|
کدخبر: 262035

خودروی خودران تسلا جان ۳ تن را گرفت

بعد از تصادفی که منجر به کشته شدن ۳ نفر در خودروی خودران تسلا شد، آژانس فدرال ایالات متحده در حال بررسی این سیستم است.

Autopilot سیستم پیشرفته کمک راننده تسلا (ADAS) است که عملکردهایی مانند فرمان، شتاب گرفتن و ترمز در خودرو را به طور خودکار انجام می‌دهد. تصادف مذکور در این گزارش، اوایل ماه جاری در نیوپورت بیچ، کالیفرنیا رخ داد که طی آن، خودرو تسلا مدل S پس از برخورد با تجهیزات ساختمانی کاملا نابود شده و سه سرنشین آن کشته شده‌اند.

اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه (NHTSA) هم اکنون در حال بررسی این حادثه و نقش سیستم تسلا در آن است.

NHTSA تاکنون بیش از ۳۰ مورد تصادف را بررسی کرده که در آن‌ها خودروهای تصادفی از سیستم Autopilot پشتیبانی می‌کرده‌اند. همچنین از ۳۵ بررسی انجام شده برای تصادفات تسلا از سال ۲۰۱۶ تاکنون، تنها در سه مورد از عملکرد سیستم خودران به عنوان یکی از دلایل یاد نشده است.

تسلا یکی از چندین شرکت خودروسازی جهان محسوب می‌شود که برای سهولت رانندگی انسان‌ها، سیستم‌های کمک راننده طراحی کرده است. با این وجود، این سیستم‌ها کاملا خودران هم نیستند و تسلا به رانندگان هشدار می‌دهد که به جاده توجه داشته باشند و برای احتیاط بیشتر، دست خود را روی فرمان نگه دارند.

از سویی دیگر، «جنیفر هومندی» رئیس هیئت ملی ایمنی حمل و نقل (NTSB) سال‌ها قبل استفاده تسلا از عبارت «کاملا خودران» برای جدیدترین نسخه سیستم Autopilot خود را «گمراه‌کننده و غیرمسئولانه» خوانده بود و در آن زمان ادعا کرد که افراد زیادی را گمراه می‌کند.

تسلا در طول چند سال گذشته، مورد تحقیقات و شکایات مختلفی قرار گرفته است.

منبع: رکنا

ارسال نظر