|
کدخبر: 109341 شروین اشیدری

اختصاصی گسترش نیوز:

این خودروها مخصوص آفرود هستند + تصاویر

معمولا هر چه ارتفاع خودرو از سطح زمین بالاتر باشد برای آفرودسواری بهتر است. در حالی که بسیاری از افراد علاقه زیادی به خرید خودروهای اسپرت با کمترین فاصله از سطح زمین را دارند اما در نقطه مقابل عده‌ای هستند که جذب بلندترین خودروها می‌شوند.

خودرو این خودروها مخصوص آفرود هستند + تصاویر

ارتفاع زیاد از سطح زمین بدین معنا نیست که شما باید هزینه زیادی برای خرید خودرو کنید. برخی از خودروسازان مانند فورد، جیپ و تویوتا محصولاتی را ساخته‌اند که بدون فشار زیاد به بودجه خرید می‌توانید صاحب آن‌ها شوید. البته خودروسازان دیگری مانند بنز، اینفینیتی، لندروور و لکسس هستند که برای خرید مدل‌های قدبلند آن‌ها باید هزینه‌های زیادی بپردازید. حتی در این میان خودروهای کاملا الکتریک مانند تسلا وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را نیز مد نظر قرار دهید.

در این نوشتار قصد داریم به خودروهایی بپردازیم که بیشترین ارتفاع از سطح زمین را دارند.

مقام ۱۴

تویوتا لندکروز ۲۰۲۰

ارتفاع از زمین: ۲۲.۶ سانتی‌متر

قیمت: ۸۵۴۱۵ دلار

لندکروز را شاید بتوان یکی از معروف‌ترین خودروهای شاسی‌بلند دانست. مدل ۲۰۲۰ این خودرو با توجه به ارتفاع مناسب از سطح زمین یکی از گزینه‌های خوب برای آفرود محسوب می‌شود. نسخه جدید لندکروز از امکانات به روز و نسبتا لاکچری نیز بهره می‌برد بنابراین شما فقط با یک آفرودر خشک و خالی مواجه نخواهید بود. لندکروز از سیستم رانندگی در شرایط مختلف نیز بهره می‌برد و امکاناتی مانند قفل دیفرانسیل مرکزی، دنده سنگین، و سیستم تنظیم سرعت در سرازیری را دارد. این خودرو مجهز به پیشرانه ۵.۷ لیتری ۸ سیلندر است که ۳۸۱ اسب‌بخار را نیز ارائه می‌دهد.

لندکروز

مقام ۱۳

لکسس LX ۲۰۲۰

ارتفاع از زمین: ۲۲.۶ سانتی‌متر

قیمت: ۸۶۴۸۰ دلار

اگر لندکروز شما را راضی نمی‌کنید و به یک آفرودر لاکچری نیاز دارید شاید لکسس LX انتخاب بهتری باشد. این نکته را باید گفت که در حقیقت این دو خودرو برادر همدیگر هستند و از شاسی، پیشرانه و سیستم انتقال قدرت یکسانی بهره می‌برند. بنابراین می‌توان گفت این دو خودرو تقریبا از لحاظ عملکرد در آفرود تفاوت خاصی ندارند ضمن این که ارتفاع آن‌ها زا سطح زمین نیز یکسان است. اما تفاوت در کابین لاکچری و لیست بلندبالای امکانات لکسس است. بنابراین اگر بودجه بیشتری برای خرید در نظر گرفتید این مورد می‌تواند انتخاب جذاب تری باشد.

ال-ایکس

مقام ۱۲

تسلا مدل X ۲۰۲۰

ارتفاع از زمین: ۲۲.۸ سانتی‌متر

قیمت: ۸۴۹۹۰ دلار

تسلا با وجود این که خودروهای الکتریکی می‌سازد اما همیشه و در اکثر زمینه‌ها حرفی برای گفتن دارد. حتی زمانی که صحبت از خودروهای قد بلند مناسب آفرود می‌شود تسلا مدل X وارد می‌شود و گوی رقابت را به نوعی از لندکروز و لکسس LX می‌دزدد. این خودرو از سیستم تنظیم ارتفاع نیز بهره می‌برد که در نسخه استاندارد وجود دارد. در صورتی که این خودرو را یک بار شارژ کنید می‌توانید مسافتی در حدود ۳۰۰ مال را بپیمایید. در هر صورت مدل X  بیشتر به یک خودروی اسپرت پر سرعت شبیه است تا یک شاسی‌بلند آفرودر اما می‌توان از آن برای هر نوع سواری استفاده کرد.

مدل-اکس

مقام ۱۱

نیسان آرمادا ۲۰۲۰

ارتفاع از زمین: ۲۳.۳ سانتی‌متر

قیمت: ۴۷۱۰۰ دلار

نیسان آرمادا در رده شاسی‌بلندهای سایز بزرگ قرار می‌گیرد و نقاط قوت آن کابین کاملا جادار و آرام و همچنین پیشرانه قدرتمند ۳۹۰ اسب‌بخاری ۸ سیلندر است. اما شاید ظاهر آن نسبت به سایر شاسی‌بلندهای این روزها بسیار جذاب نباشد. ضمن این که سیستم مالتی مدیای این خودرو نیز نسبتا قدیمی و مصرف سوخت آن به شدت بالاست. به طور کلی شاید بتوان گفت فقط یک طرفدار پر و پاقرص نیسان سراغ این خودرو خواهد رفت.

آرمادا

مقام ۱۰

اینفینیتی QX۸۰ ۲۰۲۰

ارتفاع از زمین: ۲۳.۳ سانتی‌متر

قیمت: ۶۶۷۵۰ دلار

همانند تویوتا لندکروز و لکسس LX، نیسان آرمادا و اینفینیتی QX۸۰ نیز برادر همدیگر هستند و نقاط مشترک زیادی در بخش فنی دارند. از جمله نقاط مثبت این مدل اینفینیتی می‌توان به سواری نرم، کابین بسیار جادار و همچنان فضای بار گسترده اشاره کرد. زیر کاپوت این خودرو یک پیشرانه ۸ سیلندر قرار دارد که حداکثر توان حدود ۴۰۰ اسب‌بخار را ارائه می‌دهد پس خیالتان از این لحاظ راحت خواهد بود. اکثر افراد این خودرو را با سیستم چهارچرخ متحرک سفارش می‌دهند هرچند که در مصرف سوخت تاثیر می‌گذارد. یکی دیگر از نکات جذاب اینفینیتی QX۸۰ این است که توانایی حمل ۸ سرنشین را دارد که عدد بسیار خوبی به نظر می‌رسد. 

کیو

مقام ۹

مرسدس بنز G کلاس ۲۰۲۰

ارتفاع از زمین: ۲۴.۱ سانتی‌متر

قیمت: ۱۳۰۹۰۰ دلار

خودروی جعبه‌ای و معرف مرسدس‌بنز یعنی جی کلاس می‌تواند یکی از گزینه‌های جذاب برای مقاصد آفرود باشد. بله همانطور که متوجه شدید قیمت این خودرو به شدت بالاست اما می‌توان گفت ارزش آن را دارد. کابین این خودرو به شدت جذاب است و مواد به کار رفته در آن کاملا نظر شما را جلب خواهد کرد. با توجه به ارتفاع ۹.۵ اینچی از سطح زمین و سیستم انقال قدرت به چهار چرخ خواهید توانست به راحتی از موانع عبور کنید. لازم به ذکر است که این خودرو از پیشرانه ۸ سیلندر توربو با حداکثر توان ۵۷۷ اسب بخار بهره می‌برد. 

جی-کلاس

مقام ۸

تویوتا ۴RUNNER ۲۰۲۰

ارتفاع از زمین: ۲۴.۳ سانتی‌متر

قیمت: ۳۶۱۲۰ دلار

نیازی به این نیست که هزینه بسیار بالایی کنید تا صاحب یک شاسی‌بلند آفرودر شوید. با مبلغ حدود ۳۶ هزار دلار این امکان وجود دارد که یک تویوتا ۴RUNNER بخرید. یکی از نقاط مثبت این خودرو فضای بار بسیار وسیع آن است بنابراین برای تجهیزات سفر و جا کردن آن در داخل خودرو نگرانی نخواهید داشت. این شاسی‌بلند تویوتا مجهز به پیشرانه ۶ سیلندر ۲۷۰ اسب‌بخاری است و از گیربکس ۵ سرعت اتوماتیک بهره می‌برد. لازم به ذکر است که سیستم مالتی مدیای این خودرو نیز به نوعی یک تغییر اساسی کرده و می‌تواند جذاب باشد. 

رانر

مقام ۷

فورد اکسپدیشن ۲۰۲۰

ارتفاع از زمین ۲۴.۸ سانتی‌متر

قیمت: ۵۲۸۱۰ دلار

با توجه به این که فورد اکسپدیشن یک شاسی‌بلند سایز بزرگ محسوب می‌شود این فکر به سرتان نزند که از لحاظ شتابگیری ضعیف عمل می‌کند. این خودرو مجهز به پیشرانه قدرتمند ۶ سیلندر تویین توربو است و درر کنار یک رانندگی آرام شتابگیری خوبی نیز خواهد داشت. علاوه بر این اکپدیشن کابین بزرگ و بسیار با کیفیتی نیز دارد. در صورتی که سیستم چهارچرخ متحرک این خودرو را سفارش دهید با توجه به ارتفاع زیاد آن از سطح زمین می‌تواند یکی از انتخاب‌های خوب برای آفرود باشد. اکسپدیشن فضای کافی برای ۷ الی ۸ سرنشین را ارئه می‌دهد و امکان پکیج‌های مختلف برای افزایش امکانات رانندگ آفرود را نیز خواهید داشت.

اکسپدیشن

مقام ۶ 

تویوتا سکوئیا ۲۰۲۰

ارتفاع از زمین: ۲۵.۱ سانتی‌متر

قیمت: ۴۹۹۸۰ دلار

سه مودر اسب‌بخار، کابین جادار و فضای بار مناسب از جمله نقاط قوت تویوتا سکوئیا محسوب می‌شود. در صورتی که نسخه TRD این خودرو را خریداری کنید صاحب یک شاسی‌بلند خواهید شد که از سیستم رانندگی چهار چرخ متحرک، کمک فنرهای تقویت شده و ظاهر اسپرت‌تر بهره می‌برد. این خودرو در نسخه استاندارد مجهز به پیشرانه ۸ سیلندر ۳۸۱ اسب بخاری است. به طور کلی اگر می‌خواهید با هزینه نسبتا پایین صاحب یک شاسی‌بلند آفرودر با کیفیت شوید سکوئیا یکی از گزینه‌های خوب به شمار می‌رود.

سکویا

مقام ۵

ولوو XC۹۰ ۲۰۲۰

ارتفاع از زمین: ۲۶.۶ سانتی‌متر

قیمت: ۴۸۳۵۰ دلار

مدل xc۹۰ ولوو که در ایران نیز حضور دارد با توجه به ارتفاع زیاد از سطح زمین می‌تواند برای آفرود هم مناسب باشد. البته این را نیز در نظر داشته باشد که علاوه بر آفرود شما صاحب یک خودروی فوق‌العاده ایمن خواهید بود. این خودرو در بخش فنی مجهز به پیشرانه‌ای با حداکثر توان ۴۰۰ اسب‌بخار است. لازم به ذکر است که امکان خرید نمونه پلاگین هایبرید نیز وجود دارد. 

ولوو

مقام ۴

جیب گرند چروکی تریل‌هاوک ۲۰۲۰

ارتفاع از زمین: ۲۷.۴ سانتی‌متر

قیمت: ۴۵۱۵۵ دلار

با شنیدن اسم جیپ خود به خود متوجه خواهید شد که با یک خودروی مخصوص آفرود سر و کار دارید. تقریبا می‌توان گفت این خودرو برای هر مدل سواری از نرم و راحت تا عبور از مناطق سخت برای آفرود مناسب است. نسخه استاندارد از امکاناتی نظیر سیستم چهار چرخ متحرک، دستیار عبور از تپه‌ها و سیستم تعلیق قابل تنظیم برخوردار است. در داخل کابین نیز با یک فضای کاملا لاکچری مواجه خواهید شد که از کیفیت خوبی در زمینه مواد به کار رفته برخوردار است. صندلی‌های داخل گرندچروکی از جنس چرم و مجهز به گرمکن است ضمن این که یک سیستم مالتی مدیای جذاب را نیز در اختیار دارد.

گرندچروکی

مقام ۳

جیپ رانگلر ۲۰۲۰

ارتفاع از زمین: ۲۷.۴ سانتی‌متر

قیمت: ۳۸۶۹۶ دلار

با وجود این که رانگلر نتوانسته از لحاظ ارتفاع از سطح زمین مقام اول را کسب کند اما به نوعی پادشاه خودروهای آفرود محسوب می‌شود. دهه‌هاست که از جیپ رانگلر به واسطه مشخصات خوب چه در بخش فنی و چه ظاهری برای مقاصد آفرود مورد استفاده قرار می‌گیرد. این خودرو در نسخه استاندارد از پیشرانه ۳.۶ لیتری ۶ سیلندر بهره می‌برد البته نسخه مجهز به توربو را نیز می‌توانید سفارش دهید. به طور کلی این دو نوع پیشرانه تقریبا توان یکسانی دارند اما نسخه توربو مصرف سوخت کمتری را ارائه می‌دهد. 

رنگلر

مقام ۲

لندروور دیسکاوری ۲۰۲۰

ارتفاع از زمین: ۲۸.۱ سانتی‌متر

قیمت: ۵۲۳۰۰ دلار

لندروور به ساخت شاسی‌بلندهای لاکچری معروف است اما این خودروها فقط لوکس نیستند بلگه به نوعی برای آفرود نیز ساخته شده‌اند. معمولا کسی که برای یک شاسی‌بلند لوکس حدود ۵۰ هزار پول می‌پردازد به سراغ آفرود نمی‌رود اما اگر چنین قصدی داشته باشد دیسکاوری امکان انجام این کار را نیز می‌دهد. این خودرو از پیشرانه ۶ سیلندر با حداکثر توان ۳۴۰ اسب‌بخار بهره می‌برد و سیستم چهارچرخ متحرک به صورت استاندارد در آن وجود دارد. 

دیسکاوری

مقام ۱

لندروور رنج‌روور ۲۰۲۰

ارتفاع از زمین: ۲۹.۷ سانتی‌متر

قیمت: ۹۰۹۰۰ دلار

لندروور به نوعی توانسته گوی رقابت را از جیپ بدزدد و با دو محصول خود جایگاه‌های اول و دوم را از لحاظ ارتفاع از زمین کسب کند. رنج‌روور از ۲ نوع پیشرانه ۶ سیلندر توربودیزل با حداکثر توان ۲۵۴ اسب بخار و یک نمونه ۸ سیلندر ۵۷۷ اسب بخاری بهره می‌برد. تمام مدل‌های رنج‌روور به صورت استاندارد مجهز به سیستم چهار چرخ متحرک و سیستم رانندگی در شرایط‌های مختلف است. به طور کلی این خودرو رانندگی نرم و راحتی دارد و کابین آن نسبتا لوکس است. 

رنجرور

ارسال نظر