|
کدخبر: 289796

ثبت ۶۹ فقره تصادف فوتی در جاده‌های کشور

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا نسبت به آمار جانباختگان حوادث رانندگی در دو روز اول اجرای طرح نوروزی پلیس راهور در جاده‌ها ابراز نگرانی کرد و در همین راستا توصیه‌ها و هشدارهایی را به مردم ارائه داد.

سرهنگ احمد شیرانی،  درباره شمار جانباختگان حوادث رانندگی در دو روز آغازین طرح نوروزی پلیس راهور در جاده‌های کشور گفـت:‌از روز ۲۴ اسفند تا ۲۶ اسفند ماه، ۶۹ فقره تصادف فوتی در جاده‌های کشور رخ داده که متاسفانه منجر به مرگ ۷۶ نفر شده است. همچنین در این مدت ۱۴۶۷ فقره تصادف جرحی نیز در جاده‌ها رخ داده که در جریان آن ۱۸۸۰ نفر مجروح شده‌اند. مجروحانی که برخی از آنها دچار معلولیت یا نقص عضو شده‌اند.

وی با بیان اینکه آمار تصادفات در دو روز اول اجرای این طرح بسیار نگران کننده است، گفت: این یک هشدار و زنگ خطر برای رانندگان در سفرهای نوروزی است. آماری که اعلام شده آمار جانباختگان در صحنه است و ممکن است برخی از مصدومان نیز در بیمارستان یا در حین انتقال به بیمارستان جان خود را از دست بدهند. از این رو لازم است که رانندگان حتما قبل از رانندگی استراحت کافی داشته و به ازای هر دو ساعت رانندگی نیز با توقف در حاشیه امن مسیر دقایقی استراحت کرده و سپس به مسیر خود ادامه دهند.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها