|
کدخبر: 104793

یک خودروی جدید در راه بازار + تصاویر و قیمت

بازار خودرو ایران به زودی شاهد حضور یک خودرو چینی جدید خواهد بود. خودرویی که البته به عنوان جایگزینی برای خودروهای MG۳۶۰ در نظر گرفته شده که شرکت آذویکو نتوانست تحویل مشتریان بدهد. پیش از این از برند دانگ فنگ، خودرو H۳۰ کراس در ایران عرضه شده و به نسبت برخی خودروهای چینی رضایت مشتریان را در پی داشت. این مسئله تا حدی می‌تواند پشتوانه دانگ فنگ S۵۰ باشد.

خودرو یک خودروی جدید در راه بازار + تصاویر و قیمت

در یک سال اخیر صحبت از ورود خودروهای چینی زیادی به میان آمده اما هیچکدام تحقق پیدا نکرده است. اما به نظر می‌رسد عرضه خودرو دانگ فنگ S۵۰ قطعی شده است. خودرویی که گفته می‌شود در محدوده قیمت ۳۳۰ تا ۳۵۰ میلیون تومان در بازار قرار می‌گیرد.

این سدان بنا بر آنچه در سایت‌های خودرویی چین آمده، فعلا غیر از چین در تونس هم مونتاژ می‌شود. پلتفرم دانگ فنگ S۵۰ از رنو - نیسان خریداری شده و خودروهای معروفی همچون نیسان جوک، رنو کپچر و نیسان ورسا روی این پلتفرم تولید شده‌اند. این پلتفرم از سال ۲۰۰۴ معرفی شده و تا امروز با انجام ارتقاهایی روی خط تولید رنو نیسان است.

دانگ فنگ S۵۰ در سال ۲۰۱۴ معرفی شد و از یک سال بعد به بازار آمد. نخستین مدل از این خودرو طراحی وام گرفته شده از هیوندای سوناتای همزمان خودش را داشت. سه سال قبل یک فیس لیفت روی آن انجام شد اما بر خلاف بسیاری از خودروهای چینی طراحی به روزی روی این خودرو نمی‌بینیم و صرفا دانگ فنگ از زیر سایه سوناتا بیرون آمد. در واقع می‌توان گفت طراحی دانگ فنگ S۵۰ هنوز وارد دهه ۲۰۲۰ میلادی نشده است. با این حال این مسئله موجب نمی‌شود که با یک طراحی بد طرف باشیم. ظاهر این خودرو ساده اما قابل قبول است.

موتور دانگ دفنگ S۵۰ از نخستین روز تاکنون ۱۵۰۰ سی سی است. هر چند یک مدل الکتریکی از این خودرو نیز در سال ۲۰۱۶ تولید شده است.

این خودرو با ۲ مدل گیربکس دستی ۵ سرعته و اتوماتیک CVT عرضه می‌شود.

خودرو-جدید

خودرو-3

خودرو-2

منبع: خودرو تک

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها