|
کدخبر: 109020

سرقت بنزین از جایگاه‌ها افزایش یافت

رئیس انجمن صنفی صاحبان اماکن فروش و عرضه فراورده‌های نفتی کشور گفت: روزانه به طور متوسط حدود ۱۰۰ الی ۴۰۰ هزار تومان ارزش سرقت از هر جایگاه است و عملا هزینه‌های جایگاه را بالا برده است.

خودرو سرقت بنزین از جایگاه‌ها افزایش یافت

اسدالله قلیزاده با بیان اینکه از زمان افزایش نرخ بنزین، جایگاه‌ها با پدیده بنزین‌دزدی مواجه شده‌اند، اظهارکرد: امروز با توجه به نرخ هر لیتر بنزین به خصوص به صورت آزاد، متاسفانه افرادی با قصد قبلی به جایگاه‌ها مراجعه می‌کنند و پس از پر کردن باک خودرو با استفاده از ترفندهایی پول نمی‌پردازند و به عبارتی سرقت بنزین انجام می‌دهند، این اقدام در برخی موارد توسط چند سارق که به صورت همزمان عمل می‌کنند، رخ می‌دهد و با سوء استفاده از شلوغی جایگاه و مشغول بودن کارکنان روی سکو نقشه‌های خود را عملیاتی می‌کنند.

وی ادامه داد: روزانه به طور متوسط حدود ۱۰۰ الی ۴۰۰ هزار تومان ارزش سرقت از هر جایگاه است و عملا هزینه‌های جایگاه را بالا برده است. صاحبان جایگاه‌ها هم نه می‌توانند از کارکنان خود مطالبه کنند و نه خود می‌توانند زیان را متحمل شوند.

رئیس انجمن صنفی جایگاه‌داران کل کشور تصریح کرد: اینکه در رده‌های تصمیم‌سازی برای سهمیه‌بندی و چند نرخی کردن بنزین، توجهی به نظرات این صنف نمی‌شود و مصوبات و دستورالعمل‌ها فقط رفع تکلیف است، پذیرفتنی نیست، چرا که جایگاه‌داران به عنوان مهم‌ترین بخش از اجرای چنین طرح‌هایی باید مشکلات را تحمل کنند در حالی‌که با استفاده از راهکارها به راحتی می‌توان اینگونه معضلات را کم کرد.

وی گفت: مدتی جایگاه‌داران به خاطر پریدن سهمیه کارت در تقابل با مردم بودند تا اینکه مشخص شد این مورد به دلیل اشکال نرم‌افزاری در سامانه هوشمند سوخت است، یا اینکه اصلی‌ترین بخش در پاسخگویی به سوالات مردم در مورد کارت سوخت، سهمیه، طریقه سوخت‌گیری، کارت‌های جامانده، فعال‌سازی رمز کارت و.... جایگاه‌داران هستند اما در تصمیم‌سازی حضور ندارند.

رئیس انجمن صنفی صاحبان اماکن فروش و عرضه فراورده‌های نفتی کشور خاطرنشان کرد: پدیده بنزین‌ دزدی که با افزایش نرخ بنزین رابطه مستقیم دارد، باعث شده که مشکلات پیگیری این سرقت هم به امور جاری جایگاه‌ها افزوده شود، مثلا برای رقمی به اندازه صد هزارتومان باید روال دادگاه را در طول چند ماه طی کنیم تا احقاق حق شود. در تلاش هستیم با درخواست از قوه قضاییه و نیروی انتظامی راهکاری را برای کوتاه‌تر کردن پیگیری سرقت بنزین از جایگاه‌ها تنظیم کنیم تا کارکنان جایگاه‌ها و یا جایگاه‌داران بتوانند سریع‌تر به حقوق خود برسند و با سارقین برخورد شود، چرا که جایگاه‌های کشور عدد بالایی را به دلیل این سرقت از دست می‌دهند و بعضا ایستادگی کارکنان جایگاه و جلوگیری ایشان از فرار مجرمان اتفاقات بدی را رقم می‌زند.

 

منبع: ایران جیب
  • بی نام ارسالی در

    نه فدات بشوم، خیلی از جایگاههایی که بند ه در ساعت های مختلف روز مراجعه کرده و دی ده ام، کارت های سوخت بنزین به قیمت لیتری 1500 تومان را در جیب خود دارند و بدون واهمه مبادرت به فروش 3000 تومان می کنند . واین آسیب جدی به پیکره جایگاه دار و آه و افسوس بر پیکر افرادی می گذارد که این بی تفاوتی را نظاره می کند و با خنده مصنو عی جایگاه را ترک می کند.

  • رایش سوم ارسالی در

    خود اون دزدید
    نه مردم بی چاره
    مملکت که نیست
    دزد خونه هست
    بنزین برگردونید همون
    قبل.با این کارت سوخت مسخرتون

  • م ارسالی در

    این حرفا مسخره هست..بغیرازداروغه...سایرد زدیها نمیتوانددرین سطح اعلان شده شماباشد .

  • C.mt. ارسالی در

    سلام کاش اسم وزارتخانه جهاد کشاورزی راعو ض میکردم نه اینکه اصلا جهادی نیست بلکه ب ا هزاران کارمند باخقوق های کلان یک ریال برای کشاورزی مملکت که زیرساخت همه چی هست فایده ندارند من خودم تا سال ۶۸تو جهادکا رمیکردم .البته ماهم نقطه ضعف داشتیم ولی در مجموع سدخاکی،پخش سیلاب،حمام،قنات،کارم یکردیم،ولی انموقع اگه سیستم نوین کشاورزی کارمیشدبهتربوداما دراخرمن با. چند ساعت اب ویک هکتارباغ پسته بعلت خشکسالی و همکا ری نکردن ادارات (سنگ اندازی)خشک آینده را الان باشصت سال سن ناامید وغمیگین روزگار بازنشتگی معلمی(هنراموز)رابه سختی می گذر انم فرزندانم در شهرستان های اطراف بهسختی روزگارسرمیکنن به امید اینکه ادارات ما ک وچک وپرفایده ودلسوزایران باشند.در پایان ارزوی سلامتی برایدلسوزان این مملکت دارم

ارسال نظر