین دیروز پژو ۲۰۶. تیپ ۲ (ساده) معادل ۱۴۷ میلیون تومان خرید و فروش شد. این درحالیست که نرخ این خودرو در نمایندگی ۷۱ میلیون تومان بود. نرخ دنا پلاس (تیپ ۱) با موتور EF ۷ نیز ۲۳۵ میلیون تومان در بازار تعیین شد.

روز گذشته اندک معاملات نرخ محصولات سایپا، برخی خودرو‌های سایپا تغییراتی به شرح زیر را داشته است: در مهم‌ترین معاملات سایپا نرخ پراید ۱۱۱ SE (سفید) برابر ۸۸ میلیون تومان و تیبا SX سفید ۸۹ میلیون تومان خرید و فروش شد. ساینا EX فول ۹۹ میلیون تومان در بازار خرید و فروش شد و آریو ۱۶۰۰ اتوماتیک با نرخ ۲۳۵ میلیون تومان معامله شد.

 

 

منبع: راهبرد معاصر
  • ناشناس ارسالی در

    نمایندگان مردم برای بدست اوردن رای شعار دادن وحالا ب حقوق وحق میکن وایاب وذهاب خودشان رسیدن دیگر کاری به گرانی ندارند وحالا بامسولین ذیربط در کرانی خودرو کاری ندارند اگر میتوانند در خواست واردات خودرو بنمایند و مردن از ریاست محترم قوه قضایه وریاست محترم مجلس انتظار دارند

  • ناشناس ارسالی در

    تمام گرفتاریهای گرانی ها ناتوانایی وزار ت صمت بی وزیر است لا اقل ا معاونتها را ت غییر دهند شاید فرجی شود بتوانند بر خورد وراه حلی پیدا کنند

  • ناشناس ارسالی در

    خدایا همه چیز را به تو سپردم این دو گروه حلب سازی پدر خلق الله را در اوردن، مگر میشود که کسی نباشه جلوی اینها را بگیره ، چرا مردم را اذیت میکنید همین مردم بودن اتقلاب کردن همین مردم بودن شهید دادن، فر دا چطوری میخواهید جواب اینهارابدهید، خدا شما را لعنت کند، یاعلی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها