|
کدخبر: 304211

آتش زدن یه محیط بان توسط شکارچی غیرمجاز

شکارچی غیرمجاز، محیط بان را در استان مازندران را سوزاند و بعد از چند روز با قرار وثیقه آزاد شد.جمعه ساعت ۲۲، طی درگیری بین محیط بانان منطقه مازندران با یک شکارچی غیرمجاز ، شکارچی یکی از محیط بانان منطقه را سوزاند.

حوادث آتش زدن یه محیط بان توسط شکارچی غیرمجاز

حمید یاسمی ، که چندین سال است در استان مازندران محیط بان و حافظ محیط زیست است در خصوص چگونگی به وقوع پیوستن این حادثه گفت: اطلاع دادند که یک شکارچی غیرمجاز سابقه دار در هزارجریپ بهشهر در یک چادر جنگلی حضور دارد و قصد شکار غیرقانونی داشته باشد. به منطقه مراجعه کردیم. وارد چادر شدیم و شکارچی را بازداشت و اسلحه برنو غیرمجاز او را ضبط کردیم. در چادر یک اسلحه غیرمجاز دیگر نیز کشف شد. دنبال فشنگ ها در داخل چادر بودیم. چند مرتبه از شکارچی پرسیدم، فشنگ ها را کجا پنهان کرده است و او منکر داشتن فشنگ شد. یکی از دستان شکارچی با دستبند به دست همکارم قفل بود. ناگهان با دست دیگرش فلاکس چای را برداشت و بر سر من کوبید. فلاکس شکست و چای داغ  به شکلی که در تصویر مشاهده می کنید صورتم را سوزاند.

حمید+یاسمی

یاسمی در پاسخ به اینکه آیا از سوی محیط زیست منطقه اقدامی در این خصوص صورت گرفته است گفت: درگیری کاری مسئولان محیط زیست منطقه آنقدر زیاد است که فرصت عیادت نداشتند. انتظاری هم نیست. شکارچی نیز روزگذشته با قرار وثیقه آزاد شد.

حمید یاسمی ، این محیط بان پرتلاش که عاشق ایران است و حفاظت از محیط زیست کشور برایش از با اهمیت ترین مباحث زندگی اش است در ادامه گفت: بعد از این اتفاق، همسر من از من سوال کرد:" اگر به زمان پیش از حادثه برگردی باز هم به آن منطقه برای بازداشت شکارچی غیرمجاز می روی" بدون درنگ گفتم:"بله. در آن منطقه فقط ۱۰۰ مرال باقی مانده است و حفاظت از آنها، اصل زندگی من است. آنها تکه ای از ایران، این عشق بزرگ است."

فرد متخلف دیروز با قرار وثیقه آزاد شده است و افکار عمومی منتظر اقدام مناسب قوه قضاییه در خصوص این اتفاق هستند.

 

 

منبع: رکنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها