|
کدخبر: 296795

پلیس جان کودک ۹ ساله را گرفت

شلیک نیروی انتظامی شوشتر به یک خودرو موجب فوت کودک ۹ ساله شده است.

مرگ کودک ۹ ساله در حادثه شلیک پلیس به یک خودرو/ پدر کودک در گفت‌وگو با جماران: پلیس بدون اعلام ایست یا آژیر ماشین را به رگبار بست/ نیروی انتظامی: طبق قانون عمل شده/ هیچ کدام از ماموران بازداشت نشده‌اند

 شلیک نیروی انتظامی شوشتر به یک خودرو موجب فوت کودک ۹ ساله شده است.

جعفر دلف‌زرگانی پدر این کودک در خصوص این سانحه اظهار کرد: ماشین پلیس بدون هیچ هشدار یا اعلام ایست یا آژیر ماشین را به رگبار بست و تیر به کودک ۹ ساله ما اصابت کرد و در همان لحظه فوت کرد.

وی افزود: به ما گفته شد که قاتل، بازداشت شده است، اما خود ما هنوز مطلع نیستیم که چه کسی بازداشت است و تنها شنیده‌ایم که بازداشت است.

شلیک پلیس به کودک شوشتری

همچنین کمال دلف‌زرگانی عموی کودک قربانی گفت: برادرم‌ ماشین وانت پراید یکی از بستگان ما در روستای عرب حسن شوشتر را تعمیر کرده است و قرار بود پول تعمیر را پس از برداشت محصول گندم پرداخت کند، امروز برادرم که به همراه پسر خود برای حساب کتاب و دریافت بدهی خود مراجعه کرد، صاحب ماشین ادعا کرد که ماشین هنوز تعمیر نشده است و درخواست کرد ماشین را دوباره تعمیر کنند و سوییچ ماشین را به برادرم داد.

وی ادامه داد: متاسفانه در مسیر برگشت صاحب ماشین گزارش نادرستی به کلانتری ارائه می‌کند که ماشین با تهدید اسلحه به سرقت رفته است، در مسیر به برادرم زنگ زده می‌شود و موضوع گزارش به او اطلاع داده می‌شود و او دور می‌زند تا به منزل بستگان ما و ریش سفید صاحب ماشین برگردد و با آن‌ها صحبت کند.

عموی‌ این کودک فوت شده عنوان کرد: اما ماشین پلیس بدون هیچ حکم یا دادن ایست یا حتی آژیر یکباره اقدام به رگبار بستن ماشین وانت پراید می‌کند و گلوله به مرتضی ۹ ساله اصابت می‌کند و در همان لحظه فوت کرد.

وی تصریح کرد: ماشینی که کودک در آن بود سرعت آن کم بود و زمانی که ماشین کلانتری را پشت سر خود دید، قصد توقف داشت، اما بدون هیچ هشداری و بدون حکم یکباره ماشین به رگبار بسته شد. مرتضی تنها به پدر خود نگاهی کرد، لبخند زد و در جا فوت می‌کند.

دلف‌زرگانی خاطرنشان کرد: این اتفاق در حوالی ساعت پنج عصر امروز جمعه ۱۹ خردادماه در جاده اهواز به شوشتر، نرسیده به سه‌راهی دیلم رخ داده است.

نیروی انتظامی: طبق قانون عمل شده است

سرهنگ روح الله بیگدلی فرمانده نیروی انتظامی شهرستان شوشتر با تایید فوت این کودک به خبرنگار جماران گفت: شهروندی با سامانه ۱۱۰ استانی تماس می‌گیرد و سرقت خودروی وانت پراید خود را اعلام می‌کند. سامانه استانی به شهرستان شوشتر ارجاع می‌دهد و نیروی انتظامی محورهای مواصلاتی را مسدود می‌کند و طرح مهار اجرا می‌شود.

وی افزود: گشت نیروی انتظامی خودروی مسروقه را مشاهده می‌کند، دستور ایست داده می‌شود اما راننده خودرو توجه‌ای به آن نمی‌کند و فرار می‌کند. نیروی‌های ما به ماشین مسروقه دستور توقف و هشدار می‌دهند اما توجهی نمی‌کند و به سمت شوشتر فرار می‌کند. ماموران تیر هوایی شلیک می‌کنند اما باز هم توقف نمی‌کند.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان شوشتر عنوان کرد: در نهایت پس از تمام اقدامات قانونی، با تیراندازی خودرو را متوقف می‌کنند. ماشین که متوقف می‌شود، کودکی که همراه سارق بود که فوت کرده بود.

سرهنگ بیگدلی اشاره به این‌که سامانه ۱۱۰ صدای کسی که تماس گرفته است را ضبط کرده است، تصریح کرد: اصلا خودرو را سرقت نکرده است، چرا به دستور پلیس توجه نمی‌کند و مرتکب «تمرد از دستور» می‌شود؟ چرا فرار می‌کند؟ دادستان کل کشور هم اگر باشی و سربازی تابلوی ایست نشان دهد، باید توقف کنی.

وی ادامه می‌دهد: راننده سارق بوده، خودرو را سرقت کرده و قبل از آن شاکی با سامانه ۱۱۰ استانی تماس گرفته بود.کسی که گزارش داده است، صاحب خودرو است. گزارش اشتباهی نبوده است و اساس گزارش درست بوده است.

هیچ کدام از ماموران بازداشت نشده‌اند

فرمانده نیروی انتظامی شوشتر با بیان این‌که هیچ‌ کدام از ماموران بازداشت نشده‌اند، گفت: برای چه ماموران باید بازداشت شوند؟ اقدامات ماموران نیروی انتظامی قانونی بوده است و هیچ ماموری بازداشت نشده است، اقدام مامور قانونی بوده است و چه بسا تشویق هم بشود.

بیگدلی با تاکید بر این‌که تمام مراحل قانونی انجام شده است، خاطرنشان کرد: تمام موضوع این است که اعلام سرقت شد، شهرستان طرح مهار اجرا می‌کند و‌ در این حالت اگر کسی اقدام به فرار کند، قانون به کارگیری اسلحه به کار گرفته می‌شود.

منبع: عرشه آنلاین

ارسال نظر