|
کدخبر: 246742

میزان غلظت گرد و خاک در آبادان چقدر است؟

میزان گردوخاک در ساعت هشت صبح امروز در این شهر به ۶ هزار و ۸۳۱ میکروگرم برمتر مکعب رسید که بیش از ۴۵ برابر میزان استاندارد است.

بنا بر اعلام اداره محیط زیست آبادان میزان گردوخاک در ساعت هشت صبح امروز به ۶ هزار و ۸۳۱میکروگرم برمتر مکعب رسید که بیش از ۴۵ برابر میزان استاندارد است.

طبق اعلام هواشناسی خوزستان یک توده گردوخاک بر روی کشور عراق تشکیل شده و بر مناطق نیمه غربی استان تاثیر گذاشته است.

این پدیده مناطق نیمه غربی استان، شهرستان‌های اهواز، آبادان، باوی، بستان، بندر ماهشهر، حسینیه، حمیدیه، خرمشهر، شادگان، شوش، شوشتر کارون، هویزه، گتوند و صفی آباد دزفول را تحت تاثیر قرار داده است.

این پدیده کاهش دید افقی و افزایش غلظت آلاینده‌های گرد و خاک را به همراه داشته است.

دانشگاه علوم‌پزشکی اهواز اعلام کرد از مردم استان می‌خواهیم با توجه به قرار گرفتن در شرایط حساس کرونایی و حاکمیت پدیده گردو خاک در هوای اغلب شهرهای استان توصیه های بهداشتی ویژه این شرایط را به دقت رعایت کنند.

شهروندان جهت حفظ سلامت و بهداشت عمومی و کاهش اثرات سینرژیستی پدیده گرد و خاک و بیماری کووید ۱۹ که می‌تواند منجر به خطرات جدی برای بهداشت و سلامت عمومی به خصوص افراد حساس و دارای بیماری‌های زمینه‌ای قلبی و تنفسی شود، توصیه‌های بهداشتی و ایمنی را مراعات کنند.

حسن روحانی رئیس جمهور سابق در سال ۹۲ گفته بود: یکی از مباحث اصلی مورد توجه دولت رفع مشکل هجوم ریزگردها به خوزستان است که باید این مسأله در تعامل با دیگر کشورها حل و فصل شود.

ولی متاسفانه این وعده روحانی هم مثل سایر وعده‌های انتخاباتی‌اش بعد از ۸ سال محقق نشد و کماکان صدای سرفه‌های خوزستان از گردوخاک به گوش می‌رسد.

 

منبع: مشرق نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها