|
کدخبر: 306494

اتفاقی عجیب / بیرون آوردن کرم ۸ سانتی از مغز یک خانم ۶۴ ساله!

این کرم، پس از بیرون‌آوردن از مغز بیمار، برای یک دانشمند متخصص فرستاده شد که تاکید کرد این نوع کرم، در مارها وجود دارد. و به احتمال زیاد از طریق مدفوع مارها در علفزار، وارد بدن بیمار شده است.

حوادث اتفاقی عجیب / بیرون آوردن کرم ۸ سانتی از مغز یک خانم ۶۴ ساله!

جراحان در استرالیا وقتی جمجمه زنی را شکافتند از دیدن وول خوردن یک کرم هشت سانتی متری شگفت‌زده شدند.

بیمار زنی ۶۴ساله بود دچار افسردگی و فراموشی که به دلیل یک بیماری عفونی نامعلوم تحت درمان بود تا اینکه در تصویربرداری از مغز او اشکالاتی دیده شده بود.

برای تشخیص، تصمیم گرفته شد با جراحی و باز کردن جمجمه علت اختلال را شناسایی کنند اما انتظار نداشته یک انگل زنده را در مغز این بیمار پیدا کنند.

به گزارش العربیه؛ «گاردین» نوشت دکتر هاری پریا باندی، جراح مغز و اعصاب موفق شد این کرم ۸ سانتی‌متری را از مغز بیمار بیرون آورد.

ناهنجاری در مغز

این بیمار در اواخر ژانویه ۲۰۲۱ با درد شکم، اسهال، سرفه خشک مداوم، تب و تعریق شبانه در یک بیمارستان محلی در نیو ساوت ولز. بستری شد و در سال ۲۰۲۲، فراموشی و افسردگی نیز به لیست عوارض این بیمار افزوده شد.

او سپس در بیمارستان کانبرا بستری شد و اسکن «ام. آر. آی» از مغز نشان داد که ناهنجاری‌های مغزی او، نیازمند جراحی است.

هاری پریا با انجام این عمل جراحی، وجود کرم زنده در مغز این بیمار را کشف کرد.

روند خوب بهبود

به گفته سانجایا سنانایاکی، دکتر بیماری‌های عفونی در این بیمارستان، چنین اتفاقی، تنها یک بار در دوران شغلی آن‌ها رخ می‌دهد.

سنانایاکی گفت که بیمار به خوبی در حال بهبود است و هنوز تحت نظارت منظم پزشکی قرار دارد. او تاکید کرد که این مورد، خطر انتقال از حیوانات به انسان را برجسته می‌سازد.

کرم موجود در مارها

این کرم، پس از بیرون‌آوردن از مغز بیمار، برای یک دانشمند متخصص فرستاده شد که تاکید کرد این نوع کرم، در مارها وجود دارد.

در گزارش «گاردین» با بیان این که این اولین مورد از کشف این انگل در انسان است. آمده است که بیمار در نزدیکی دریاچه‌ای زندگی می‌کند که محل تکاثر یکی ازانواع مارها است.

به نظر پزشکان و دانشمندانی که وضعیت این بیمار را مورد پژوهش قرار دادند. این کرم به احتمال زیاد از طریق مدفوع مارها در علفزار، وارد بدن بیمار شده است.

 

منبع: تیتر کوتاه

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها