|
کدخبر: 285946

گزارش اختصاصی گسترش نیوز؛

صفر تا صد انفجار در یکی از مراکز نظامی اصفهان + فیلم و تصاویر

در تاریخ ۸ بهمن ماه صداهای ناهنجار در خیابان امام خمینی اصفهان شنیده شد و مردم این منطقه را به خیابان کشاند. در این گزارش به بررسی جزئیات این حادثه و واکنش‎های بعد از آن می‌پردازیم.

حوادث صفر تا صد انفجار در یکی از مراکز نظامی اصفهان + فیلم و تصاویر

در شب گذشته اصفهان با ۳ صدای انفجار مهیب سپری شد. طبق گفته محمدرضا جان نثاری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان انفجار در یکی از مراکز نظامی وابسته به وزارت دفاع در خیابان امام خمینی اصفهان رخ داده و طبق گزارشات این اتفاق هیچ تلفات جانی در پی نداشته است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری اصفهان در این خصوص گفت: صدای انفجار ناشی از صدایی بود که پدافند، آن ریزپرنده را مورد اصابت قرار داد.

 

بیانیه وزارت دفاع درباره حمله به یکی از صنایع دفاعی اصفهان

در پی حمله به یکی از مجتمع‌های کارگاهی وزارت دفاع اصفهان، وزرات دفاع در بیانیه اعلام کرد: حوالی ساعت ۲۳:۳۰ در شب گذشته ۸ بهمن ۱۴۰۱، حمله ناموفق با استفاده از ریزپرنده به یکی از مجتمع‌های کارگاهی وزارت دفاع واقع در اصفهان صورت گرفت. با پیش‌بینی‌ها و تمهیدات پدافندی صورت گرفته یکی از آنها مورد اصابت پدافند هوایی مجتمع و ۲ فروند دیگر آنها در تله‌های پدافندی گرفتار و منفجر می‌شوند.

در ادامه وزارت دفاع اعلام کرد: این حمله ناموفق به صنایع دفاعی اصفهان، خوشبختانه هیچ آسیب جانی در پی نداشته است و فقط به سقف کارگاه خسارتی جزئی وارد شده است. همچنین گزارش شده است که در تجهیزات و ماموریت های مجموعه خللی ایجاد نشده است.

انفجار-مهمات1

گفته های ناظران بر حادثه انفجار در اصفهان

طبق اعلام شهروندان اصفهانی به یگان‌های امدادی، صداهای ناهنجار شب گذشته، طی ۳ الی ۴ مرحله در محدوده خیابان امام خمینی شنیده شده است. شهروندان اصفهانی واقع در منطقه ۱۲ خیابان امام خمینی به علت شنیدن صداهای ناهنجار به خیابان‌ها آمده‌ بودند. در تصویر زیر نمایی از ۳ انفجار مهیب نیمه‌ شبانگاهی اصفهان را می‌توانید ببینید.

اصفهان-انفجار

عوامل حمله به مرکز نظامی اصفهان شناسایی می شوند

محمدحسن آصفری عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس به حمله ناموفق ریزپرنده‌ها به یک مرکز نظامی در اصفهان وکنش نشان داد.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: این موضوع در حال بررسی توسط سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی کشور است و مطمئناً با هر فرد و کشوری که پشت این اقدام باشد، برخورد جدی خواهد شد. حتماً عواملی که در این اتفاق نقش داشتند، به زودی از سوی دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی مانند سازمان حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شناسایی و با آنان برخورد خواهد شد.

وی افزود: از زمانی که تاسیسات هسته ای خود را در اختیار سپاه گذاشتیم، تاکنون شاهد چنین اقداماتی نبودیم و تاکید داریم که حتماً باید تدابیر امنیتی بیشتری اتخاذ شود تا دیگر شاهد چنین وقایعی نباشیم.

هیچ نیروی آمریکایی در حمله اصفهان دخالت نداشت

ایسنا نوشت: ژنرال پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) پس از حمله پهپادی ناموفق به یک تاسیسات نظامی در اصفهان گفت که هیچ نیروی آمریکایی در آن دخالت نداشته است، اما از ارائه توضیحات بیشتر سر باز زد.

پیش از این، روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه نوشت که حمله به تاسیسات نظامی در اصفهان کار اسرائیل بوده و منجر به وقوع یک انفجار بزرگ شده است.یک مقام آمریکایی نیز که خواست نامش فاش نشود، گفت که اسرائیل در حمله اخیر به اصفهان دست داشته است.

  • ناشناس ارسالی در

    همیشه ما را میزنند و هیچ کاری از روی ترس نمی کنیم شدیم لات کوچه خلوت سریعا اسرائ یل را موشکباران کنیم نه تهدید توخالی از پشت تریبون دیگر نابود شدیم از لس خفت کشی دیم

ارسال نظر