|
کدخبر: 111697

پرداخت تسهیلات کرونایی به رانندگان به کجا رسید؟

مدیر کل دفتر حمل ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای گفت: از حدود ۱۱۳ هزار راننده متقاضی تسهیلات کرونایی تاکنون فقط ۲ تا ۳ هزار راننده تسهیلات دریافت کرده اند.

خودرو پرداخت تسهیلات کرونایی به رانندگان به کجا رسید؟

داریوش باقرجوان، در خصوص آخرین وضعیت پرداخت تسهیلات کرونایی به رانندگان حمل ونقل مسافری، گفت: مسائل و مشکلات پرداخت تسهیلات به مسئولان وزارت تعاون و همچنین وزارت راه و شهرسازی به عنوان حلقه واسطه اعلام شد، منتهی وضعیت هنوز تغییر نکرده و برخی از بانک‌ها در پرداخت تسهیلات برای رانندگان مانع تراشی می‌کنند.

مدیر کل دفتر حمل ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای گفت: متاسفانه برخی از بانک در راستای پرداخت تسهیلات مصوبه را رعایت نمی‌کنند و در کنار چک یا سفته از رانندگان ضمانت‌های دیگری نیز می‌خواهند.

وی افزود: در این بین برخی از بانک‌ها در حال همکاری هستند، ولی برخی طبق مصوبه پیش نمی‌روند و به نوعی سلیقه‌ای رفتار می‌کنند و از رانندگان سند خودرو یا اجاره‌نامه منزل مسکونی می‌خواهند که دریافت تسهیلات برای رانندگان را با مشکلاتی روبرو کرده است.

باقرجوان تاکید کرد: مقام پیگیری در این زمینه وزارت کار و رفاه اجتماعی است و سامانه کارا نیز زیر نظر این وزارت خانه در حال فعالیت است و ما تنها مشکلات را منعکس می‌کنیم، متأسفانه در این زمینه اقدام مؤثری که منجر به جهش در پرداخت تسهیلات شود ایجاد نشده است.

مدیر کل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل گفت: تسهیلات کرونایی رانندگان قرار بود ابتدای تیرماه به دستشان برسد، اما در روز‌های پایانی تیر ماه قرار داریم تا به امروز تعداد اندکی از رانندگان تسهیلات دریافت کرده اند.

وی در خصوص تعداد رانندگان دریافت کننده تسهیلات ۶ میلیون تومانی گفت: نزدیک به ۲ تا ۳ هزار راننده از میان ۱۱۳ هزار راننده متقاضی تسهیلات کرونایی را دریافت کرده‌اند که رقم ناچیزی است.

باقرجوان با بیان اینکه بیش از ۱۱۳ راننده در سامانه کارا ثبت‌نام خود را تکمیل کردند گفت: با توجه به تعداد ثبت نامی‌ها به رقم اندکی از رانندگان تسهیلات پرداخت شده است.

مدیر کل دفتر حمل ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل ونقل گفت: وزارت کار خط اعتباری را برای بانک‌ها تعیین کرده است و این وزارت خانه باید در این زمینه پیگیری کند و باتوجه به اینکه زمان برای رانندگان در شرایط فعلی از اهمیت بالایی برخوردار است و مشکلات جدی در معیشت و فعالیت خود دارند، باید سریعتر وام به آن‌ها تعلق گیرد و تأخیر در پرداخت آن به ضرر رانندگان است.

وی با اشاره به گلایه‌ها در زمینه ارائه تسهیلات گفت: خواهش ما این است که بانک‌های عامل مصوبه‌ای که برای وام‌های ۶ میلیون تومانی رانندگان ابلاغ شده است رعایت کنند و فقط به دریافت چک یا سفته و ثبت‌نام در سامانه کارا اکتفا کنند تا رانندگان بتوانند هرچه سریعتر به تسهیلات کرونایی خود دست یابند و برای دریافت آن معطل نشوند.

گفتنی است چندی پیش معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی از برنامه‌ریزی پرداخت وام ۶ میلیون تومانی به ۱۱۳ هزار و ۵۱ راننده خبر داده بود.

لازم به ذکر است که سود این وام ۱۲ درصد و تنفس ۴ ماهه برای بازپرداخت اقساط آن در نظر گرفته شده است.

براساس مصوبه ابلاغی به بانک‌ها قرار شده است جای چک از راننده‌ها سفته نیز دریافت شود و فقط ارائه مدرک احراز هویت ضرورت دارد و بدین ترتیب تسهیلات ۶ میلیون تومانی رانندگان واریز شود، اما هنوز بسیاری از رانندگان تسهیلات کرونایی خود را به واسطه مانع تراشی برخی از بانک‌ها دریافت نکرده اند.

 

منبع: میزان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها