|
کدخبر: 303942

دختر ۱۷ ساله ۳ نفر را از مرگ حتمی نجات داد

کبد و کلیه‌های نوجوان زنجانی دچار مرگ مغزی به سه بیمار در انتظار پیوند عضو، زندگی دوباره بخشید.مسوول شبکه فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان گفت: پنجمین اهدای عضو استان در سال جاری ثبت شد و کبد و کلیه‌های نوجوان زنجانی دچار مرگ مغزی به سه بیمار در انتظار پیوند عضو، زندگی دوباره بخشید.

حوادث  دختر ۱۷ ساله ۳ نفر را از مرگ حتمی نجات داد

اماموردی افزود: زنده یاد مهناز خلجی ۱۷ ساله ساکن خرمدره به دلیل بیماری و افت سطح هوشیاری به بیمارستان بوعلی سینای این شهرستان انتقال یافته بود، ولی به رغم تلاش و پیگیری‌های پزشکان و کادر درمان دچار مرگ مغزی شد.

وی اضافه کرد: متاسفانه به دلیل وخامت وضعیت بیمار، تلاش پزشکان و کارکنان بیمارستان برای نجات وی موثر واقع نشد و پس از اعلام مرگ مغزی بیمار، کار‌های لازم برای کسب رضایت از خانواده او انجام گرفت.

این مسؤول ادامه داد: با کسب رضایت از خانواده پس از تایید مرگ مغزی توسط تیم معالج، بیمار برای اهدای اعضا به بیمارستان سینای تهران منتقل و این عمل خداپسندانه انجام شد که در نهایت با اهدای سه عضو بدن، بیماران نیازمند از مرگ حتمی نجات پیدا کردند.

اماموردی افزود: هر مورد مرگ مغزی می‌تواند یک تا هشت بیمار نیازمند پیوند عضو را از مرگ نجات دهد و به همین دلیل این موضوع از اهمیت خاصی برخوردار است.

مسوول شبکه فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی زنجان خاطرنشان کرد: طبق برآورد‌های انجام شده، اهدای نسوج به بیماران نیازمند، کیفیت زندگی ۵۸ بیمار را ارتقا می‌دهد.

 

 

منبع: رکنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها