|
کدخبر: 278473

پاتک پلیس به بیش از ۶۰۰ سارق در تهران

رییس پلیس پایتخت از دستگیری ۶۰۴ سارق به عنف، زورگیر، خفت گیر و... در اجرای تازه‌ترین مرحله از طرح رعد پلیس پیشگیری خبر داد.

سردار حسین رحیمی در اجرای مرحله جدید از طرح رعد که در مقر پلیس پیشگیری تهران بزرگ در میدان انقلاب اسلامی برگزار شد، گفت: شصتمین مرحله طرح رعد با وقفه‌ای یک و نیم ماهه اجرا شد. یکی از دغدغه‌های ما در این مدت این بود که سارقان با توجه به التهابات جامعه فعالیت خود را بیشتر کرده بودند.

وی با بیان اینکه با تلاش شبانه روزی همکارانم در پلیس پیشگیری تهران بزرگ مجموعا ۶۰۴ سارق به عنف، سارق منزل، زورگیر خفت‌گیر، سارق خودرو و موتورسیکلت و دوچرخه، سارق گوشی تلفن همراه و... دستگیر شدند، گفت: در مجموع ۱۴ باند نیز که تعدادی از دستگیر شدگان در آن فعال بودند، منهدم شده است.

رحیمی ادامه داد: در این طرح ۱۳ قبضه سلاح جنگی و شکاری کشف شد. همچنین ۲۳۸ خودرو و موتورسیکلت سرقت شده کشف شده و به ۹۰۷ پرونده رسیدگی شد. در مجموع و تا به این لحظه ۲۰۹۰ فقره از اموال مردم به ارزش ۲۹ میلیارد نیز کشف و ضبط شده است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ کشف و ضبط ۷۷ قبضه سلاح سرد را از دیگر اقدامات انجام شده در این طرح برشمرد و گفت: ۳۳ پاتوق سارقان، ۱۳ پاتوق مالخران و سه محل تردد اراذل و اوباش و نیز ۵۴ پاتوق فروشندگان مواد مخدر نیز از سوی ماموران پلیس شناسایی و منهدم شد.‌

 رحیمی افزود: ۲۶ درصد از سارقان دستگیر شده، سارق قطعات و وسایل خودرو بودند، ۲۰ درصد سارق اماکن، هفت درصد قاپ‌زن، ۱۹ درصد سارقان معابر، چهار درصد سارق آپارتمان و ویلاها و ۲۴ درصد سارق مغاره و اماکن بودند.همچنین حدود ۴۵ درصد متهمان سابقه‌دار و ۵۵ درصد سرقت‌اولی بودند.

وی با اشاره به برخی از کشفیات این مرحله نیز گفت: بخشی از کشفیات انجام شده در این محل به نمایش درآمده است. تنها در یک مورد از کشفیات طرح رعد ۱۱ هزار قرص متادون از سوداگران کشف و ضبط شده است.

به گفته رحیمی برای دستگیر شدگان در این طرح پرونده‌های جداگانه تشکیل شده و این افراد برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا خواهند شد. البته با توجه به اینکه برخی از این افراد به تازگی دستگیر شده‌اند، تحقیقات برای کشف تمامی جرائم آنان در حال انجام است.

 

منبع: رکنا

ارسال نظر