|
کدخبر: 292410

سرقت باورنکردنی از خودروی آتش‌نشانی + فیلم

سخنگوی آتش نشانی در این خصوص اینگونه توضیح داد: تجهیزاتی مثل جعبه ابزار خودروهای آتش نشانی بیمه سرقت نیستند. سازمان تمام سعی خود را می کند که در صورت سرقت خسارت مالی زیادی به متصدی نگهداری از آنها وارد نشود اما بخشی از خسارت را نیز باید پرداخت کنند.

حوادث

طبق مقررات نظمی، تجهیزات امدادی در بخشی از خودرو قرار دارد که با کرکره بسته می شود. نیروی کاردار عملیات وقتی به محل می رسند در کنار خودرو قرار دارد و تیم هر ابزاری را می خواهد تا رسیدن به خودرو از او درخواست می کند و کاردار با بالا بردن کرکره می تواند وسیله را آماده تحویل به نیروی امدادی در عملیات کند و سپس کرکره را دوباره ببندد. تیم عملیاتی با وجود اینکه باید سرعت و تمرکز داشته باشند طبق مقررات عملیات ، لزوم رعایت نظم نیز جزو واجبات اصول کارشان است. کمیسیون تعیین خسارت به تمام شرایط عملیات دقت می کند و همیشه سعی بوده که با توجه به موقعیت و حساسیت عملیات به تعیین خسارت های اینگونه برای تیم حاضر در عملیات توجه شود.

سخنگوی آتش نشانی تهران ادامه داد: با وجود اینکه خودروهای آتش نشانی بیمه بدنه هستند اما اگر خودرو در مسیری غیر از حرکت برای رسیدن به محل حادثه، تصادف کند، پرونده این نوع تصادف ها نیز در کمیسیون تعیین خسارت سازمان بررسی می شود و راننده باید پاسخگو باشد. اما به حتم تعیین بیمه تجهیزات خودروهای آتش نشانی نیز می تواند مدنظر سازمان قرار گیرد اما وجود بیمه دلیل بر این نمی شود که نیروها از نظم و رعایت اصول مراقبت از تجهیزات دوری کنند.

ملکی در مورد پرونده سرقت جعبه ابزار از خودرو آتش نشانی نیز گفت: با توجه به وجود فیلم سرقت ، بخش حقوقی سازمان در حال پیگیری برای شناسایی سارق از طریق مراجع انتظامی و قضایی است.

افرادی که اقدام به سرقت از خودروهای امدادی می کنند باید بدانند که تنها یک سرقت مرتکب نمی شوند، چرخه کمک را دچار اختلال می کنند. هنگامی که دستگاه آتش نشانی یا آمبولانس به سرقت می رود، توانایی یک بخش برای ارائه به موقع و مؤثر خدمات ایمنی عمومی را به خطر می اندازد.

 

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها