|
کدخبر: 251120

انهدام بیش از ۲ هزار باند جرایم در تهران

فرمانده انتظامی پایتخت از کشف ۷۴ درصدی جرایم در تهران خبر داد و گفت: با تلاش همکارانم و اجرای طرح‌های مختلف، جرایم سازمان‌یافته در تهران را به نوعی از بین برده‌ایم.

سردار «حسین رحیمی» روز دوشنبه در رزمایش نوروزی پلیس پایتخت اظهار داشت: با اجرای طرح‌های مختلف توانستیم ضربات مهلکی را به سارقان و مجرمان وارد کنیم بطوریکه اعلام می‌کنیم جرم و جرائم سازمان‌یافته را در تهران به‌نوعی از بین برده‌ایم.

وی افزود: با تلاش همکارانم در مجموعه پلیس تهران، دو هزار و ۱۸۷ باند سارقان، قاچاقچیان کالا و مواد مخدر، شناسایی و منهدم شده است. همچنین بیش از چهار میلیون و ۲۲۵ هزار خدمت انتظامی به شهروندان ارائه و بالغ بر یک ‌میلیون و ۲۰۶ هزار پرونده تشکیل و به مراکز قضائی ارسال شد.

فرمانده انتظامی پایتخت از کاهش هفت‌ درصدی وقوع جرائم جنایی و مهم در سال گذشته نسبت به سال ۱۳۹۹ خبر داد و گفت: بالغ بر ۲۰ تن مواد مخدر را هم کشف و ضبط کردیم.

وی با بیان اینکه بحث ساماندهی معتادان متجاهر هنوز دارای مشکل است به عملکرد پلیس امنیت اقتصادی در حوزه برخورد با مفاسد اقتصادی پرداخت و گفت: بالغ بر یک هزار و ۳۰۰  قاچاقچی کالا، ارز و محتکران را شناسایی و بازداشت کردیم. همچنین ۲۷۴ نفر از مفسدان اقتصادی بازداشت شدند.

به گفته سردار رحیمی، ۱۶ هزار و ۲۰۰دستگاه ماینر در سال جاری توسط پلیس امنیت اقتصادی پایتخت کشف شد.

وی همچنین از کشف بیش از ۹۵ درصد جرائم سایبری توسط پلیس فتا خبر داد و گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ برای چهارمین سال پیاپی، جزو استان‌هایی بود که بیشترین کاهش کشته را در سوانح رانندگی به خود اختصاص داد.

به گفته فرمانده انتظامی تهران بزرگ طرح ویژه کنترل محکومان فراری و سابقه‌دار در دستور کار پلیس پایتخت قرار دارد.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها