|
کدخبر: 255952

جنجال جدید در آمریکا / یک سیاه پوست دیگر کشته شد!

در هفته‌ها و ماه‌های اخیر ویدئو‌های متعددی از خشونت پلیس آمریکا علیه سیاه پوستان منتشر شده که واکنش‎ها به این حوادث همچنان ادامه دارد.

حوادث جنجال جدید در آمریکا / یک سیاه پوست دیگر کشته شد!

به گزارش «دیلی میل و ایندیپندنت»، نتیجه کالبدشکافی «پاتریک لیویا»، جوان سیاه پوست ۲۶ ساله‌ای که با شلیک افسر پلیس آمریکا در شهر «گرند رپیدز» در ایالت «میشیگان» به سرش جان باخته بود، اعلام شد.

براساس اعلام وکیل خانواده «لیویا»، یک کالبدشکافی مستقل تایید کرد که «پاتریک لیویا، مرد سیاه پوست غیر مسلح در جریان درگیری مرگبار با یک افسر پلیس سفیدپوست با شلیک گلوله به پشت سر، کشته شد.»

کالبدشکافی مذکور نشان می‌دهد که مرگ «لیویا» ناشی از ورود یک گلوله به پشت جمجمه است و شکی در این نیست که همین گلوله سبب مرگ این مرد جوان شده است.

پزشک کالبدشکاف همچنین با در نظر داشتن وضعیت سلامت فعلی «لیویا»، اعلام کرد که وی فرد سالمی بود که می‌توانست تا ۸۲ سالگی زندگی کند.

هنوز گزارش رسمی کالبدشکافی «لیویا» از سوی بازرس شهرستان «کنت» اعلام نشده است.

پیشتر ویدئویی از حادثه شلیک افسر پلیس به سر «لیویا» منتشر شده بود.

انتشار ویدئوی مذکور سبب برپایی تظاهرات اعتراضی در «میشیگان» شده بود.

معترضان خواستار دستگیری افسر شلیک کننده و محاکمه جنایی وی بودند.

وکیل خانواه «لیویا» همچنین خواستار ارائه توضیح پلیس درباره خاموش شدن بادی‎کَم افسر شلیک کننده شد.

«لیویا»، در سال ۲۰۱۴ به همراه خانواده خود از جمهوری دموکراتیک کنگو به آمریکا مهاجرت کرد.

در خبری دیگر، ویدئویی از خشونت افسر پلیس آمریکا علیه یکی از معترضان سیاه پوست به تبعیض نژادی در جریان تظاهرات در «پیتسبورگ» در ایالت «پنسیلوانیا» منتشر شده است.

این ویدئو نشان می‌دهد که چگونه یک افسر پلیس سیاه پوست، خشونت وحشیانه‌ای علیه یک معترض سیاه پوست اعمال کرده و وی را «خوک» می‌نامد.

این حادثه در جریان اعتراض به قتل یک مرد سیاه پوست ۶۵ ساله در ماه اکتبر به دست پلیس «پیتسبورگ» رخ داد.

پزشکی قانونی علت مرگ مرد مذکور را تصادفی و ناشی از کمبود اکسیژن در مغز خوانده و سه پلیس تعلیق شده در این جریان را به کار فراخوانده بود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها