|
کدخبر: 261172

بازکردن طناب دار از گردن قاتل رفسنجانی

طناب دار بر گردن مردی که ۷سال قبل مرتکب قتل شده حلقه زده بود و او در آستانه قصاص قرار داشت اما درست در لحظات آخر اولیای دم مقتول او را بخشیدند تا به زندگی برگردد.

این پرونده جنایی اواسط سال ۹۴در رفسنجان به جریان افتاد. ماجرا از این قرار بود که در جریان درگیری بین ۲ نفر یکی به‌دست دیگری به قتل رسید و متهم دستگیر و به قصاص محکوم شد. این رأی مدتی بعد در دیوان عالی کشور تأیید و به اجرای احکام فرستاده شد.

از همان زمان متهم به قتل و نزدیکانش تلاش‌های زیادی برای جلب رضایت اولیای دم انجام دادند اما این تلاش‌ها به جایی نرسید. سرانجام روز اجرای حکم فرا رسید. پیش از آنکه محکوم به قصاص پای چوبه دار برود بار دیگر مسئولان اجرای احکام تلاش کردند تا شاید آنها حاضر به بخشش قاتل شوند اما آنها گفتند رضایت نمی‌دهند.

در این شرایط بود که قاتل پای چوبه دار منتقل شد و طناب به گردنش انداخته شد. چند لحظه بیشتر تا زمان اجرای حکم باقی نمانده بود اما درست در همان لحظات اولیای دم اعلام کردند قاتل را بخشیده‌اند. در این شرایط بود که طناب دار از گردن قاتل باز شد و او نجات یافت.

به گفته ایمان شهسواری، دادستان عمومی و انقلاب رفسنجان، با گذشت اولیای دم، جوان محکوم به قصاص از جنبه عمومی جرم محاکمه خواهد شد.

ارسال نظر