|
کدخبر: 296525

خالی کردن حساب بانکی از طریق تلگرام!

رئیس پلیس فتا گلستان از کلاهبرداری ۸۰۰ میلیون ریالی با هک حساب تلگرامی خبر داد.

حوادث خالی کردن حساب بانکی از طریق تلگرام!

سرهنگ سعید تجری گفت: در پی شکایت احدی از شهروندان با موضوع هک و نفوذ به حساب تلگرام و ارسال پیام درخواست وجه برای مخاطبین وی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: با توجه به اظهارات شاکی مشخص شد فرد کلاهبردار با دسترسی به اکانت تلگرام وی مبلغ ۵ میلیون تومان از هریک از مخاطبین درخواست کرده و آن‌ها نیز به واسطه اعتماد و آشنایی که با مالک اکانت داشته اند مجموعاً مبلغ ۸۰۰ میلیون ریال توسط مالباختگان به حساب بانکی فرد کلاهبردار واریز شده است.

او گفت: با اقدامات فنی و شگرد‌های پلیسی و رد گیری مبلغ اشاره شده، حساب‌های مقصد که مربوط به اشخاص مختلف بود مسدود و با هماهنگی‌های قضایی به حساب مالباختگان عودت داده شد.

سرهنگ تجری از شهروندان خواست: در صورت دسترسی غیرمجاز مجرمان به‌حساب کاربری در اولین فرصت ، موضوع را به دوستان و آشنایان خود اطلاع دهند و همچنین کاربران شبکه‌های اجتماعی نباید بدون بررسی شماره‌ حساب و هویت فرد درخواست‌کننده وجه، مبلغی را به‌حساب دیگری واریز کنند و حتماً از صحت پیام دریافت شده و مشخصات صاحب حساب اطلاع یابند و پس از آن نسبت به جابه‌جایی و انتقال پول اقدام کنند.

او افزود: شهروندان برای امنیت بیشتر و جلوگیری از نفوذ صفحات اجتماعی و پیام رسان‌های خود حتماً بعد از نصب نرم افزار بر روی سیستم از فعال کردن رمز دومرحله‌ای اطمینان حاصل و هر از گاهی نشست‌های فعال را بررسی کنند تا افراد ناشناس به این پیام رسان‌ها ورود نکرده و اسباب کلاهبرداری مجرمان فراهم نشود.

 

 

منبع: رکنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها