|
کدخبر: 101255

دلالان خودرو دوباره دست به کار شدند!

دلالان برای ثبت نام پیش فروش خودروسازان پس از حذف الزام به پرداخت ۵۰ درصد قیمت در هنگام نام نویسی هجوم آورده و تا ۱۰ میلیون تومان برای استفاده از اطلاعات هویتی و گواهینامه در نام نویسی پیش فروش خودرو پرداخت می‌کنند.

خودرو دلالان خودرو دوباره دست به کار شدند!

همزمان با آغاز طرح پیش ثبت‌نام محصولات ایران‌خودرو و سایپا از امروز شنیده‌ها حاکی است دلالان برای ثبت‌نام پیش‌فروش خودروسازان پس از حذف الزام به پرداخت ۵۰درصد قیمت در هنگام نام‌نویسی هجوم آورده‌اند!

هر چند در طرح جدید فروش‌‍ و پیش‌فروش محصولات دو خودروساز کشور احراز هویت قطعی متقاضیان فقط پس از آغاز ثبت‌نام، ورود به سامانه اینترنتی فروش خودرو شرکت و سپس هدایت به سامانه یکپارچه احراز مشتریان تجارت الکترونیکی (امتا) از طریق سامانه خودروسازان معتبر است، اما هجوم یک‌باره متقاضیان که گفته می‌شود بیشتر آنان دلالان هستند سبب کندی سرعت این سامانه و در نتیجه موفق نشدن مشتریان برای ثبت‌نام شده است.

‌دلالان برای ثبت نام پیش فروش خودروسازان پس از حذف الزام به پرداخت ۵۰ درصد قیمت در هنگام نام نویسی هجوم آورده و تا ۱۰ میلیون تومان برای استفاده از اطلاعات هویتی و گواهینامه در نام نویسی پیش فروش خودرو پرداخت می‌کنند.

معمولا دلالان دو روز قبل از آغاز ثبت‌نام خودروسازان از کم‌وکیف قیمت و نوع محصولات خودروسازان مطلع می‌شوند و با هماهنگی‌های پشت پرده با دلالان دیگر برای ثبت نام به سایت‌های فروش خودرو هجوم می‌برند و سعی می‌کنند فرصت ثبت نام را از متقاضیان اصلی خودرو بگیرند!

طبق اطلاعیه جدید ایران خودرو با توجه به عدم واریز وجه برای ثبت نام محصولات ایران خودرو در طرح فروش فوق العاده، زمان ثبت نام در سایت فروش اینترنتی ایران خودرو با کمی تاخیر و با اختلاف زمانی چند ساعته آغاز شد.

متقاضیان برای ثبت نام به سایت فروش اینترنتی محصولات ایران خودرو به نشانی esale.ikco.ir مراجعه کنند و از طریق بخش "ورود کاربر" نام کاربری و رمز عبوری که قبلا در مرحله پیش ثبت نام دریافت کرده‌اند را وارد و سپس به بخش فروش فوق العاده وارد شده و پس از انتخاب خودرو مدنظر، فرآیند ثبت نام را تکمیل و نهایی سازند. پس از ثبت نام و انتخاب یکی از چهار محصول عرضه شده در این طرح، تمامی متقاضیان واجد شرایط بدون اولویت و در شرایط یکسان وارد فرآیند قرعه کشی خواهند شد. گفتنی است چهار محصول ۲۰۶ تیپ دو، پارس با موتور تی. یو.۵، رانا و پژو ۴۰۵ اس. ال. ایکس در برنامه فروش فوق العاده ایران خودرو با ظرفیت ۱۵ هزار دستگاه عرضه شده است.

جزییات ثبت‌نام خودرو‌های سایپا

مرکز ارتباطات امور بین‌الملل گروه خودروسازی سایپا در اطلاعیه جدید خود اعلام کرد براساس دستور سرپرست محترم وزارت صنعت، معدن و تجارت، پیش ثبت‌نام فروش فوق‌العاده محصولات سایپا (بدون واریز وجه) تا تاریخ ۱۴ خرداد ادامه خواهد داشت و فرآیند انتخاب نوع خودرو جهت شرکت در قرعه‌کشی (بدون واریز وجه) از ساعت ۱۱ صبح هفتم خرداد تا پایان مدت پیش‌ثبت‌نام در سامانه‌های اینترنتی گروه سایپا امکان‌پذیر خواهد بود.

فرآیند انتخاب نوع خودرو جهت شرکت در قرعه‌کشی (بدون واریز وجه) از ساعت ۱۱ صبح ۷ خردادماه ۹۹ تا پایان مدت پیش‌ثبت‌نام در سایت اینترنتی گروه خودروسازی سایپا به‌نشانی https: //saipa.iranecar.com امکان‌پذیر شد. گفتنی است پیش از این در طرح‌های فروش خودروسازان، زمان شروع ثبت نام اهمیت زیادی داشت و ممکن بود با تکمیل ظرفیت فروش خودرو‌ها در ساعات اولیه، متقاضیان موفق به ثبت نام نشوند، اما در طرح جدید فروش فوق العاده خودرو دیگر قید زمان مطرح نیست و ثبت نام به مدت ده شبانه روز امکان‌پذیر است. هفت محصول سایپا عبارتنداز: تیبا، تیبا ۲، ساینا، وانت ۱۵۱، نیسان بنزین، نیسان دوگانه سوز، نیسان زامیاد ری.

شروط ثبت‌نام

۱. با هر کدملی فقط امکان ثبت‌نام و خرید یک دستگاه خودرو از خودروسازان وجود دارد. ۲. مشتریانی که در ۳۶ ماه اخیر اقدام به خرید خودرو از شرکت‌های خودروساز کرده‌اند، مجاز به ثبت نام نیستند. ۳. دارا بودن گواهینامه رانندگی برای خریداران الزامی است. ۴. سن خریدار خودرو باید بالاتر از ۱۸سال باشد و کد ملی، شماره تلفن همراه، مشخصات حساب بانکی، همه باید متعلق به شخص ثبت‌نام‌کننده باشد. ۵. افراد نباید پلاک خودرو فعال و نصب شده داشته باشند. ۶. خریدار خودرو به هیچ عنوان حق فروش وکالتی خودرو را ندارد و خودروی فروخته شده قابل صلح نیست. ۷. اگر در راستی‌آزمایی مراحل فروش، تکمیل وجه، تحویل خودرو و حتی در بازه زمانی پس از تحویل خودرو، مشخص شود که خریدار از ضوابط عدول کرده یا در فرآیند ثبت‌نام صداقت نداشته است، خودروی وی توقیف و مطابق با قانون با آن برخورد می‌شود. ۸. هر خودروی صفر کیلومتری که در فرآیند تحویل مشتری قرار می‌گیرد، حداکثر باید ظرف مدت سه‌ماه برای استفاده از گارانتی به نمایندگی‌های مجاز خدمات پس از فروش خودروسازان مراجعه کند. ۹. مشتریان باید در ثبت شماره شبا خود در سایت فروش دقت نمایند، چرا که مسئولیت ورود شماره شبا به صورت اشتباه و در نهایت برگشت پول به فرد دیگر بر عهده ثبت‌نام‌کننده است. ۱۰. سند خودرو تا یکسال در رهن شرکت باقی خواهد ماند.

علاوه بر این، خودروسازان حق دریافت هیچگونه وجهی از متقاضیان جهت حضور در قرعه‌کشی را نخواهند داشت. بر اساس تغییر در برنامه زمان‌بندی فروش ۲۵ هزار دستگاه خودرو، بعد از اتمام مهلت ثبت‌نام و بر اساس ضوابط تعیین شده از سوی کمیته خودرو، قرعه‌کشی با نظارت دستگاه‌های امنیتی و نظارتی و در حضور نمایندگان رسانه‌های جمعی، صورت پذیرفته و صرفا حائزین شرایط مطابق با قرعه‌کشی انجام شده، ملزم به پرداخت وجه خودرو خواهند بود؛ لذا در هیچ یک از مراحل ثبت‌نام، متقاضیان خرید خودرو ملزم به پرداخت وجه نخواهند بود و واریز ۱۰۰ درصد وجه خودرو تنها از سوی افرادی صورت خواهد پذیرفت که بر اساس قرعه‌کشی انجام شده، حائز شرایط تشخیص داده شوند. لازم به ذکر است که به دستور سرپرست وزارت صمت شرط دریافت هرگونه چک نیز در مرحله فعلی ثبت‌نام خودرو حذف شده است.

هجوم متقاضیان برای ثبت نام

با آغاز طرح پیش‌فروش خودرو‌های دو خودروساز بزرگ کشور، شاهد هجوم متقاضیان برای احراز هویت در سامانه یکپارچه احراز مشتریان تجارت الکترونیکی (امتا) هستیم. موضوعی که کندشدن شدید این سامانه و گاهی اوقات مختل‌شدن آن را به دنبال داشته است.

با‌توجه‌به مراجعه تعداد بسیار بالای متقاضیان و استقبال مشتریان از طرح‌های پیش‌فروش خودروسازان در ماه‌ها و سال‌های گذشته، وجود تعداد زیاد متقاضیان برای هر خودرو و مراجعه این تعداد به سامانه فروش اینترنتی ایران خودرو و سایپا که سبب بروز برخی مشکلات از جمله کندی سامانه و نارضایتی مشتریان شد، وزارت صنعت با همکاری شرکت‌های خودروساز، راهکار‌های جدیدی را در راستای افزایش رضایتمندی مشتریان و مقابله با سودجویان و دلالان از طریق به‌کارگیری رویکرد‌های جدید ثبت‌نام به‌کار گرفت. سامانه احراز مشتریان تجارت الکترونیکی با نام «امتا»، اطلاعات هویتی، تماسی، اعتباری و... کاربران را به درخواست خودشان از طریق پایگاه‌های اطلاعاتی حاکمیتی به صورت برخط و اختصاصی برای سایر کسب‌وکار‌ها احراز و راستی‌آزمایی می‌کند.

هدف از اجرای این طرح، کاهش دلالان و جلوگیری از استفاده از روش‌های غیر متعارف است که اقدامی در جهت کنترل قیمت‌های بازار به شمار می‌آید. کارشناسان معتقدند که با اجرای این طرح می‌توان امیدوار بود عدالت در رسیدن خودرو به مصرف‌کننده واقعی برقرار شده و در آینده نزدیک شاهد کاهش بیشتر قیمت‌ها در بازار باشیم. هر چند در طرح جدید فروش‌‍ و پیش‌فروش محصولات دو خودروساز کشور احراز هویت قطعی متقاضیان فقط پس از آغاز ثبت‌نام، ورود به سامانه اینترنتی فروش خودرو شرکت و سپس هدایت به سامانه یکپارچه احراز مشتریان تجارت الکترونیکی (امتا) از طریق سامانه خودروسازان معتبر است، اما هجوم یک‌باره متقاضیان سبب کندی سرعت این سامانه و در نتیجه موفق نشدن مشتریان برای ثبت‌نام شده است.

طرح قرعه کشی تقاضا را برای خرید خودرو بیشتر می‌کند

امیر حسن کاکایی عضو هیات علمی گروه مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت در این رابطه نوشت: با قرعه کشی ملی که خودروسازان به راه انداخته اند، هر ایرانی به خود می‌گوید چرا من در این اعانه ملی شرکت نکنم؟ با این قیمت گذاری‌ها که شورای رقابت انجام داده، هر کس این شانس را دارد که وقتی قرعه به نامش بیفتد با هر مقدار پول که وارد شده، به دلیل اختلاف فاحش قیمت کارخانه و بازار حدود همان مقدار سود ببرد. در نتیجه هر زمان که فرصتی برای ثبت نام خودرو ایجاد می‌شود، افراد زیادی هجوم می‌آورند و می‌خواهند شانس خود را امتحان کنند. امروز به جای حل مسئله داریم مسئله ایجاد می‌کنیم، زیرا دغدغه مردم این شده که چطور در این قرعه کشی شرکت کنند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
  • ناشناس ارسالی در

    کاشکی آیتم سرپرست خانواربودن بارعایت محد ودیت سنی تا 55 سال هم اضافه میکردند که خ ودرو به مشتری واقعی ونیازمند برسد

    • علی ارسالی در

      اینم یک دروغ شاخ داره دیگه!!!!؟؟

    • حسین زیرایی ارسالی در

      باسلام
      گزینه دارابودن 18سال برای متقاضیان اضافی هست زیراداشتن گواهینامه اکتفامیکندچون هیچ شخص زیر18سال دارای گواهینامه نیست

  • محمدرضا ارسالی در

    با سلام ترابخدا به گوش وزارت صمت برسانید که با حذف واریز پول ،دلالان بشدت فعال ش ده اند و با استعمارکردن مردم بیچاره هرکد ام تا صدها نام نویسی کرده اند...من خودم شاهد بودم یک بچه دلال بیسواد در عرض یکسا عت یازده نفر را اغفال و بنامشان ثبت نام کرد..با این حساب باز هم مصرف کننده واقعی محروم خواهد ماند ...ترابخدا شرط واریزی پول را قبل از قرعه کشی عملیاتی کنند

    • ناشناس ارسالی در

      یا شما خودت ذینفع هستی یا ساده آخه بنده خدا چرا نصف قیمت خودرو به حساب خودروساز ریخته بشه وقتی هیچی معلوم نیست میدونی چه سودی از این طریق به جیب می‌زنند بهرحال ببخشید که نتوانستید یه پول یا مفت غیر قا نونی رو تصاحب کنید

    • ناشناس ارسالی در

      یا شما خودت ذینفع هستی یا ساده آخه بنده خدا چرا نصف قیمت خودرو به حساب خودروساز ریخته بشه وقتی هیچی معلوم نیست میدونی چه سودی از این طریق به جیب می‌زنند بهرحال ببخشید که نتوانستید یه پول یا مفت غیر قا نونی رو تصاحب کنید

  • محمد ارسالی در

    شرایط پلاک فعال دیگر چیزی مزخفی هست من پ یکان وانت دارم بیست سال سن اینم ماشین حس اب میشه

    • صبوری ارسالی در

      برام عجیبه چرا 405جی ال اکس رو حذف کردن از این پیش فروش اس ال ایکس گذاشتن ک گاو هم سوارش نمیشه 3روز ک سوار شدی همه درب ه اش ب صدا درمیاد آخه این چ خر تو خری شده این روزها ک هر بلا ب سر این ملت میارن قب لا التماست میکردن بیا خودرو ببر لیزینگی الان نقد هم ک بهشون میدی باز هم ثبت نامش مثل سوزن میمونه تو انبار کاهدون ک 25هزا ر خودرو میخان به 500هزار نفر شرکت کننده پخش کنن یعنی این وسط بقیه مردم برن دنبال نخودسیاه جالب ترش اینه ک اگ اسمت تو قرع ه در نیومد دوسال هم محروم میشی از ثبت نا م

    • صبوری ارسالی در

      خدالعنت کنه ب همچی دولتی ک مردم رو بدبخت و بیچاره کرده با این شرکتهای خودروشون

    • ناشناس ارسالی در

      سلام احسنت خیلی نطرخوبی دادن بخدا اکثرا که ثبت نام کردن پولی ندارن ومصرف کننده و اقعی بازم سرش بی کلاه میمونه

    • ناشناس ارسالی در

      توروخدا قبل ازقرعه کشی ۵۰درصدپول رابگین بحسابهای شبا که وارد سامانه شده بریزن تا مصرف کننده واقعی ضرر نکنه

  • محمد ارسالی در

    پول دلالان رو ضبط کنند. و جریمه سنگین برای دلالان قائل بشوند.

  • محمد ارسالی در

    به نظرم خود نیروی انتظامی و یا سپاه باید در فروش خودرو ورود کنند والا هیچی کنترل نمیشه

  • ناشناس ارسالی در

    باید اولویت واگذاری خودرو به سرپرست خانوار باشه تا دست دلال کوتاه بشه.اگر چیزی اضافه اومد بدن به دیگرون

    • ناشناس ارسالی در

      آفرین مرحبا یک فکرخوبه اساسی هستس

    • محرم ارسالی در

      آفرین واقعا نظر خوبیه. به شدت موافقم.فقط این راهشه

  • habib ارسالی در

    به نظر من ورود دلالان هیچ گونه ارتباطی با مبلغ 50 درصد نداره در هر صورت اون ها وارد میشدن و کارشون رو انجام میدادن چه با پرداخت و چه بدون پرداخت.

  • محمد ارسالی در

    این کاکایی سسگگ خخودروسازان هست که به عن وان کارشناس میاد دلالی میکنه

  • سجاد ارسالی در

    حذف پول باعث روی کار امدن دلال میشه اگر چک هم بود باز بهتر بود نتیجه این میشه که این دولت این دلال بازی رو دوست داره لاا قل خودروی خارجی وارد کنید مردم رو سر کیس ه نکگید

  • علی ارسالی در

    ایناهمش یه بازی قشنگه برای گمراه کردن اف کارمردم وگرنه همشون دستشون تویه کاسه هست دیگه حنای خودروسازها رنگی نداره اونایی هم که دارن باورمیکنن سخت دراشتباهند

  • اصغر ارسالی در

    باید سپاه پاسداران وارتش ایران وارد صنعت خودرو شوند که نیروی انسانی پاکیزه ای دارند وبه درد مردم میخورندبسیج هم همچنین،این دلالهای شیاد ازکل تهران اخراج بشوند وحق زندگی کردن درکلان شهرها رانداشته باشند،یاهم دولت پاکیزه وپاک قدرتمند ایران واردعمل بشه خودرو برای کسی که خودرولازم دارند واردکند بازار دلالها رامختل کند

  • ابراهیم ارسالی در

    باسلام
    شرایط پلاک فعال منطقی نیست
    مدیریت محترم گروه سایپا و ایران‌خ ودرو
    من یک پراید ب مدل88چپی داشتم ک سال98بفروش رساندم خریداردلال ازآب درآم د ولی اینوموقعی فهمیدم ک دیرشده بود هرچی اصرارش کردم سندبزن پلاکامو تحویل بده ای ن کارو نکرد وبخشی ازپولم روندادوازقضا رف ت ماشینوفروخت تنهاکاری ک تونستم فقط شکای تش کردم ک بخاطر کرونا 4ماه انداخت عقب ال ان حدود 5ماه ک زمین گیرشدم وپول ماشینو خ رج مصارف منزل وبیماری بچه هام وقرضوقوله کردم واین دلال آزادانه می گرددمی دانم آخ رسرحتی تف هم توصورتش نمی ندازندوپلاک من هم فعال است خوب گزینه پلاک فعال می بایست ی منتفی شود آیاپراید88یاپیکان وانت به قو ل دوست بزرگوارمون ماشین های سواری ایمن و استانداردمحسوب می شوندخودتان جای ما خارج از بحث اعتقادی شمامی بودیدسوارمی شدید؟ا ز رده خارج شده وعمرخودرو کرده اندخوب من الان بخوام ثبت نام کنم میشه؟بعد قرعه کشی اجحاف است راه حلش این است ک شماها به مق دارتولیدسایت را باز کرده به تعداد تولید مردم ثبت نام کنند کنترل کردن دلالان بسیا ر برای شما راحت است چون شما تمام اطلاعات هویتی خریداررو داریدمگر میشودکه نتوانید جلوگیری کنید!مگر اینکه خودتان دلال باشی د
    درضمن شرط گواهینامه بازمنطقی نیس ت به قول شماها سلطان خودرویی که توانست 6 700خودروثبت نام کند امسال این آقاهستندوپ ابکارند پس حتما بازهم می توانند این کارو تکرارکنندچون می توانند در واقع شرایط شم اها بیشترانتقام از مردم است تا جلوگیری ا ز دلالان
    دست بردارید
    سایپا و ایران‌خودرو شما ها بدهکار مردم نیستیدوک سی منتی بسرشما ندارد دوتا کمپانی (شرکت خ ودروسازی)هستیددرحال تجارت درکشورایران هس تیدمی بایستی خودتونوبامردم که مشتری شماه ستندهماهنگ کنید واحترام بگذارید خود به خ وبی آگاه هستید که بیشترخودروهای شمااکثرٱ پایین خط استاندار هستند وقیمت آنهابخاطر اوضاع اقتصادی شایدبیشترازخیلی از ماشینها ی خارجی باشداما باز مردم خرید می کنند پس بهتر است فکرمردم باشید کنترل و مدیریت خ یلی راحت است قرعه کشی روش معقولی نیست 25 هزارخودروموجوداست عیبی ندارد باهمان شرای ط قدیم +گزینه احراز هویت و+گزینه ثبت نام 36ماه کفایت می کردازطرفی شمابطورکامل مشخ صات افراد رو داری کنترل دست شماست.

    • ناشناس ارسالی در

      ولا اگه من جای مدیر عامل سایپا بودم یه خودرو مجانی بهت میدادم. اینقدر که درد. دل نوشتی.

    • انسان ارسالی در

      بروقوی باش. که درنظام. طبیعت ضعیف ناتوان. است.

  • سیدابراهیم ارسالی در

    مملکت اخرزمانی به این مملکت میگن

  • سامی ارسالی در

    فکر نمیکنم دلالها از این کار سود ببرند ، اولا سند یکسال در رهن خودروساز خواهد بود ،خودرو غیر قابل فروش می‌باشد و مالک با وکالت هم قادر بفروشش نیست،دوما در صورت ع دم مراجعه به خدمات پس از فروش خودرو از گ ارانتی حذف خواهد شد،

    • میثم جیریونسی ارسالی در

      قانون چک واقعا چرت بود چون افراد کهدسته چک ندارن و ماشین هم ندارن زیادن و یا چون اوضاع خوبی ندارن وام یا چک برگشتی دارن که مربوط به وامه .باید شرط نفروختن رو ۳۶ ماهه کنن تا دلالان به کل دور شن .چون وا قعا مردم نیاز به ماشین دارن یه عده سوئ ا ستفاده میکنن

    • امید ارسالی در

      دوست عزیز. سند در رهن هست ولی ماشین که د ر رهن نیس. ماشین رو به صورت قولنامه میفر وشه.

    • ناشناس ارسالی در

      میشه قولنامه ای فروخت،هر کاری راهی داره،
      بعد یکسال ک سند آزاد شد،سند میزنن،
      خیلی راحت،
      گارانتی سه ماهه هم راه داره،
      خیلی از نمایندگی ها در قبال گرفتن پول ،سرویس اولیه رو تو سیستم انجام میدن،
      در کل ب عرض دوستان برسونم ک دولت هیچوقت دلش برای مردم نمیسوزه،مشکل مردم کمتر نمیشه ک بیشتر هم میشه،

  • ذبیحی 09365520042 ارسالی در

    تورو خدا آقای مسول فروش جان مادرت این قضیه واریز پول که حذف کردین دلال های بیوجدان دهن باز کردن دنبال نفر می‌گردن که ثبت نام کنن چرا حق ما چندین ساله منتظر ثبت نامم الان با این وضع بایست روبرو شیم

  • ناشناس ارسالی در

    سلام خدمت مسولین محترم وشما مسول فروش چه ایران خودرو و چه سایپا. شما رو بخدا خبر ندارین چهخبره تو بازار الان دلالا دهن باز کردن و نفرات رو می‌خرن آجیل میکنن که ثبت. نام کنن خودم شاهدم در هر خونه رو میزنن و پول میدن که بیان ثبت نام کنن خواهشا هنوز وقته بیایین کاری کنین همون دستور اول که بود خیلی خوب بود جرا واریز رو حذف کردین اونا دلالا بودن که مینالیدن خواهشا حق ما اجعاف نشه.....





    • ناشناس ارسالی در

      به نمایندگی ایران خودرو مراجعه کردم کمک بگیرم برای ثبت نام دیدم تلفنی برای دوست آشنا و دکتر مهندس های اطرافش ثبت نام میک رد دو روز متوالی رفتم آخر یکی از خانم ها روی گوشی موبایلشم کمکم کرد که بهم کد ند اد و موفق نشدم بهش گفتم من و با سیستم خو دت ثبت نام کن چند قلو دارم هر روز وقتم ب رای ثبت نام می ره گفت برای دوستم دکترها از تهران تلفنی ثبت نام کردم کد نداده نه من فقط مشتری های خودم و ثبت نام میکنم و من با چند قل بچه واقعا خود نمایندگی ها پارتی بازی میکنند

  • ناشناس ارسالی در

    سلام خدمت شما مسولین محترم لطفا همون دست ورات اول رو در مورد ثبت نام اعمال کنین چ ون الان فقط راه دالا رو باز کردین و بس م ثل گرگ افتادن در خونه فک و فامیلا رو میز نن ثبت نام کنن

    • ناشناس ارسالی در

      بده من برات مجانی ثبت نام میکنم

  • احسان ارسالی در

    واقعا هم که.. آدم به سختی پول رو تهیه میکنه و طلا میفروشه ووام میگیره باهزارامید وارزو بعد چندروزاخر برای اینکه ثبت نام کننده ها زیاد بشن طرح واریز قبل قرعه کشی و برمیدارین که رااااحت دوباره دلال ها وارد بازاربشن شما خودتون بدون دلال ها نمیتونین زندگی کنین بعد مردم بدبخت باید جورشو بکشن و اخرشم واقعا عادلانه شد جون خودتون .. همون شد چه سربه کلاه چه کلاه به سر ...

  • ناشناس ارسالی در

    جون ماااادرتون عادلانه و بدون دلال این قرعه کشی و انجام بدین ...به خدا من تمام پولمو سرو جمع کردم که ثبت نام کنم که پولو قبلش واریز کنم ولی بااین طرح کسی هم که پول نداشته باشه برای شانس خم ثبت نام میکنه ... اذیت نکنین توروقرآن

  • یک بازنشسته ارسالی در

    بادرود به همه
    به نظر بنده برای اجر ای عدالت بیشتر وکوتاه کردن دست دلالان،او لویت فروش به خانواده‌هایی باشد که اصلا خ ودرو ندارند و فقط حق یک ثبت نام داشته با شند،چون از یک خانواده ممکنه چند نفر اقدا م به ثبت‌نام کنند که بیشتر به نیت دالالی می‌باشد.و۵۰درصد واریزی پیش از قرعه کشی هم اعمال بشه.واگه هر زمانی ثابت شد که فر دی با تخلف خودرو گرفته،خودرو وپولش کامل مصادره وحتی یکسال زندانی بشود،که دیگرکسی جرات تخلف ودلالی پیدا نکند.باسپاس

  • علی ارسالی در

    با برداشتن واریز پول همه دلال شدن و مدار ک کسانی که نمیخواهند خودرو بخرن دارن ثبت میکنند که بجای 1 شانس برنده شدن 20 شانس داشته باشم که حدقل 2 تا اسم در بیاید که بدون کلاه نمانم و اگر واریز پول بود دلا ل یا مصرف کننده نمیتوانست پول 20 نفر وار یز کند
    یک کم به این موضوع هم فکر ک نید

    • منصور ارسالی در

      مشکلات زیاده توی این طرح فروش خودرو
      ولی راه حل مهمه....
      مشکل اول که همه میگن برای واریز پول هست. آدمای زیاد ی دارو ندارشون مثل طلا و غیره فروختن تا بتونن 50 درصد تامین کنن، ولی دقیقه90 این شرط حذف شد و یک عده به خاک سیاه نشستن،، اما گروه دوم هم با برداشتن شرط سود بردن د و کسانی بودند که شاید توی قرعه اسمشون در نیاد و یکهفته پولشون معلق میموند، ولی با حذف این شرط شانس هرنفر برای خرید خود رو 2 درصد شد و نیازمند واقعی ضرر کرد. مشکل دوم شرط پلاک فعال هست که اگر ش رط مدل ماشین مثلا سال 88 به بعد میزاشتن بهتر میشد.
      مشکل بعدی هم بعضی خانوا ده ها 3 یا 4نفر ثبت نام کردن و حق دیگران ضایع شده.
      مشکل بعدی خانواده های ف قیر زیادی که حتی قدرت خرید دوچرخه هم ندا رن ثبت نام کردن تا شاید برنده بشن و به د لالها امتیازشو بفروشن که باید برای این م ورد حذف دلال و غیر قابل فروش بودن فکر اس اسی بشه.
      من هم نیازمند خودرو هستم ولی دلالها و خودفروشها حق امثال منو ضای ع کردن. به امید تفکر مسئولین صمت

  • علی ارسالی در

    الان افرادی هستن که مصرف کننده هستن فقط اسم خودشان ثبت کرون و بعضی مصرف کننده ‌ک ه اکثریت الان شده هر شخصی در فامیل شرایط ثبت نام داشته باشد ثبت میکنند ولی واقعا در حق کسی که فقط اسم خودش را ثبت کرده ا جحاف میشود
    آنهای که اسم 20 نفر ثب ت کردن اگر با شرایط واریز بود توانای وار یز این همه افراد نداشتن
    مسولیین ا ز خواب بیدار باشید قبل از قرعه کشی یا حس اب مشتری که شماره کارت ثبت کرده مبلغ وار یز خودرو در حسابش هست یا نه یا حدقل یک م بلغ به عنوان واریز پیش پرداخت در نظر بگی رید تشکر

    • بینام ارسالی در

      سلام مسئولین محترم اگرواقعا برای اینکه حق به حقداربرسه ودلالان ازاین صفره نون نخورنداین فروش ویژه راگذاشتید بهترازهمه میتونیدتدبیری بیاندیشید تا واقعا اونیکه حقشه خودروروببره واین کارشناسایی دلالان رابایدقبل از قرعه کشی انجام دهید تا توقرعه کشی شانس بقیه رو به حداقل نرسانندوحق بقیه روضایع نکنند

  • ناشناس ارسالی در

    سلام خدمت مسولین محترم دو شرکت خودروساز ، شورای رقابت و قیمت و گذاری و وزارت محترم صمت،وقتی نظرات مردم خونده میشه واقعا خلا هایی که برا ورود دلالان هست به راحتی دیده میشه ،شرایط سنی بالای 18،داشتن گواهینامه ، پلاک جاری و دیگر شرایط جز بهترین فیلتر ها برای عدم ورود دلالان به بازار خودرو هست ، از دیگر این شرایطا داشتن چک و واریز اولیه بود که به مصلحت اندیشی کنار گذاشته شده که واقعا پای دلالان کثیف که نونشون تو خون این مردم عزیزه باز شده و ی عده خوب دارن با وعده پول تو این شرایط بد اقتصادی و نیازمندی مردم از شرایطشون برا پول حروم بیشتر استفاده می کنند ، هستند اشخاصی که سن و سالی ازشون گذشته و دور بر 55الی 70سال سن دارند و دیگه نه نیاز و نه رمقی برا سوار شدن خودرو دارند اما دیده شده با وعده دو میلیون پول شرایطشونو ازشون گرفتن ،بنظرم محدودیت سنی باید از 60به بالا هم باشه ،در مورد چک و واریز اولیه هم حتما مسولین محترم قبل از انجام قرعه کشی یکسری مساعل در نظر میگیرن تا دست دلالان کثیف بسته بشه ،با تشکر

    • رازی ارسالی در

      خودروسازها به هر طریق که شده برای خود دلال داشت میکنند . چون سودشان در بودن دلال است مشتری واقعی باج بده نیست اما دلال کارش را با باج پیش میبره

    • ناشناس ارسالی در

      تو رو به خدا دست دلال هارو کوتاه کنید عاجزانه از شرکت ایران خود رو و سایپا میخوام تا بتونیم بعد سه سال دوندگی صاحب یه ماشین بشیم

  • محمدرضاشاهپوری ارسالی در

    اقای کاکائی لطفا طرح کارشناسی خوتون در ر ابطه باکوتاه کردن دست دلالان بدهیدچون مص رف کننده واقعی که قصد خرید خودرو را داره ثبت نام میکنه وبیکار نیست بدلیل عدم نیا زوتمکن مالی پولشو بلوکه کنه چون شرایط فع لی فقط بنفع مصرف کنندست که نمیتونه پراید ۹۰میلیونی بخره و دلالان زالوصفت فربه تر نشن

  • ناشناس ارسالی در

    فقط هر زمانی که خودرو خارجی حتی چینی وار د کردن خودرو ارزان میشه وگرنه با این کار ا خودرو گرونتر میشه که ارزون نمیشه

  • حسن ارسالی در

    نباید شرط واریز پول رو برمیداشتن اونی که میخاد ماشین ثبت نام و احتیاج داره حتما فکر پولشم کرده پس با این نتیجه اگه پولش یه هفته پیش خودرو ساز باشه یا بانک یا پی ش خودش بجایی برنمیخوره با برداشتن این طر ح اکثرا ثبت نام میکنن وحق اونکه واقعا ما شین لازمشه ضایع میشه و سانش قرعه کشی کم. .من خودم پارسال بنامم دراومد دیر چند ماه ولی بلاخره میدن.امیدوارم حق به حقدار بر سه..موفق باشید

  • tufan ارسالی در

    اقا دو روز ماندە بە قرعە کشی ،هرکسی پول کامل ماشین تو حسابش نبود از قرعە کشی حذف ش کنید و مادر دلالان بە چوخ میرە چون هیچ کس جرأت ندارە پول بە حساب اونایی کە شما رە ملی و گواهینامشو میخرن بریزە

    • ناشناس ارسالی در

      واقعا این طوریه.. که دوروز قبل قرعه کشی حذف میشند کسی پول تو حسابش نباشع

    • ناشناس ارسالی در

      احسنت وصد احسنت این بهترین راه و روش است شمارو بخدا ای مسعولان به فکرمردم مصرف کننده که باهزارامید میاد ماشین بخره لطفا قبل قرعه کشی حساب همه افراد را چک کنید وقتی همه وجه رو کامل میگیرید ببینید اصلا پول ماشین توحساب طرف هست یانه اینطوری دلال محوخواهد شد چون جرات پول ریختن توحساب طرف نداره

  • تورجد ارسالی در

    چه فایده ای دارد دولت اگر بخواهد میتواند نفوذ کند تمام اینها چرت وپرت هست که دلال خودرو رو به اعدام محکوم کردیم نماینده مجلس به 61 ماه حبس فقط ملت رو درن بازی میدن وگرنه برای دولت یا سازمان تعزیرات و شورای قیمت گذاری وغیره هیچ کاری نداره که بخواهند جلوی تورم نرخ اتومبیل رو بگیرند در تمام دنیا قیمت خودروها کاهش پیدا کرده چونکه کافر هستند و خودروها رو تمام اقساطی هفت ساله میدن وای در ایران چونکه مسلمان هستند باید تا ته به مردم بی زبون با قیمتی نا متعارف بفروشند پس مرگ بر دلالان که از خود مجلس و حرام خوارهای بی مصرف لعنت به شما مسولین ایران خودرو و سایپا و لعنت به مجلسی که تظاهر میکنه

  • اصغر دلال ارسالی در

    بابا همه دلالن تواین مملکت

  • رضا ارسالی در

    باسلام عرض ادب آقا خدا شاهده تو این چند روز چند نفر به من پیشنهاد کردن اگه شرایط ثبت نام رو داری بیا تو قرعه کشی ثبت نامت کنیم اگه به اسمت درآمد ده میلیون نقد بگیر بابت ضمانت سفته بهشون بدم
    دوباره همه چیز به نفع دلال ها شد
    به جان بچه ام این هشت ماه به امید ثبت نام دارم تلاش میکنم، هیچ .
    ترو به خدا ، ی فکری به حال مصرف کننده بکنید
    تمام مصرف کننده ها راضی هستن حتی تمام پول ماشین رو قبل قرعه کشی بدن این طرح رو دوباره اجرا کنیید تا دست دلال های بریده شه

    • میثم جیریونسی ارسالی در

      ببینید بازم سفته میدن و پول رو میریزد به حساب برنده نشدن پولو میگیرن و سفته رو م یدن بهترین راه اینه که تا سه سال نشه خود رو رو فروخت واگه فروخته شد و دولت متوجه شد ماشین به نام دولت توقیف بشه بیمه ماشی ن هم میشه متوجه شد تو سال دوم و جدا از ا ون قول نامه در معاملات ماشین بیتاثیر باش ه مگه اینکه سه سال از عمرماشین گذشته باش ه

  • ناشناس ارسالی در

    واقعا که یه شرایطی گذاشتید خودتونم توش موندید بابا ای ولا واقعا کارشناسید صندلی کیا گرفتید جای کی نشستید

  • بینام ارسالی در

    بنظرمن یه بنددیگه هم اضافی کنند که اگرتش خیص بدن که طرف بادلال بازی واردثبت نام ش ده هم کسی که ازطرف دلال ثبت نام میکنه وه م خوددلال جریمه سنگین وحبس ببرند وهم دیگ ه حق هیچگونه ثبت نامی برای این دوشرکت خو دروسازی ندارند

  • محمد جواد ارسالی در

    سلام
    عجب داستانی شده
    لطف کنید قبل از قرعه کشی درخواست واریز وجه کنید تا افرادی که بیخودی ثبت نام کردن و دلال هستند، دستشون کوتاه بمونه
    به فکر این مردم باشید مسئولین محترم.

  • فرهاد عرفانی نژاد ارسالی در

    آقایون دولت شما مقصر هستید،وگرنه اگه دلا ل بخواد شما نذارید،مردشم از قبر دربیاید نمیتونه چوبه کبریتی جابجا کنه،من بچه اهل سنت هستم شماهم میدونید اعتقاد ماها به ح لال وحروم خیلی زیاده، پدرم از قدیم می‌گف ت اگه دولتی توش فساد باشه قابل درست شدنه چون تعدادش کمه،وای به اون روزی که ملتی دزد بشن، دیگه نمیشه مهارش کرد.فقط تنها و تنها وتنهاوتنها راه حلش کشتن تو ملعه ع ام،چون اون دزد بیشرف بعدی که میخواهید بد زده یا اختلاس کنه یا احتکار کنه از ترس ج انش دست به دزدی نزنه، چون جون واسه آدمیز اد خیلی عزیزه.

  • رحمان ارسالی در

    نبایدشرط۵۰درصدپیش پرداخت روبرمیداشتن حال ادیگه هردلالی بادادن وعده به هرکدملی ۲۰ت ا مینویس وهرکس هم که پول نداره فقط گواهی نامه داره میادشانسشوامتحان میکن وحق کسان ی که بابدبختی پول جمع کردن ومصرف کننده و اقعی ضایع میشه.مسعولین تادیرنشده این شرط پیش پرداخت روبرگردونین تادلالهای کثیف ن تونن مفت ثبتنام کنن.تنها راهش همین همه م صرف کنندهای واقعی راضی هستن.

    • ناشناس ارسالی در

      احسنت دوست عزیز بخدا تموم مصرف کنندگان و اقعی موافق ۵۰درصداخذپول قبل ازقرعه کشی ه ستن

    • ناشناس ارسالی در

      من باهزاربدبختی وفروختن طلاهای بچهام وفر وش زمینی که داشتم پول تهیه کردم که شاید بتونم یه ماشین بخرم وباحذف ۵۰درصد اولیه پول همه هجوم اوردن وبازدلالان دست بکار ش دن وعملا هیچ امیدی برای مصرف کنندگان واق عی نیست لطفا مسولین یه فکری بکنن وشرط پو ل راقبل ازقرعه کشی عملی کنن لطفا اگه وجد ان دارید

  • مرتضی ارسالی در

    سلام یه مبلغی مشخص بشه مثلا حدود ۱۰ میلی ون تومان روی چک ۵۰ درصد مابقی اضافه بشه و شخص خریدار هنگام مراجعه به دفتر خانه ا عزام وتعهد محضری اخذ گردد و یکبرگ چک ۱۰ میلیونی بعنوان امانت نزد نمایندگی تا یکس ال باقی بماند چنانچه هنگام تحویل سند خور دو در سال اینده .شخص مصرف کننده نبودا وک یلومتر کارکرد نداشته باشد .طی این یکسال حداقل ۴ بار در زمان مختلف مراجعه به نمای ندگی نکرده باشد اون مبلغ ۱۰ میلیون از خر یدار ضبط وتصرف میگردد .با این ترفند ۹۵ د ر صد دلال ها حذف میشوند چون برایشان مقرو ن به صرفه نیست یکسال علاف خریدار سوری خو د بمانند .التماس تفکر دارم .کمک کنیم دال ال حذف بشه

  • سعید ارسالی در

    باسلام
    واقعا مردم ایران سره کارن در هر زمان
    چون یه عده مافیای خودرو و مسکن و سکه و حتی ارز در کشور شدیدافعال هستن و حتی این مافیا به خود دولت و مسئولین هم رخنه کرده و کاریش هم نمیشه کرد همینه که هست و خواهد بود.

  • سعید ارسالی در

    باسلام اگه در مورد فروش میخواهید درست عمل بشه واریز پول و چک بنام خریدار رو راه اندازی کنید عالی میشه

  • عبدالرضا غیایی شاملو ارسالی در

    شاید این دو شرکت به اصطلاح خودروساز در ظ اهر با دلالان و واسطه گران مخالف باشند ا ما در باطن طرفدار دلالین هستند چون همین دلالین هستند که بازار خودروهای بی کیفیت و از رده خارج شده این ۲شرکت انحصار طلب د اخلی را داغ میکنند و بصورت روزانه باعث گ رانتر شدن خودروهای تولیدیشان میشوند، مکا نیزم فروش و تحویل خودرو باید از دست این ۲شرکت و حتی دولت بیرون بیاید و نهادی بیط رف این مسئولیت را برعهده بگیرد، یاعلی.

  • ناشناس ارسالی در

    ماهرچی میکشیم ب خاطر دلالان هست

  • سبحان قرانی مصرکانلو ارسالی در

    بنده ی پراید تک گانه مرل ۸۹ دارم چند سال هست میخاهم صاحب ی عدد پژو باشم وچشم به انتظار ی فرصت ایرانخودرو هستم وچمدی بار هم نتونستم در فروش فوری یا اقساطی ثبت نا م کنم چون یا پول زیادی برای ثبت نام میخا ستن یا ظرفیتسایت زود پر میشد وعلان میخاس تم با نصف پولی که در دست داشتم در قرعه ک شی که اسمم در میامد اونم که معلوم نبود ب یاد یا نه ول با ی امتحان میخاستم پرایدمو بفروشم بعد مابقی پول بعد از قرعه را اما ده میک. اما متاسفانهبا شرایط پلاک فعال نمیتوانم ثبت نام انجام بدهم با تشکر از ع وامل برنامه واین نظر رو به گوش تمامی مسو لان برسانن در در مرحله بعدی ی شرایطی برا ی افرا پلاک فعال و ماشنهاب مدل پایین بکن ند

  • ناشناس ارسالی در

    ای خدا

  • سیاوش ارسالی در

    سلام
    قابل توجه خودروسازان
    شما نه توانایی تولید با کیفیت دارید
    و نه توانایی توزیع با عدالت
    به نظر بنده برین کنار و همه را تحویل سپاه بدین
    تا بفهمید کیفیت و عدالت کجاست

  • محسن ارسالی در

    سلام آقایان مسئول شما رو به هرچی و هرکی میپرستین یه راهی واسه بریدن دست این دلال ها بذارین،بخدا قسم اونی که مصرف کننده ست و نیاز به ماشین داره حتما پولشو هم جور کرده و واسش مهم نیست یک هفته یا یک ماه ه م پولش چه تو حساب ایرانخودرو چه تو حساب خودش بخوابه،بابا این شرط نصف پول پول وار یزی رو دوباره بذارین،چون اون دلال حرومزا ده از این شرط ناراضی هست،اگه شرط پول برق رار باشه دیگه دلال نمیتونه چندین ثبت نام داشته باشه و پولشو تو حسابهای مردم بذار ه!بابا شما ناسلامتی مسئولین باسوادین شعو ر دارین،مگه میشه بلد نباشین دست دلال رو قطع کنین؟ولله مگه اینکه دست خودتون هم با این دلالهای کثیف و حروم لقمه تو یه کاسه باشه!!!

  • مهدی ارسالی در

    تنها راه آزاد کردن واردات خودرو برای عمو م و تمام شدن انحصار سایپا و ایران خودرو

  • مهدی ارسالی در

    تورو خدا این چه کاری بود که ۵۰درصد پول رو حذف کردن تمام دلالان رو اوردن چون میدونن هیچ پولی فعلا نمیخواد واقعا اگه دستتون با این دلالان تو یک کاسه هستش مردم رو سر کار نزارین چون میدونین که فرمالیتس من خودم با بدبختی پول ۵۰درصد رو جور کردم ولی الان همه بدو ن پول دارن ثبت نام میکنن چرامردم رو سر کار میزارید واقعا همون کسی که صب میشه قانون از خودش میزاره انقد فک نمیکنه سواد نداره که با این کارش بجای اینکه خودرو بدسته مصرف کننده برسه به دلال میرسه
    خودم با چشمم دیدم که چقد میان پیشنهاد میدن که ثبت نام کنی یه مبلغی بگیری اخه این کار درسته با این تعداد ماشین کم ملتی رو گزاشتین سر کار
    من الان پولم حاضره ولی کسی هم که پول نداره اومده واسه ثبت نام خواهشن چرا بررسی نمیکنید با این قانونی که در اوردین

    • ناشناس ارسالی در

      هرکی بخوادبه نام وپلاک خودش ماشین روبه د لال واگذارکنه...مغزخربایدخورده باشه.

  • ناشناس ارسالی در

    مردم رو فقط سرکارگزاشتین اون کسی که اومد ۵۰درصد پول رو حذف کرد بقران با دلال دست ش تو یک کاسس چون انقد فک نکرد که را این کارش همه چیرو میریزه به هم هر دلال بی وج دانی میاد دوباره تواین کار خاک توسرتون ب ا این کارتون

  • امین ارسالی در

    به نظر من اگر هر فرد فقط ملزم به داشتن ی ک پلاک باشد وضع آرام میشود

  • ناشناس ارسالی در

    ازمسولین خواهشمندیم هرچه زودترابلاغیه قی مت فروش مصوب خودروباده درصدبیشتررابه نما یشگاه دارن بصورت رسمی بدهدتاجلودلالان وم حتکران خودروگرفته شود

  • محمد ارسالی در

    واقعا این مسولین نمیتونند قیمت خودرو در شرکت و بازارو با هم یکی کنند فوقش در بازار ازاد ۱۰درصد گرونتر باشه این مسخره بازیها چیه

  • افشا بدری ارسالی در

    منم یک کارگر ساده هستم چند سالی کار کرد م تا ۴۶ تومان پول‌ جمع کردم دیروز یک ماش ین تیبا صندوقدار ثبت نام کردم حالا با ای ن حساب ۸تومان کم باید این ۸ تومان قرض ک نم ترا بخدا یه فکری به حال مصرف کننده بک نید

  • پیاده ارسالی در

    تنها راه
    ازاد شدن واردات خودرومی ب اشد
    وگرنه تا ابد
    همین اش وهم ین کاسه

  • محمداحسان ارسالی در

    امیدوارم خداوند منان هرچی دلال و ادم درو غگو و کثیف رو نابود کنه....انشاالله....ب مولا دوسال میخام ماشین بخرم هنوز موفق نش دم44 سالمه....بحق محمد(ص) و آل محمد(ص) ک ه ایندفعه موفق بشم..خداوکیلی واسه تموم نیازمندان واقعی ارزوی موفقیت دارم.....یا علی(ع) مدد

    • ناشناس ارسالی در

      بحق محمد وال محمد اسمت در بیاد با خیر و برکت سوار بشی

  • حسین ارسالی در

    کاشکی توایران زندگی نمیکردم. کاشکی وقتی بدنیامیومدم میدیدم مال هرکجای دنیاهستم ب جز ایران. فقط همین

    • اریا ارسالی در

      بابا تو دیگه کی هستی.؟

  • محرم علوی خواه ارسالی در

    با سلام تورو خدا مردم بیچاره وفقیر درگیر این دلال بازی دولتی نکنید حق این مردم بالاترازیناس ونظر دیگری که دارم باید صنعت خودرو را به نیروی مردمی سپاه واگذار کنید تا دست دزدا بریده بشه

    • ناشناس ارسالی در

      برادر ارگان نظامی وارد اقتصاد بشه امکانش خیلی زیاد که از اهداف واقعی خودش دور بشه
      ارگان نظامی وظایف خیلی مهمی برعهده دارند
      ضمنا بازار خودرو نباید اولویت جامعه باشه

  • ناشناس ارسالی در

    به نظرم باید از هر خانوار یکی ثبت نام کنه

  • علی ارسالی در

    والله ما که قشر فقیر جامعه هستیم اگر الان بگن خودرو 20 ميليون مابازهم نمیتوانیم بخریم. اگر کسی واقعا هست بیا یه مبلغ بده به من. من امتیاز ثبتنامم میدم بهش. همراه با امتیاز خانمم

  • علی ارسالی در

    والله ما که اگر خودرو 20 ميليون هم بشه ما باز هم نداریم بخریم.. کسی خواست بیاد ازامتیاز ما استفاده کنه. 09135863591 شمارم پیام بده هرکی خواستین

  • امیدرضا ارسالی در

    سلام
    فکر کردید دولت وخودروسازان ب ه فکر ملت ومردم بدبخت بیچاره هستند.نه عز یزم وقتی یه عده بیسوادشدن مسئول عاقبت ما از این بهتر نمی شه .به محض برداشتن شرط واریز 50درصد تابلو وواضح بود که دولت بدن بال ایجاد شبکه های رانت و دلالی است .یه بچه هم براحتی میفهمد که بااین کار بازار دلالی رواج پیدا میکند.خدا لعنت کنه هرچی مسئول دزد وهرچی دلالی است .

  • خلیل ارسالی در

    بنظرم هر خودرو تحویل میدید بایک سرباز تح ویل بدید چون بیشتر انهای که وارد شدن همش ون دلالن بنظرم هیچ واسته نزارین محدودیت فروش نزارین فقط خودرو وارد نمایندگی کنید با قیمت دولتی بدوهیچ شرط دلال میزنه کنار ولی همه نمایندگیها دلالن خودرو سازان حت کار میکنند دگه پلاگ فعال چه صیقه ای کسی که پراید نود به پایین داره فقط داره خرجش میکنه بدردش چه میخوره پلاک فعال از ۹۳ ب ه بالا یا ماشین خارجی

  • ناشناس ارسالی در

    هموطن عزیز توهم ثبت نام کن هر چی قسمت باشه شاید کسی ۵۰ درصد نداشته باشه ۲تا دلار بخوره یکی هم مردم عادی همه که مثل شما ندارند حداقل می تونیم شانسمونو امتحان کنیم توکل بخدا

  • Yousef ارسالی در

    وقتی که دولت عرضه نداره قیمت روکنترل کنه همین میشه دولت بایداعلام کنه توی هرنمای ندگی یاهربنگاهی رفتیدوقیمت خودروصفروبیش ازقیمت کارخانه گفتن سریع به یه ارگان باز رسی جایی خبربدن تابامتخلف برخوردبشه پدرش ودربیارن ببینم دیگه دلال میره ماشین بنوی سه حق مردم وبخوره خوددولت تقصیرکارهستش ق یمت بیرون کارخانه رونمیخادکنترل کنه بدست ی!!!!

  • Eisa ارسالی در

    دوستان میشه اسم چند تا از دلال هارو بنوی سید

    • ناشناس ارسالی در

      عزیزبانوشتن اسم دلال مشکلی حل نمیشه مگه یکی یادوتا هستن توکل ایران فکرشوبکن

    • زینل ارسالی در

      اولی خودتی،یا دلالی یا خودت رو به خواب ز دی

    • ناشناس ارسالی در

      حامی ایرانخودر وسایپا

  • سپهر رضایی ارسالی در

    وزیر محترم وزارت صمت
    سلام و عرض ادب راه حل رسیدن خودرو به دست مصرف دست منه اگه خواستین من در خدمتم

  • رضا ارسالی در

    باسلام چقدر دروغ می نویسید خسته نشدید بزرگترین دلال خودرو سازها و خود دولت هست

  • ابوالفضل ارسالی در

    باید ابتدا اولویت با خانواده های فاقد خو درو باشد یعنی اول هر خانواده یک خودرو و سپس اولویت با بقیه. مثلا خانواده ۴ نفره تا ۷ دو خودرو و سپس بقیه چون الان هستند در یک خانواده ۴ نفره که ۳ نفر ثبت نام کر دند با کد ملی که بعد از یکسال دو خودروی دیگر را به قیمت بالاتر بفروشند.

  • رضا ارسالی در

    بهترین راه اینه یه شرکت دیگه خودروسازی د رست کنیم... ایرانخودرو و سایپا دستشون با هم تو یه کاسه هستش

  • متقاضی ارسالی در

    جناب آقای وزیر صمت لطفا این فروش فوق الع اده رو ۵۰درصد نقد ۵۰درصد دیگه رو دوساله ۸چکی بدید تا هم واقعا دلال دستش کوتاه بش ه هم مصرف کننده واقعی بخره وبتونه بخره ا ینایی هم که الان هجوم آوردندبرای خرید یه جورایی دلالن کسی که ۷۰تومن پول داره نقد ا ماشین بخره که ضعیف وکم درآمد نیست امید وارم نظربنده موثرواقع بشه یا علی

  • علی ارسالی در

    دوستان اینجا ایرانه. معدن وتولیدکننده مه ندسی معکوس. پیش پرداخت بگیرن یا نگیرن. ه رکاری کنندوضع همینه. دولت اطلاعات همه ما راداره الان میتونه پولدارها راشناسایی ک نه ویارانه ومعیشتیشان راقطع کنه😄😄😄

  • حسن ارسالی در

    عجب ملکتی داریم حتی پای قانونی که خودشون میذارن هم نمیمونن من سهمای بورسمو با ضر ر فروختم که بتونم پیش ثبت نام 50درصدی کن م ولی.... واقعا فقط راه رو واسه دلال باز کردن البته خودشونم دلالن

  • نادر ارسالی در

    اتفاقا همینها که مگویند دلالها مردم را ا جیر کردن خودشان دلال هستن می خواهن مردم کمتر ثبت نام کنند تا به فامیلهای انها بر سد تازه اگه درست هم باشه بزار اون بیچاره که نمیتونه ثبت نام کنه سود ببره اینطوری یه چیزی هم به او برسه واینهم بدون که من خودم ثبت نام نکردم

  • ناشناس ارسالی در

    یک بازدید از پارگینگ سایپا در جاده کرج د اشته باشید و مشاهده کنید چندتا خودروی اس تپ وی از طریق دفاتر خصوصی این شرکت در سا یت دیوار روزانه به صورت محرمانه با قیمت ازاد فروخته می شود

  • ناشناس ارسالی در

    آمدن زیر ابرویش را بگیرن زدن چشمشم کور گ ردن با اینکار هم وارد اسم نویسی برای خود رو شدن تصمیمات هیجانی باعث بدتر شدن اوضا ع شد .با توجه به اینکه خودرویی در کار نی ست .یک شرایط خوب بنده میدم بگویند هر که زنده است بهش خودرو تعلق نمیکیرد.!!!!

  • محسن ارسالی در

    ما که یه ماشین مدل پایین داریم داریم میف روشیم که بخوایم ثبت نام کنیم اگه قرعه به ناممون در نیومد تکلیفمون چیه اونی هم که داشتیم از دستمون رفته پس همین که پولو ح ذف کردن بهتره هرکی برنده شد کامل همون مو قع پول ماشین و بده بهتر ه

  • نوید ارسالی در

    سلام
    ب نظر من دلالان خود مردم هستند سراغ دارم 3تا ماشین تو حیاط خونش پارک کرده بازم میره ثبت نام میکنه
    گفتا ز ک نالیم از ماست ک بر ماست

  • ناشناس ارسالی در

    باسلام
    در این خصوص خیلی ها صاحب نظ ر هستن
    ولی بالا بری پایین بیایی اک ثر ثبت نام کنندگان
    بخاطر اینکه ارز ش پولشون حفظ بشه تو طرح
    فروش فوق ا لعاده شرکت کردن
    بیایید با خودمون ر و راست باشیم
    یا علی

  • Hadi ارسالی در

    باسلام درکشوری که همه دم ازشیعه بودن میز ندوهمه دزدن هیچ انتظاری نبایدداشته باشیم

  • بازنشسته ارسالی در

    شرط نداشتن پلاک فعال بی معنی وناعادلانه است بنده یک پرایدبا۱۵سال عمردارم که به ن اچاربرای کمک خرجیم باهاش کارمی کنم الان درب وداغون شده ومرتب جاهای مختلفش خراب م ی شه پولم نمی رسدباقیمت آزادماشین نوبخرم حالااین عدالت است که چون پلاک فعال دارم نتونم ماشین نوباقیمت مناسب ثبت نام کنم .خداباعث وبانی این شرط راعمرباعزت بده وه دایتش کنه

  • Mm.lz ارسالی در

    اول اینکه چرا شرط پول رو برداشتید . هان دلالا تو گوشتون خوندن برداریدش شما هم گفتید چشم. خیلی ها چشم به راهن که یه ماشین داشته باشن باهاش کاراشونو انجام بدن.
    دوما اینکه .شرکتای خودرو رو بدید دست سپاه

  • ناشناس ارسالی در

    خداازتون نگذره که دست خودتون هم تواین دل ال بازیها هستش.یکی ده ساله انتظار میکشه پولش و جمع کنه ماشین بگیره. یکی باپول اط افیان و میخره که ثبت نام کنه فقط.بخداقسم که هر فسادودزدی که میشه توجامعه خودشون نقش اول هستن

  • ناشناس ارسالی در

    مردم ۵۷انقلاب کردن که مملکت استکباری نبا شه ولی بنظر من بدتر شده.دلم واسه اینا که بخاطر مملکت خون و جون دادن میسوزه که ال ان یجا تو این کشور هرکار دلشون میخواد می کنن کسیم حریفشون نمیشه.اینا همش چرت و پر ته.تا جلو این دزدی و سرمایه داری کلان گر فته نشه وضع این مملکت خوب نمیشه

  • محسن ارسالی در

    به نظر من هر تصمیمی گرفته بشه دلال هست ولی میشه کارهایی کرد که دلالی کمتر بشه و برای عدالت خودرو به مستحق واقعی برسه مث ل اینکه شرط سرپرست خانوار رو اضافه کنن چ ون طرف ماشین داره اسم خانمش رو ثبت می کن ه یا پسر و دخترش رو ثبت نام می کنه یا ای نکه سند در رهن رو به دو سال و بیشتر تغیی ر بدن که ریسک خرید برای دلالان بیشتر شود یا اینکه از کسانی که در قرعه کشی برنده شده اند به اندازه قیمت ماشین سفته یا تعه د محضری گرفته بشه که در صورت مشخص شدن فر وش به صورت قولنامه مشمول جرایم مالی و حق وقی خاص خواهند شد

  • عادل ارسالی در

    سلام خودرو ساز عزیز مردم دیگه زرنگ شدن مردم چهل سال پیش نیستن پس از شما خواهش میکنم میکنم بیشتر از این با این کاراتون ابرویه رهبری رو نبرید اون مرده بزرگیه هر چی گند کاری شما میکنید مردم چشمشون به سمت رهبری هستش ابرویه اون سید عزیز رو نبرید

  • محسن ارسالی در

    سلام، واقعا نباید کسی ثبتنام کنه تا این دوشرکت کلاهبردار ورشکست کنن برن

  • امید ارسالی در

    تازمانی که مردم ما فقر فرهنگی دارن حق ما هست چرا خودروهای که سال 97اسم نوشتن خیلیا هنوز در انتظار خودرو هستن بنظرمن سزای گرانفروشی نخریدن هست رو چه حسابی مردم پولشون رو میدن مردم ظلم نکنید به حق خانواده هاتون

  • ناشناس ارسالی در

    مسخرس

  • محمد ارسالی در

    بنظر من به هر سرپرست خانواده که ماشین نگ رفته تا حالا از دو شرکت خودرو ساز یک ماش ین بدن چون خیلی از خانواده ها هستند ماشی ن دارن ولی به اسم زن و بچشون میگیرن مثلا من خودم ماشین ندارم در عمل اما پلاک یه وانت اسقاطی که فروختمش به دلال به اسممه و زنم هم گواهی نامه نداره ولی از طرفی فر دا میبینی یک جوان مجرد میره ماشین به اسم ش در میاد مخصوصا خانومهای محترم و من که شدیدن به ماشین احتیاج دارم مثل این چند س ال معطل میمونیم پس باید مسولین با دقت بی شتری تصمیم گیری کنند و ببینند پلاکی که ش خص به اسمش هست ماشین چه مدلی هست و برا خ انواده مناسب است ممنون

  • میثم ارسالی در

    اگه واقعآ میخوای جلوی دلالان رو بگیرین ب ه هر کد ملی یه خودرو بدین تمام

  • ناشناس ارسالی در

    آخه من نمیفهمم یعنی چی که گواهینامه داشته باشی من وهمسرم کلا یه پراید مدل ۸۵ خیلی درب داغون داریم که همسرم باهاش اسنپ کار میکنه وخیلی داغون شده همسرم میخواست ثبت نام کنه این پرایوم بفروشیم یه ماشین بهتر بخریم که گفتن نباید ماشین به نامش باشه بعد گفتیم به نام من ثبت نام میکنیم که اونم میگن باید گواهینامه داشته باشی خوب الان تکلیف ما بدبخت با این ابو طیاره چیه آخه چرا هر فتوایی میدید به ضررمصرف کننده تموم میشه بجای این کارا ببینید نیازمند ومصرف کننده واقعی کیه به اون بدید دیگه قرعه کشی چیه آخه چرا انقد مارو اذیت میکنید بخدا تمام دلخوشیمون این بود که این سری یه ماشین میتونیم بخریم

  • جواد ارسالی در

    مردم ما بازیچه ایم چطور ایران جلویه آمری کایه ابر قدر ایستادگی میکنه وداعمن مشت ب دهنش میزنه اما نمیتونه جلویه این دلالار و بگیره چون از خودشونن وگرن با وارد کرد ن خودرو مشکل حله

  • ناشناس ارسالی در

    میدانید اینهمه بدبختی مااز عوامی ونادانی ماست.واقعا ادم این نظرها را میبینه دریا یی از دردو اندوه تمام وجود را میگیره .تا پانصد سال دیگه هم نمیشیم.برسر ثبت نام چ ه غوغایی که به پا شده.جریان زبان به دماغ رسیدن وبهشت رفتن که طلحه دید زبیر که طر اح این شایعه بود تمام اهل مسجد وخود او ن یز تلاش میکند زبانش به دمتهش برسد وبه به شت برود پس گفت هنوز خیلی این جماعت عوام هستند یا خیلی جا دارد.پس از نادانی مظلوم بوجود میتیو وظالم اقا میشود.

  • ناشناس ارسالی در

    دنبال دلال نگردید دنبال کمی عقل وهوش برا ی خودتان باشید ای بیچاره ها افسوس وصد اف سوس تا پونصد سال هم نمیشیم.تر هم بسوزد ب ه خاطر خشک

  • محمدظاهر ارسالی در

    مسولین محترم اداره صمت وخودروساز خواهشن یه فکری بحال مردم بدبخت بکنن ودست دلال ر اکوتاه کنن لطفا قبل ازقرعه کشی بگین پول رابحساب مشخص شده بریزن تامصرف کننده های واقعی درقرعه کشی شرکت کنن چون هیچ دلال ج رات واریزپول بحساب شخص دیگرنمیکنه لطفا ا ین مورد را اعلام کنن چون مصرف کننده واقع ی بهر بدبختی که شده پولشواماده کرده چه ف رق میکنه توبانک باشه یاچندروز بحساب خودر وساز لطفا فکراساسی بکنن وست دلالها راکوت اه کنن

  • حسن ارسالی در

    باسلام، بنظر بنده اگه دولت وسازمانهای نظارت بر قیمت‌ها درموردنرخ خودرو با جدیت بیشتروارد بشه وبهرفروشنده خودرو صفرکیلومتر اجازه سود نهایتا تا15درصدبالاتراز نرخ کارخانه راندهندودرصورت تخلف هرفروشنده ونمایشگاهدار، جرایم سنگین درنظربگیرند، هم بازارخودرو همانند دیگربازارها وصنوف می‌شود وهم قیمت خودروهای کارکرده پایین‌تر می‌آید توان مردم هم به جهت خریدخودرو صفروکارکرده بالاترمیرود، درضمن این بساط قرعه کشی وثبت نام وکلا بازارخودرو آرام می‌شود،چطور میشداگه قیمت یکعدد پفک درهمه جای ایران مثلا2هزارتومان باشدومغازه ای تخلف کند وآنرا4هزارتومان به مشتری بفروشد، خیلی زود وباشکایت خریدار سازمان نظارت برقیمتهاوتعذیرات وارد عمل می‌شوند وصاحب مغازه راتا مبالغ خیلی زیادی جریمه می‌کنند تا درس عبرت برای فروشنده ودیگران که این موضوع رامیبینندبشود، ولی در موردخودرو اینکار را نمی‌کنند،اگراین نظارت درمورد خودرو نباشد پس حتما مافیای خودرو واونهایی که از بی نظارتی ب قیمت خودرو نفع میبرن دستشون درکاره وخودشون جزو سران فتنه هستند،

  • محمدظاهر ارسالی در

    سلام مسولین محترم شما که حداقل باحذف گزی نه۵۰درصدپول عملا پای دلالان رابازکردن تو این وضع بداقتصادی باپیشنهاد ۲ملیون پول ت موم خانواده هارابردن برای ثبت نام ومصرف کننده واقعی بازم کنارزده میشه لطفا قبل ا زقرعه کشی وجوه رابگین به شماره شبای ثبت شده واریز کنن اینجوری دست خیلی ازدلالها کوتاه میشه چون جرآت واریز پول رابحساب کس دگه نمیکنن تواین مرحله ومصرف ککننده واق عی که پولش اماده کرده باهزاربدبختی حالا چندروزی پول بحساب خودروساز باشه ویاحداقل توحساب خودفرد بلوکه کنن تا حق به حقدارب رسه

  • سیما ارسالی در

    من خودم شاهدبودم چندتادلال توروستاها راه افتادن وباوعده ۱یا۲تومن طرف رااوردن وبن امش ثبت نام کردن طرف ۲۰نفربرده حتما ۱یا۲ نفر برنده میشن اونوقت یه نفرمصرف کننده و اقعی فقط بنام خودش نوشته لطفا کمی فکرکنن پول قبل ازقرعه کشی اگه باشه هیچ دلالی ه م اونقدرپول نداره که بنام همه وجه رابریز ه واگه این سری هم برای دلالها هست که رور است بمردم بگین تا خودشونو الاف نکنن خواه شن کارشناسی شده عمل کنن حق کسی ضایع نشه قبل قرعه کشی بگین پولاشونو به شماره شبا که ثبت شده واریز کنن وحداقل حساب رابلوکه کنن بمدت چندروز تانتایج معلوم بشه

  • اریا ارسالی در

    بی خود خوتون رو خسته نکنید .قرعه کشی انج ام شده و هممون سرکاریم

  • ناشناس ارسالی در

    تروخدا قبل از قرعه کشی شرکت ها یک روز قبل حساب کسانی که ثبت نام کردن چک کنن ببینن پول توحسابشون هست یا نه بعد بزارنشو تولیست قرعه کشی

  • ناشناس ارسالی در

    با توجه به تولید روزانه ۱۵۰۰تا ۲۰۰۰خودرو توسط هر یک از دو خودرو ساز و تخصیص نیمی از آن برای فروش بصورت قرعه کشی الل قاعد ه با هر ۲۰ روزی باید یکبار قرعه کشی ۳۰۰۰ ۰خودرویی صورت بگیرد.پس چرا برای این قرعه کشی یک ماه زمان در نظر گرفته اند؟وبعد ا ز ۳ماه میخواهند تحویل دهند؟

  • ناشناس ارسالی در

    من که دیگه نمیکشم برید جم کنید با این خو درو دادنت ن ب مردم

  • مهدی ارسالی در

    با سلام
    از وقتی که دولت به اصطلاح اعتدال که متأسفانه درآن تابحال هیچ اعتد الی وجود نداشته برسر کار آمده من میخواست م یک خودرو از شرکت ایران خودرو برای خودم ثبت نام و خریداری کنم ولی متأسفانه تابح ال موفق نشده ام تا آلان که گفتن قرعه کشی میشود البته امیدی ندارم که با بودن اینه مه دلال و نورچشمی که اکثر آنها هم از همی ن نمایندگی های ایران خودرو هستند بتوانم موفق شوم ولی درنظر دارم اگر موفق نشدم از کشورهای دیگر درخواست کمک کنم شاید لااقل آنها بفکر ما مردم بدبخت بیچاره درایران باشند دولت ما که بفکر ما نیست. من آلان چ هل و دو سال سن دارم و پس از کلی زحمت مبل غی برای خریدن خودرو پس انداز کردم ولی مت أسفانه (دست من کوتاه و خرما بر نخیل است) واقعأ اگر مردم دیگر کشورها بفهمند که ما برای خریدن یک خودرو اینهمه دچار مشکل هس تیم بحال ما گریه خواهند کرد.

  • رضا ارسالی در

    باسلام
    چند ساله دولت بازار را افسا ر گسیخته کرده و نظارتی نداره هرکس هر کار ی میخواد میکنه.ای کاش تو ای چند سال اخیر بیشتر نظارت میکرد که همه چیز گران نشه

  • ناشناس ارسالی در

    هیچ موقع به نفع مردم بدبخت نخواستید کار انجام بدید صدرحمت به اجنوی

  • Shayan ارسالی در

    والا با هزار بدبختی میخوام ثبت نام کنم اگه در اومدم برم وسایلمو بفروشم پول بدم شاید بعد یه عمری صاحب ماشین شدیم اخه چرا هی میگین پول بریزیم اگه پول بذاریم تو حساب بعد در نیومدیم من یکی بدبخت میشم از یه طرف وسایلمو فروختم از طرفی هم ماشین شاید در نیام همین جوری خیلی خوبه هر کسی تو قرعه کشی شرکت کنه در بیاد دیگه تو قرعه کشی بعدی نمیتونه شرکت کنه شما مشکل دارین برین خودرو مدل پایین بخرین تا دیروز هی میگفتین پولمون بدیم اینجور میشه اون جور میشه حالا اینجوری میگید معلوم نیست باید با کدوم سازتون رقصید بابا دلال بازی چیه مگه دلال دیونه بیاد پول واریز کنه به حساب یکی دیگه اصلا امکان نداره این چیزی که میگید بعدشم قانون داره یک سال نمیشه ماشین فروخت که خیلی طرح خوبیه

  • عشق امام رضا ارسالی در

    سلام خدمت همگی به ویژه خودروسازان محترم و برادران متحدش دلالان که تا ابدباهم هست ند همیشه که مردم مظلوم رو سرکیسه کننداز خدا و قیامت هم ترس ندارند و انگار خودشان زن وبچه ندارن واقعا اگه مثل ما مردم فقی ر و عادی بودن الان دردمیگرفت قلبشون که ه مین پراید رو میتونین از کسانی که درعراق هستند قیمت بگیرین مگه گناه ما چیه که ظلم میکنیدبهمون کاش ما هم عراقی بودیم همه ک شورها دارن تولیدخودشون رو پایینترین قیمت به مردم میدن ولی ما بی کیفیتترین خودرو داخلی رو داریم با قیمتی که میتونیم داخل کشورهای دیگه که ماشین آرزوهامون بخریم نه این پراید و تیبا و غیره متاسفیم واسه تو لیدملی که اینجور سواستفاده میکنه از مردم

  • یاس ارسالی در

    خداوند دست دلالان را کوتاه کند

  • علی ارسالی در

    باسلام.
    دلال ها که همون افرادی کار مندی هستند که درشرکت سایپا یا ایران خودر و هستند.یا از اشناهای اونا.قرعه کشی هم ب شه از صد نفر مردم عادی وبیچاره نهایتا ۱۰ نفر قبول میشن و۹۰ نفر بعدی همون دلال ها هستن.مثل همه دزدی واختلاسهای دیگر که را یجه.
    این همه انباراحتکار خودرو به قول خودشون پیدا کردن چی شد.فک کنم رفت بغ ل انبار ماسکها ودستکشهای گم شده.
    و اقعا خجالت داره .اعتماد شما پیش ملت از ب ین رفته.
    انشاالله فرج امام زمان.حق مردمو ار حلقومتون بکشه بیرون.

  • مهسا ارسالی در

    سلام.. والا ما ک پولی واسه ثبت نام نداریم منتظریم ماشین بیاد تو بازار ی مدل پایین با قیمت مناسب بگیریم اینقدر گرونی هست ک دیگ ما فقط ی فکر تامین نیاز های اولیه هستیم

  • محمد ارسالی در

    خواهشند این پلاک فعال ازشروط حذف کنیدمن یه پراید مدل ۸۰دارم چکارکنم که دیگه از ر ده هم خارجه .خواهشند این شرط دارید

  • سام ارسالی در

    سلام کسی اطمینان ازاین داره که وقتی پولو واریز کردیم ماشین تو 3 ماه تحویل میده. اکثرا که میگن 1 یا2 سال طول میکشه تاتحویل بدن

  • ناشناس ارسالی در

    به نظر من که خیلی واضحه که دولت از بالا رفتن قیمت خودرو سود می‌کنه چون قیمت کارخونه رو می‌بره بالا اینا همش بازیه که تقصیر رو بندازم گردن خود مردم همین

  • ناشناس ارسالی در

    بنظر من رهن سند کوتاه کردن دست دلال نیست چون اگر خودرو به بازار ریخته بشه و خرید وفروش شروع بشه بازار خودرو بسرعت میاد پایین ولی دولت دست فروش را کوتاه میکنه که مصرف کننده بعدی ذخیره بمونه یادمان باشه همین حلبی تحویلش یک ساعته بود کسی نگاهش نمی کرد اما حلبی حالا شده راهی برای سرمایه گذاری فک نکنم دیگه جواب بده بازار خودرو اواخر امسال دگرگون میشه با چند پیش فروش هفته آینده پیش فروش حلبی یکساله شروع میشه اصلا نگران نباشید ملت اگه ثبت نام نمیکردید بخدا قسطی میدادن بهتون میگفتن ببر بعد تکمیل وجه کن چون خودرو ایرانی استاندارد نیست خریدار خارجی نداره به این طریق قالب میشه فعلا خوب گرمش کردن دلال خودرو از سا86فعال بوده چرا نگرفتنش سال99بعد12سال سلطان میگیرن حکم اعدام باید برای مدیر عامل صادر بشه نه دلال اگه مدیر عامل راه باز نمی کرد دلال جلو نمی رفت

  • امید رضا ارسالی در

    دولت و شرکت های خودروسازی سایپا و ایران خودرو دست شون تو یه کاسه است و گرنه دولت میتونه بهترین ماشینهای خارجی را وارد کنه که قیمتی خیلی پایین تر از این ماشین های مسخره داخلی را دارن،

  • علی ارسالی در

    سلام..ضمن احترام به نظر مموطنان عزیز
    گویی ملت فراموش کرده که خود این شرکت ها بزرگترین دلال محسوب میشوند..ماشین از فرانسه خریده به فرض ۱۰۰۰۰۰۰ریال به شما م یفروشه ۸۰۰۰۰۰۰۰۰ملیون ریال ☺
    حالا گیریم ۰۰۰ هم حذف بشه
    ملت معنی خود رو ساز رو نمیدونن یا ......
    به هر حال مشکل ماها شده این دلالهایی که نوچه ا ین شرکتها هستن
    والا به پیر به پیغم بر ما تحریم خودرو نیستیم
    .اینا همش کشکه برای چاپیدن ملت والا هیچ کسی با ای ن شرکتهای ورشکسته تجارت نمیکنه
    تا زمانی که رینگ الومنیوم و...اپشن حساب میش ه همین اش و همین کاسه
    با احترام

  • ناشناس ارسالی در

    اینم فقط یه بازی بود

  • ناشناس ارسالی در

    خدا فقط سرنگون کنه این رژیم حقه باز و دروغگو را تا مردم نجات پیدا کنن

  • علیر ضا خا شعی ارسالی در

    خدا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها