|
کدخبر: 278471

پایان وحشت در خواب مردم تهران

سارقان مسلح با ورود شبانه به خانه و تهدید اهالی خانه دست به سرقت های سریالی در تهران می زدند.

سرهنگ رضا حاتمی رئیس پایگاه ۱۱ پلیس آگاهی تهران در خصوص انهدام باند سرقت مسلحانه از خانه تهرانی ها به رکنا گفت: با وقوع چندین فقره سرقت منازل به صورت سریالی و به شیوه های مشابه پرونده در دستور تیم مبارزه با سرقت منازل پایگاه ۱۱پلیس آگاهی تهران قرار گرفت و با انجام اقدامات پلیسی و کارآگاهی هویت متهمین شناسایی شد که با هماهنگی مقام قضایی متمان در مخفیگاه خود دستگیر شدند.

وی افزود: در بازرسی از مخفیگاه سارقان مقادیر زیادی اموال مسروقه و طلاجات و یک قبضه سلاح کلت کمری کشف شد.

سرهنگ رضا حاتمی ادامه داد: در تحقیقات، متهمین به ۳۰ فقره سرقت منازل به شیوه بالاسر رویی اعتراف کردند و تا الان تعداد ۱۸ نفر از شکات شناسایی شدند و اموال آنها مسترد شده است و اقدامات جهت شناسایی سایر شکات هم آغاز شده است.

وی افزود: متهمان شبانه از ساعت ۲۴ تا ۴ صبح از بالکن و به صورت مسلحانه وارد منزل می شدند و اگر صاحبخانه از خواب بیدار می شد و مقاومت می کرد با استفاده از قمه و اسلحه کلت کمری او را تهدید می و در اتاق حبس می کردند.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به محل انجام سرقت ها توسط این باند گفت: بیشتر سرقت ها در مرکز شهر صورت گرفته و برهمین اساس هم تعداد زیادی از شکات شناسایی شدند.

کلاهبردارانی که سارق شدند

وی در خصوص پرونده کلاهبرداری این باند همچنین تصریح کرد: تعدادی از دستگاه ها خودپرداز نیستند و فقط برای انتقال وجه استفاده می شود، به فردی که مشغول کار در این باجه ها بود تنه می زدند و به او می گفتند عجله دارند، آن فرد هم که رمز را وارد کرده بود از جلوی دستگاه دور کرده و مبالغ را به کارت های اجاره ای خود انتقال می دادند.

سرهنگ حاتمی ادامه داد: متهمان از کارت های اجاره ای استفاده می کردند و این کارت ها را ۲۰۰ هزار تومان خریداری کرده بودند و پس از انتقال وجه به این کارت ها اقدام به تهیه کارت هدیه می کردند.

 سرهنگ حاتمی در پایان با هشدار به شهروندان برای جلوگیری از سرقت از منازلشان توسط این باندها تاکید کرد: ایمنی ساختمان باید رعایت شود و از دزدگیر و درب ضد سرقت استفاده شود تا از این نوع سرقت ها جلوگیری شود.

منبع: رکنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها