|
کدخبر: 246446

شناسایی۱۶۹ گور دسته جمعی دیگر در کشور کانادا

طبق تحقیقات یکی از قبایل بومی در کشور کانادا, ۱۶۹ گور دسته جمعی دیگر در نزدیکی مدرسه "سنت برنارد" در منطقه آلبرتا شناسایی شده است.

یک قبیله بومی در "آلبرتا" کانادا صبح سه‌شنبه اعلام کرد که ۱۶۹ گور بدون علامت را در محوطه یک مدرسه مسکونی سابق کاتولیک در این منطقه کشف کرده‌اند.

پایگاه خبری "سی‌ان‌ان" در ای1ن باره نوشت, قبیله "Kapawe'no" توضیح داد که این مدرسه در ۲۰۰ مایلی شمال‌غربی "ادمونتون" واقع شده و نام آن "سنت برنارد" است. این قبیله بومی گفتند که این گورها با استفاده از رادارهای نفوذی زمین (GPR) و تصاویر پهپاد شناسایی شدند.

این مدرسه مسکونی یکی از چندین مدرسه در کانادا بود که هزاران کودک عمدتاً بومی پس از جدا شدن از خانواده‌هایشان بین قرن نوزدهم و دهه ۱۹۹۰ مجبور به تحصیل در آن شدند. "جاستین ترودو"، نخست وزیر کانادا گفته است که حداقل ۱۵۰۰۰۰ کودک بومی از سراسر کشور تحت تأثیر این عمل قرار گرفته‌اند.

"سیدنی هالکرو"، رئیس "Kapawe'no" در یک کنفرانس مطبوعاتی در روز سه‌شنبه گفت: «ما به یاد داریم که مردم ما چه ویرانی را احساس کردند؛ فرزندان ما به زور از خانواده‌ها و جوامع خود گرفته شده و به اجبار در مدارس مسکونی جای داده شدند».

به گفته "مرکز ملی حقیقت و آشتی" کانادا، کلیسای کاتولیک مدرسه "سنت برنارد" را در سال ۱۸۹۴ افتتاح کرد و در سال ۱۹۶۱ بسته شد. تحقیقات برای یافتن گورهای بی‌نشان در اکتبر ۲۰۲۱ با تلاش مشترک قبیله "Kapawe'no" و موسسه باستان‌شناسی بومی (IPIA) در دانشگاه آلبرتا آغاز شد.

به گفته "کیشا سوپرنانت"، مدیر IPIA در طول ۶ روز، ۱۱۵ گور در داخل گورستان موجود در مدرسه پیدا شد که در آن هیچ نشانی از قبری یافت نشد. علاوه بر این، ۵۴ گور احتمالی در اطراف ملک مدرسه، خارج از محوطه قبرستان قرار داشت.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها