|
کدخبر: 108946

مشخصات نهایی و کاتالوگ سدان K۱۳۲ ایران خودرو + تصاویر

گروه صنعتی ایران خودرو برنامه دارد تا طی روزهای آتی پیش فروش سدان جدید K۱۳۲ را آغاز کند. این خودرو بر مبنای پلتفرم PF۱ گروه PSA و سازه فنی پژو ۳۰۱ طراحی شده و به تازگی در نمونه های آزمایشی به خط تولید ایران خودرو پیوسته است.

خودرو مشخصات نهایی و کاتالوگ سدان K۱۳۲ ایران خودرو + تصاویر

البته که نام «K۱۳۲» مربوط به پروژه ساخت سدان جدید ایران خودرو است و در نهایت این خودروی جدید با نام تجاری دیگری وارد بازار می شود. مدیرعامل این گروه صنعتی گفته است که در روزهای آتی پیش فروش کی ۱۳۲ آغاز خواهد شد و مشتریان می توانند تا این محصول جدید را برای تحویل در بهمن ۱۳۹۹ ثبت نام نمایند.

سدان-کی۲

بر اساس اطلاعات منتشر شده در وبسایت رسمی ایران خودرو، K۱۳۲ در ابتدا در نسخه تنفس طبیعی دنده ای و اتوماتیک به بازار می آید. بر خلاف اینکه مدیران ایران خودرو نمونه اتوماتیک کی ۱۳۲ را با پیشرانه TC۷ پلاس معرفی کرده بودند، شاهد هستیم که در ابتدا نسخه اتوماتیک ایران خودرو K۱۳۲ با پیشرانه EC۵ به بازار می آید.

سدان-کی

کی ۱۳۲ دنده ای و اتوماتیک به پیشرانه ۱٫۶ لیتری EC۵ مجهز است. این پیشرانه ۱۱۰ اسب بخار را با گشتاور ۱۵۰ نیوتن متر تولید می کند و با توجه به سامانه زمان بندی هوشمند سوپاپ ها، فناوری بهتر و بهبود یافته تری را نسبت به TU۵ دارد. این پیشرانه K۱۳۲ با استاندارد یورو ۵ همراه بوده و در حال حاضر تولید داخلی این قوای محرکه در کشور آغاز شده است.

سدان-کی۳

همچنین در نمونه دنده ای کی ۱۳۲ از جعبه دنده ۵ سرعته دستی استفاده شده و در نسخه اتوماتیک جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک به کار گرفته شده است. اطلاعات اولیه نشان می دهد که با توجه به ویژگی های پیشرانه EC۵، در تامین قطعه اولیه از جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک آیسین برای تولید K۱۳۲ اتوماتیک تنفس طبیعی استفاده می شود. با توجه به اینکه پیش از K۱۳۲، تولید اولیه پژو ۳۰۱ در نمونه های دنده ای و اتوماتیک در ایران خودرو آغاز شده بود (تابستان ۱۳۹۸)، منابع آگاه می گویند که عرضه کی ۱۳۲ اتوماتیک با قوای محرکه ۳۰۱های مورد نظر همراه خواهد بود. در تابستان ۱۳۹۸ قرار بود تا پژو ۳۰۱ در ایران خودرو تولید شود و از دوران برجام برخی مقدمات تولید این خودرو در کشور فراهم گردیده بود. به عنوان مثال برخی اجزای فنی که قابلیت تولیدشان در ایران فراهم نبود، از طریق پژو به انبارهای ایران خودرو ارسال شدند. حال قرار است تا جعبه دنده های آیسین پژو ۳۰۱ تولید نشده بر روی K۱۳۲ اتوماتیک نصب گردد.

سدان-کی۶

ایران خودرو K۱۳۲ در دو نسخه دنده ای و اتوماتیک به سامانه ترمز ABS، EBD و BA مجهز است. همچنین سیستم کنترل پایداری و پیشگیری از هرزگردی ESC در این سدان جدید دیده می شود و سیستم های کمکی دیگری هم بر روی کی ۱۳۲ نصب هستند. فرمان کمکی برقی، تهویه مطبوع الکتریکی دستی، سنسور باد لاستیک، دو کیسه هوای جلو، کروز کنترل، نمایشگر ۷ اینچی لمسی، بلوتوث، چراغ روشنایی روز و برخی امکانات دیگر در K۱۳۲ دنده ای و اتوماتیک وجود دارد. اما در نسخه اتوماتیک رینگ ۱۶ اینچی آلومینیومی، سانروف، سنسور نور و باران، استارت دکمه ای، صندلی های برقی جلو، تاشوندگی برقی آینه های جانبی و کیسه های هوای جانبی جلو هم به چشم می خورند.

سدان-کی۴

مشخصات فنی ایران خودرو K۱۳۲ چگونه است؟

به پیشرانه ۱٫۶ لیتری EC۵ با قدرت ۱۱۰ اسب بخار و ۱۵۰ نیوتن متر مجهز است و جعبه دنده ۵ سرعته دستی و شش سرعته اتوماتیک دارد.

K۱۳۲ ساخت کجا است؟

K۱۳۲ را ایران خودرو ساخته است. این خودرو بر اساس پژو ۳۰۱ طراحی شده است.

ایران خودرو K۱۳۲ چه امکاناتی دارد؟

سانروف، نمایشگر لمسی، سیستم کنترل پایداری، سنسور نور باران، صندلی های برقی، کروز کنترل، فرمان کمکی برقی، ۴ کیسه هوا، رینگ آلومینیومی، چراغ روشنایی روز و… در k۱۳۲ ایران خودرو دیده می شود.

قیمت ایران خودرو K۱۳۲ چقدر است؟

ایران خودرو می خواهد تا K۱۳۲ را با قیمتی فراتر از دنا پلاس به بازار عرضه کند. این خودرو احتمالا قیمتی در بازه ۲۲۰ تا ۳۰۰میلیون تومان را خواهد داشت.

شرایط فروش ایران خودرو K۱۳۲ چگونه است؟

ایران خودرو برنامه دارد تا از اواخر تیر ۱۳۹۹ پیش فروش ۶ ماهه و شرایط مشارکت در تولید K۱۳۲ را اعلام کند. خودروهای ثبت نامی در این طرح های فروش از بهمن ۱۳۹۹ به دست مشتریان خواهند رسید. البته که در طرف فروش اولیه عرضه یکساله مدنظر گرفته شده است

 

منبع: اسب بخار

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها