|
کدخبر: 298660

خطرناک‌ترین نقطه کره زمین / این چاه ته ندارد!

چاه یعقوب (Jacob’s well)، مشهورترین و مخوف ترین چاه در منطقه ویمبرلی تگزاس است. چاهی که مملو از آب های سرد است و دهانه ۳.۷ متری باریکی دارد. جالب است بدانید که نام چاه یعقوب از انجیل گرفته شده است. این چاه خطرناک، ماجراجویان را به سمت خود جذب می کند تا جایی که برخی از این ماجراجویان برای رزرو آن، ساعت ها منتظر باز شدن سایت می شوند.

حوادث

در دهه سی، افرادی سعی کردند تا به اعماق چاه یعقوب نفوذ کنند. پسرهای منطقه ویمبرلی و سان مارکوس در صدد کشف عمق چاه یعقوب به وسیله شلنگ های هوا و تجهیزات دست ساز خود شدند اما بیشتر از ۷.۶ متر آن، کشف نشد.

تلاش مجدد برای اکتشاف چاه یعقوب از سال ۲۰۰۰ توسط غواصان آموزش دیده ای آغاز شد. این تلاش ها که در قالب پروژه ای به نام JWEP انجام گرفت تا سال ۲۰۰۷ ادامه داشت اما نقشه دقیقی از چاه تهیه نشد و تا به امروز تنها ۶۰۰۰ فوت آن به طور کامل کشف شده است.

در نگاه اول چاه یعقوب چاهی آرام و بی خطر جلوه می کند اما این فقط ظاهر ماجرا است. ۹ متر پایین تر از دهانه چاه، ۴ حفره متصل به هم وجود دارد که حفره چهارم، خطرناکترین حفره در بین آن ها است. تا به حال کسی نتوانسته این حفره را کشف کند و کسانی که برای کشف به این بخش، به اعماق چاه شنا کرده اند، غرق شده اند. این حفره تاکنون جان ۸ نفر را گرفته است. یکی از این هشت نفر در سال ۱۹۷۹ و دیگری در سال ۱۹۸۱ غرق شد. اجساد افراد دیگر هیچ گاه یافت نشد. حفره چهارم چاه یعقوب، این چاه را اسرار آمیزتر کرده است. برخی می گویند درون این حفره اشکال مختلفی از آهک وجود دارد و به زیبایی آن افزوده است.

چاه-یعقوب۱

با این که خطرات شنا در این چاه بر کسی پوشیده نیست اما ماجراجویان زیادی برای شنا به این منطقه می روند. به عقیده برخی از آن ها، امکان غرق شدن در قسمت های بالایی چاه وجود ندارد زیرا فشار آب چشمه به حدی است که افراد را به قسمت های بالایی پس می زند. این خطر تنها شامل کسانی می شود که به قسمت های عمیق تر برای اکتشافات بیشتر می روند. با تمام این تفاسیر زیبایی اعماق چاه همچنان افراد زیادی را به اکتشاف وا می دارد.

 

منبع: حادثه نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها