|
کدخبر: 311083

کلاهبرداری ۱۵ میلیاردی از عمده فروشان اینترنتی

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری یک کلاهبردار که با شناسایی عمده فروشان سایت‌های اینترنتی از آنان کلاهبرداری می‌کرد، خبر داد.

حوادث کلاهبرداری ۱۵ میلیاردی از عمده فروشان اینترنتی

سردار علی ولیپور گودرزی رییس پلیس آگاهی تهران اظهار کرد: با مراجعه یکی از عمده فروشان سایت‌های آگهی اینترنتی مبنی بر کلاهبرداری و فروش ۵ تن خرما به مبلغ ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، بررسی موضوع در دستور کار کار آگاهان پایگاه ششم این پلیس قرار گرفت.

وی عنوان کرد: شاکی پس از تماس‌های تلفنی متهم و انجام معامله به شرط دریافت وجه نقد بلافاصله پس از تحویل کالا به راننده یک دستگاه خودروی نیسان، به همراه راننده خودرو به نزدیک‌ترین بانک مراجعه می‌کند ولی راننده خودروی نیسان از غفلت شاکی استفاده و به سرعت از بانک متواری می‌شود.

رییس پلیس آگاهی تهران اعلام داشت: در بررسی‌های کارآگاهان مشخص شد، چند پرونده مشابه به همین شیوه در پلیس آگاهی طرح شده است و با تجمیع اطلاعات به دست آمده کارآگاهان موفق شدند محل کلاهبردار را حصارک کرج استان البرز شناسایی کنند و در نهایت پس از هماهنگی‌های قضایی متهم را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

این مقام ارشد انتظامی به کشف یک هزار و ۳۵۹ کیلوگرم عسل و ۶۰۰ کیلو گرم زغال از مخفیگاه متهم اشاره کرد و افزود: با انتقال متهم به مقر پلیس وی به ۱۵ فقره کلاهبرداری مشابه از عمده فروشان اعتراف کرد.

سردار ولیپور گودرزی افزود: کارشناسان ارزش ریالی اموال کلاهبرداری شده را ۱۵ میلیارد ریال اعلام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه کلاهبرداران برای رسیدن به اهدافشان اقدام به مانورهای متقلبانه می‌کنند و با ادعاهای واهی اعتماد افراد را به خود جلب می‌کنند، تاکید کرد: قبل از انجام معامله ضمن ملاقات حضوری با طرف دیگر و احراز هویت وی، وضعیت حساب بانکی وی را استعلام و معاملات مطمئن انجام بدهید.

این مقام انتظامی در پایان متذکر شد: دستگیری راننده خودروی نیسان در دستور کار قرار دارد.

منبع: همشهری

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها