|
کدخبر: 250907

سهم واژگونی‌ها در تصادفات چند درصد است؟

جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی مهم‌ترین علل تصادفات رانندگی در طول سه روز از اجرای طرح نوروزی پلیس در جاده‌ها را تشریح کرد.

سردار سید تیمور حسینی به تحلیل وضعیت ترافیکی و تصادفات تا سومین روز اجرای طرح نوروزی پلیس پرداخت و گفت:‌آمارهای ما نشان می‌دهد که متاسفانه ۱۰۷ تن در تصادفات رانندگی جان خود را از دست داده‌اند که این آمار در مقایسه با سال قبل کاهش ۱۲ درصدی را نشان می‌دهد. همچنین تصادفات جرحی نیز کاهشی ۱۴ درصدی داشته و در عین حال میزان ترددهای جاده‌ها نیز افزایشی ۲۹ درصدی را نشان می‌دهد. 

وی با بیان اینکه بیشترین تصادفات فوتی در استان‌های سیستان و بلوچستان، فارس، خوزستان، آذربایجان غربی، بوشهر و کرمان رخ داده است، گفت: برابر آمارها بیشترین افزایش تردد نیز در جاده‌های استان های گیلان، مازندران، همدان و مرکزی صورت گرفته است.

حسینی بیشترین علت تصادفات رانندگی در طول این سه روز را سبقت غیر مجاز و تجاوز به چپ از خط وسط جاده،  تخطی از سرعت مجاز و عدم توانایی در کنترل وسایل نقلیه اعلام کرد و گفت:‌ ۳۷ درصد تصادفات فوتی و جرحی نیز به دلیل واژگونی بوده است.

جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی درباره بیشترین زمان وقوع تصادفات رانندگی نیز گفت: ۲۶ درصد تصادفات از ساعت ۱۶ الی ۲۰ و ۲۱ درصد تصادفات نیز از ساعت ۱۲ تا ۱۶ رخ داده است. 

وی ادامه داد:‌ با توجه به خانوادگی بودن اکثر سفرهای نوروزی و افزایش سرنشینان خودروها در جاده ها، در تصادفات به وقوع پیوسته نسبت تعداد متوفیان از تعداد تصادفات فوتی بیشتر شده، به‌گونه ای که در تعداد وقوع تصادفات فوتی  کاهشی ۲۲ درصدی داریم ولی در تعداد متوفیان این میزان کاهش ۱۲ درصدی را نشان می‌دهد.

حسینی در پایان تاکید کرد:‌ لازم است رانندگان در این ایام با رعایت کامل مقررات رانندگی و احتیاط کامل در جاده ها تردد نمایند و به لحاظ رعایت سلامت خود و خانواده و سایرین از هرگونه عجله و شتاب و حرکات مخاط آمیز خودداری کنند. 

 

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها