|
کدخبر: 265191

کلاهبرداری از ۲۰۰۰ نفر بابت خرید و فروش مسکن

مرد شیاد که از ۷ سال قبل با راه‌اندازی دفتر فروش املاک از ۲ هزار نفر کلاهبرداری کرده بود دستگیر شد.

سرهنگ علی‌ ولیپور گودرزی، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در تشریح فعالیت این مرد کلاهبردار گفت: در پی کلاهبرداری‌های متعدد از مردم در فاز یازدهم شهر پردیس، موضوع رسیدگی به پرونده در دستور کار تیمی از کارآگاهان اداره چهاردهم (معاونت مبارزه با جعل و کلاهبرداری) پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

در تحقیقات ابتدایی کارآگاهان مشخص شد متهم از سال ۱۳۹۴ با تأسیس چند دفتر در مناطق شمال تهران اقدام به خرید و فروش واحدهای آپارتمان به ۲ هزار نفر در پردیس کرده اما آپارتمانی به خریداران تحویل نداده است.

این مقام انتظامی ادامه داد: کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی پس از دریافت این اطلاعات مهم، با رصدهای اطلاعاتی گسترده هویت و مخفیگاه متهم اصلی پرونده را در شمال تهران شناسایی کردند. بدین ترتیب تیمی از کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی با کسب مجوزهای لازم قضایی راهی محل مورد نظر شدند و متهم را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.

متهم پس از انتقال به اداره آگاهی در تحقیقات ابتدایی به جرم خود مبنی بر کلاهبرداری با شیوه و شگرد فروش واحدهای آپارتمان به شهروندان در فاز یازدهم شهرک پردیس اعتراف کرد. اکثر مالباختگان پرونده با مراجعه به اداره چهاردهم پلیس آگاهی متهم را شناسایی و از وی شکایت کردند.

به گفته این مقام انتظامی، متهم برای کشف جرایم احتمالی و تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی قرار دارد.

منبع: مشرق

ارسال نظر